Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Dellamorte Dellamore: Utgåvor

InläggPostat: tor apr 20, 2006 11:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Tror inte den kommer vara bättre än härliga medusa släppet. Gjutet ljud och bilden är fin!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 20, 2006 14:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Men dokumentären Death Is Beautiful kommer att ingå. Det är ju trevligt. Såg den på IMDb innan idag och undrade hur man skulle få tag på den.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 20, 2006 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
abs1nth3 skrev:
Nu har det äntligen kommit ett datum för Anchor Bay-releasen:

http://www.anchorbayentertainment.com/i ... PriCatID=3

Inga specifikationer, dock... den som lever får se! 8)

Inte en dag för tidigt! Ska köpas!

InläggPostat: tor apr 20, 2006 20:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag behåller min Medusa 8)
Tyckte omslaget och titlen på denna är lökigt :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 20, 2006 20:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:

Gillar lök skarpt, helst rå eller svagt fräst... "CEMETERY MAN" är nog närmast knaperstekt *urk* :lol:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 21, 2006 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
lizzardking skrev:

Förhoppningsvis så är priset inte lika lökigt som på Medusas utgåva. Men visst känns titeln CEMETERY MAN inte lika tufft som DELLAMORTE DELLAMORE.
Sen gillar jag stekt lök!

InläggPostat: fre apr 21, 2006 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Priset på Medusa är lite bättre här: http://www.dvd.it/page/dett/froms/Y/arti/20709/nv/DVD/dellamorte_dell%27_amore.html

Gjorde en sambeställning med SLL och det gick skitbra.
http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?t=5344

AB har samma omsalg som US VHS hade. Sjukt tråkigt.
Gillar RE omslag mest. Samma som någon LD hade och Malmögruppen Tenebre hade samma på en singel.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 21, 2006 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
mamoulian skrev:
lizzardking skrev:

Gillar lök skarpt, helst rå eller svagt fräst... "CEMETERY MAN" är nog närmast knaperstekt *urk* :lol:

Cemetery Man har inte en chans i helvetet mot Dellamorte Dellamore som kanske är den snyggaste, vackraste titeln nånsin!

Har dock inte sett filmen ännu... :oops:

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 21, 2006 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Bhoot skrev:
lizzardking skrev:

Förhoppningsvis så är priset inte lika lökigt som på Medusas utgåva. Men visst känns titeln CEMETERY MAN inte lika tufft som DELLAMORTE DELLAMORE.
Sen gillar jag stekt lök!

Men man får ju annars vad man betalar för :wink:
Och sen är ju inte friterad lök fel ihellre :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 21, 2006 16:48 Svara med citat
smulan skrev:
Cemetery Man har inte en chans i helvetet mot Dellamorte Dellamore som kanske är den snyggaste, vackraste titeln nånsin!

Detta är vad jag gillar som fan med detta forumet, det är fullt av folk som vet vad de pratar om :P :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 22, 2006 19:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
lizzardking skrev:
smulan skrev:

Detta är vad jag gillar som fan med detta forumet, det är fullt av folk som vet vad de pratar om :P :lol:

Alltså jag vet att det är samma film men jag menar titeln, tro inte att jag är dum nu... :wink:

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 22, 2006 21:15 Svara med citat
smulan skrev:
lizzardking skrev:
smulan skrev:

Alltså jag vet att det är samma film men jag menar titeln, tro inte att jag är dum nu... :wink:

Ingen risk, mannen :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 09:11 Svara med citat
Ta en koll på detta, grabbar :D

Recension:
http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/A-D/cemetary_man.html

Jämnförelse mellan AB´s och Medusa´s släpp!
http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/A-D/cemeteryman_comp.html

Jag är mer än nöjd med mitt Medusa-släpp :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 12:51 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Öh, vad snackar recensenten om?
Citera:
Anchor Bay’s long-delayed American edition (bearing the awkward US title) looks a bit more film-like but less sharp and colorful than the Italian one

Är det den boostade kontrasten eller den höga brightnessen som gör AB:s utgåva mer filmlik?

Kommer definitivt inte att byta ut min Medusa-utgåva.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 13:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Bilden på ABs verkar lite för bright för min smak... Men man kan säkert komplettera med det engelskspråkiga extramaterial om man har några slantar över...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 13:36 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Jag håller mig till min Medusa-utgåva. Tycker den verkar betydligt bättre än AB's.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 14:09 Svara med citat
AB ser ju inte så trevlig ut som jag hoppats på. Är den croppad också?

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 14:44 Svara med citat
SDC skrev:
AB ser ju inte så trevlig ut som jag hoppats på. Är den croppad också?

Verkar som om de har synkat jämförelsena dåligt tidsmässigt, snarare... :?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 13, 2006 09:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
T.o.m Red Edition står sig bra mot AB:s slarv...
Vad har hänt med dom på senaste tiden egentligen? Deras två senaste Argento släpp var väl inte heller några klockrena höjdare direkt! :|

InläggPostat: lör maj 13, 2006 10:17 Svara med citat
AB tycker jag verkligen har minskat på kvalitén på sina släpp :|
Vice Squad och Class Of 1984 var ju bra släpp men denna verkar långt under deras vanliga standard.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 13, 2006 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
lizzardking skrev:
AB tycker jag verkligen har minskat på kvalitén på sina släpp :|
Vice Squad och Class Of 1984 var ju bra släpp men denna verkar långt under deras vanliga standard.

Är det månne pga Bu och NS kanske? Några nyckelpersoner försvann juh och startade egna bolag... Dom gjorde kanske mer än att producera extramaterial!? Ren spekulation från min sida iofs!

InläggPostat: lör maj 13, 2006 12:16 Svara med citat
Nog ingen omöjlighet det dära, mannen :)
Men nu när de har fått riktigt konkurrens mot innan när de var mer eller mindre ensamma på täppan så kanske de inte lever upp till sin egen standard längre :|

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 13, 2006 12:29 Svara med citat
De där bilderna gjorde mig rätt besviken. Nu blir det eventuellt att beställa Medusa utgåvan. Jag som är snål och ville komma billigt undan. Tji fick jag...

InläggPostat: lör maj 13, 2006 16:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Jaha, då blir det medusa släppet då. Såg inget vidare ut med AB släpp.

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 30, 2006 03:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor sep 14, 2006 21:34Inlägg: 253Ort: Gbg
Nu blir jag konfunderad för jag hörde att AB skulle vara samma release som Medusa fast r1 då..

Skit samma.. Jag har Medusan och har beställt AB's. Får nog skaffa Red editions också för den filmen kan man inte få för många av.

Enligt min åsikt en av de 10 bästa filmer som någonsin släppts.

"Poor Gnaghi ! On his ID it reads, "distinctive visible marks: all"."

Suck.. Jag vill ha med den i min grav..

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Averno
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
131 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd