Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Ny Italiensk skräck! Red riding hood

InläggPostat: fre maj 28, 2004 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
NIN skrev:
De Rossi skrev:
NIN skrev:
Ja, kan nog vara något, speciellt med en sådan fotograf. Men, varför klippa trailern sopm en sinnessjuk MTV video? Är så jävla trött på snabba klipper överallt. :evil:

Man vänjer sig, det är ganska tidstypiskt att trailers ska vara "flashiga" och rappt klippta. Personligen föredrar jag lite långsammare tempo... Men som sagt, MTV-klipp verkar gå hem hos många och därför så lär vi väl få se mer av det...

Nääduu, håller inte med. Har inte gjort det under dom 7-10 åren som denna sjukdom har spridigt sig och jag ogillar det mer idag än förr. Hoppas inte filmen har massa sånt iaf. Som Åkerlunds film, snacka om skit!

Åkerlunds film är skitbra, mkt tack vare de snygga och snabba klippen

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 19:15 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons maj 26, 2004 15:54Inlägg: 136
Måste hålla med! Har inte så ont av snabba klipp i trailers,riktigt gamla trailers kan faktiskt vara lite sega om man ska få en snabb överblick över filmen Däremot fightingscener med kraftig närbild+snabba klipp är något som verkligen stör mig! Vist det ser ju inte taffligt ut när dom slåss men man ser ju inte ett skitt vad som händer heller..

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 29, 2004 00:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Schnaas skrev:
Åkerlunds film är skitbra, mkt tack vare de snygga och snabba klippen

Ja, smaken är olika. Jag tycker det såg bara dåligt ut och som man gömmer okunskap bakom snabba klipp. Istället för uttänkta saker så är det bara massa trams IMNSHO.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 29, 2004 08:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fast det beror väl på hur filmen är upplagd, vissa filmer mår bra av snabba klipp (Actionfilmer osv) medans andra filmer (drama, skräck i viss mån) inte fungerar lika bra med 400 klipp i minuten!

InläggPostat: lör maj 29, 2004 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
De Rossi skrev:
Fast det beror väl på hur filmen är upplagd, vissa filmer mår bra av snabba klipp (Actionfilmer osv) medans andra filmer (drama, skräck i viss mån) inte fungerar lika bra med 400 klipp i minuten!

Jo, ibland kan det vara bra men oftast så är det FÖR snabbt! Så man hinner inte se vad som händer. Det är så uslet.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 18:13 Svara med citat
Utmärkt trailern och filmen i sig verkar väldigt intressant!

InläggPostat: tis nov 30, 2004 03:05 Svara med citat
Fortfarande väldigt sugen på den här filmen. Ingen som hört nåt nytt?

InläggPostat: tis nov 30, 2004 08:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Skulle gärna vilja se den... Har tyvärr inte hört något..

InläggPostat: tis nov 30, 2004 09:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Enligt produktionsbolagets hemsida så är filmen klar för distribution, men ingen kanske ville köpa den?

InläggPostat: tis nov 30, 2004 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Man kan ju alltid hoppas att någon köper och distribuerar filmen. Verkar riktigt bra på trailern.

InläggPostat: tis nov 30, 2004 10:04 Svara med citat
det är ju mycket möjligt att den är såld lite överallt...själva släppen från videobolagen brukar ju alltid ta en evinnerlig tid.

InläggPostat: tis nov 30, 2004 15:07 Svara med citat
Skulle nog vilja säga att den varit lite trögsåld(av nån underlig anledning) Den premiärvisades ju redan på Cannes 2003
Desutom verkar ju hela Assonitis project:KOA film halkat efter ordentligt i tidtabellen... http://www.koafilm.com/prod-nicchia.htm

Men här lite good news iallafall!
www.fangoria.com/news_article.php?id=3064

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 30, 2004 15:16 Svara med citat
Kan ju bli bra. Får hålla ögonen uppe efter den slutet på mars nästa år..

InläggPostat: tis nov 30, 2004 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Kan bli bra dette her!

InläggPostat: tis nov 30, 2004 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
Att trailers har snabba klipp gör väl inget?
Bara inte filmen är klippt så!

Snabba klipp underlättar i trailers, men förstör oftast i filmer.
Iaf IMUHO :twisted: .

InläggPostat: tis nov 30, 2004 20:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
snabba klipp tycker jag är coolt .

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 30, 2004 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
Jag med, om det håller tempot rättvisa, ingen flashig "mtv"-video, tack. Samt inte grötar till det. Versus, av kitamura, är ett bra exempel. Och snälla, flytta inte tråden till Asian bara p.g.a den Asiatiska name-droppingen :lol: :wink: .

InläggPostat: tis nov 30, 2004 23:12 Svara med citat
jag hoppas de lyckas på ut denna film. tror det är många som är sugna på denna. verkar intressant och väldigt snygg.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 17, 2005 14:56 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 08, 2005 22:25 Svara med citat
Ok...

Nu har jag sett denna minst sagt udda italienska "skräckfilm". För er som tror att detta är en giallo måste jag göra er besvikna. Det finns inte ett spår av giallo i den. Jag har svårt att sätta en kategori på denna film. Jag tyckte det var lite av en slasher/komedi kanske...

Handlingen då.

12 åriga Jenny bor ensam i Rom efter det att hennes mor dragit iväg med någon filur. Jennys mormor kommer till Rom för att plocka med henne till New York. En 12 årig flicka kan ju inte bo ensam i en stor stad.
Jenny har ingen lust att åka tillbaka till Usa.
Det är nämligen så att Jenny har en liten hobby, om hon ser en person begå ett brott så straffar hon denna person på diverse brutala sätt, tillsammans med sin trogna följeslagare George. En grymtande lirare med vargmask på sig.

Red Riding Hood är relativt blodig på sina ställen. Detta var reg 1 jag såg, den är Rated R, vet ej om den är oklippt eller inte. Men det var rätt slaskig på sina ställen. Bland tillhyggen kan nämnas, spikpistol, spade, kniv och jordnötssmör(?).

Filmen var inte dålig på nått sätt, jag skrattade gott på flera ställen. Lite udda måste jag säga att den var. Mitt i allt så kommer ett musikalnummer som soundtrack. Ibland är det opera som gäller ocg ibland lite rockaktiga toner.

Fotot är snyggt. Det var inte så mycket snabba klipp som man kunde tro. Vad som var väldigt bra var ljudeffekterna. Jössös... Alla högtalare fick jobba för högtryck. Dialogen var mycket tydlig, det märks att den är dubbad, även om läppsynken är väldigt bra.

Jag hade 86 roliga minuter när jag så filmen. Betyg för bli ++++

InläggPostat: ons apr 13, 2005 13:14 Svara med citat
Bara att hålla med..
Riktigt udda och rätt nyskapande faktiskt, ingen kvalitetsfilm men riktigt sjysst för att vara modern eurotrash.
Mycket blod och mycke tok!

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 13, 2005 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Var köper man den lättast då?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 13, 2005 14:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 13, 2005 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
gokudo skrev:

Åfasen! :P

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 27, 2005 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Finns det bara en utgåva av den här filmen? Jag har inte hittat någon recension någonstans och undrar om det är värt att slänga ut pengar på R1:an.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
59 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori