Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Hell of the Living Dead

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: mån maj 31, 2004 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Hur är denna film? En snubbe som jag som älskar gore, zombies och gammal europeisk skitfilm måtte väl ändå älska denna film? eller?
Funderar på att köpa den

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Har ingen aning om hur den är, men namnet innehåller "Living dead", så den kanske är värd att kolla upp? :D

InläggPostat: mån maj 31, 2004 18:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Filmen är störtskön och grymt underhållande från början till slut. Annat förväntar jag mig inte när Bruno Mattei står för regin :D

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 18:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
rile skrev:
Har ingen aning om hur den är, men namnet innehåller "Living dead", så den kanske är värd att kolla upp? :D

Absolut.. den var billig på http://www.dvdpacific.com

Är hemskt sugen på lite slafs och zombiegore just nu.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har du sett The Dead next door? Den ska visst släppas (kanske har det också). En togblodig extremt dålig film som naturligtvis blir tok underhållande.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:00 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Har du sett The Dead next door? Den ska visst släppas (kanske har det också). En togblodig extremt dålig film som naturligtvis blir tok underhållande.

Jupp den har jag, på dvd. den gillar jag rätt så mkt.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 31, 2004 20:01 Svara med citat
Nong Fuansheng skrev:
Filmen är störtskön och grymt underhållande från början till slut. Annat förväntar jag mig inte när Bruno Mattei står för regin :D

Låter ju underbart bra!

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 01, 2004 15:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har sett haöva filmen... Var inte så övertygande tyckte jag... men den kan ju tagit sig i slutet....

InläggPostat: tis jun 01, 2004 17:10 Svara med citat
Giallo skrev:
Jag har sett haöva filmen... Var inte så övertygande tyckte jag... men den kan ju tagit sig i slutet....

Den kommer bli beställt iallafall, tror den kommer passa perfekt för mina smaklökar

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det kan den säkert göra...

InläggPostat: ons jun 02, 2004 14:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Låter som något för mig också!

InläggPostat: ons jun 02, 2004 14:43 Svara med citat
rile skrev:
Låter som något för mig också!

DåKöperDuFilmenIdag.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 07, 2005 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Funderat om den här filmen bara är skitdålig eller så dålig så att den är bra...? Med denna bild verkar det som det senare alternativet ... eller? :lol:

Bild

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 07, 2005 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
mamoulian skrev:
Funderat om den här filmen bara är skitdålig eller så dålig så att den är bra...? Med denna bild verkar det som det senare alternativet ... eller? :lol:

så dålig så att den är bra! ;)

beställde den nyss, var några år sedan jag såg den så får se om jag fortfarande tycker likadant.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 09, 2005 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Klockren zombie rulle som enligt mig piskar Day of the dead vilken dag som helst.

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 18, 2005 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
NIN skrev:
Klockren zombie rulle som enligt mig piskar Day of the dead vilken dag som helst.

Håller med, gillar den bättre än dotd.. En titel jag må skaffa på dvd..

/Ullis

InläggPostat: tis jul 12, 2005 07:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
mamoulian skrev:

Bild

Ha-ha... Dåliga DAWN-sekvenser och plankning av det fantastiska soundtracket från DAWN och CONTAMINATION, stock-footage med japanska djungelscener i Spanien och fruktansvärt dåliga skådespelare med usel dialog.

Den här filmen är ju helt rutten, men jag kan inte låta bli att delvis ta den till mitt hjärta, särskilt när ovanstående scen är helt underbar. Jag sluter mig till att filmen är så dålig att den är riktigt bra, för han kan ju inte ha menat allvar, den gamle Bruno.

Som tidigare sagts i tråden - den är väldigt underhållande, förutom vissa sega scener i "djungeln" (100 minuter är för långt för en zombie-film av detta slag); för bättre fart hade den kunnat vara 80 minuter istället. Som sagt: den är bättre än "bara dåliga" DAWN OF THE MUMMY. Få se om RATS är likadan :shock: :lol:

Så nu har man sett HELL OF THE LIVING DEAD -- alla amerikanska recensenters hatobjekt nummer ett, vilket kunde vara befogat om han BARA rippat från DAWN, det vill säga :P

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Rats är ungefär lika bra/dålig.

InläggPostat: tis jul 12, 2005 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
Två rullar som man måste äga med andra ord....

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 09:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
rats är smått fantastisk! har inte sett hell of the living dead faktiskt, får bli ett inköp framöver. lover ju minst sagt lovande.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 11:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8482Ort: Borås, Sweden
Båda filmerna finns i ett fint dubbelpack på bla dvdpacific.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 11:45 Svara med citat
Har Anchor Bays flipper RATS/HOTLD - 160 pix från Gunnar!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 12:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
mamoulian skrev:

129:-

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 12:13 Svara med citat
Skrik skrev:
mamoulian skrev:

Duger :wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 12, 2005 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
mamoulian skrev:
Skrik skrev:
mamoulian skrev:

Duger :wink:

Kompis, hur ligger jag i prisjämförelse med Gunnar?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
104 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori