Författare |
Meddelande |
|
Schnaas
|
Postat: tor apr 20, 2006 11:18 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
Tror inte den kommer vara bättre än härliga medusa släppet. Gjutet ljud och bilden är fin!
|
|
|
SDC
|
Postat: tor apr 20, 2006 14:41 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
|
Men dokumentären Death Is Beautiful kommer att ingå. Det är ju trevligt. Såg den på IMDb innan idag och undrade hur man skulle få tag på den.
|
|
|
Inferno
|
Postat: tor apr 20, 2006 18:59 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
|
_________________ a.k.a Bhoot |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor apr 20, 2006 20:41 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
|
Jag behåller min Medusa
Tyckte omslaget och titlen på denna är lökigt
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
Bring Me The Blogg Of lizzardking |
|
|
|
mamoulian
|
Postat: tor apr 20, 2006 20:58 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
lizzardking skrev: Jag behåller min Medusa Tyckte omslaget och titlen på denna är lökigt 
Gillar lök skarpt, helst rå eller svagt fräst... "CEMETERY MAN" är nog närmast knaperstekt *urk*
|
|
|
Inferno
|
Postat: fre apr 21, 2006 10:11 |
|
|
|
lizzardking skrev: Jag behåller min Medusa Tyckte omslaget och titlen på denna är lökigt 
Förhoppningsvis så är priset inte lika lökigt som på Medusas utgåva. Men visst känns titeln CEMETERY MAN inte lika tufft som DELLAMORTE DELLAMORE.
Sen gillar jag stekt lök!
|
|
|
SDC
|
Postat: fre apr 21, 2006 12:15 |
|
|
|
|
|
|
Daninsky
|
Postat: fre apr 21, 2006 15:22 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
|
mamoulian skrev: lizzardking skrev: Jag behåller min Medusa Tyckte omslaget och titlen på denna är lökigt  Gillar lök skarpt, helst rå eller svagt fräst... "CEMETERY MAN" är nog närmast knaperstekt *urk* 
Cemetery Man har inte en chans i helvetet mot Dellamorte Dellamore som kanske är den snyggaste, vackraste titeln nånsin!
Har dock inte sett filmen ännu...
_________________ It's good for girl to meet boy in park but better for boy to park meat in girl.
FNA Smulan.
Over and out. |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: fre apr 21, 2006 16:47 |
|
|
|
Bhoot skrev: lizzardking skrev: Jag behåller min Medusa Tyckte omslaget och titlen på denna är lökigt  Förhoppningsvis så är priset inte lika lökigt som på Medusas utgåva. Men visst känns titeln CEMETERY MAN inte lika tufft som DELLAMORTE DELLAMORE. Sen gillar jag stekt lök!
Men man får ju annars vad man betalar för
Och sen är ju inte friterad lök fel ihellre
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
|
|
|
lizzardking
|
Postat: fre apr 21, 2006 16:48 |
|
|
|
smulan skrev: Cemetery Man har inte en chans i helvetet mot Dellamorte Dellamore som kanske är den snyggaste, vackraste titeln nånsin! Har dock inte sett filmen ännu... 
Detta är vad jag gillar som fan med detta forumet, det är fullt av folk som vet vad de pratar om
|
|
|
Daninsky
|
Postat: lör apr 22, 2006 19:50 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
|
lizzardking skrev: smulan skrev: Cemetery Man har inte en chans i helvetet mot Dellamorte Dellamore som kanske är den snyggaste, vackraste titeln nånsin! Har dock inte sett filmen ännu...  Detta är vad jag gillar som fan med detta forumet, det är fullt av folk som vet vad de pratar om 
Alltså jag vet att det är samma film men jag menar titeln, tro inte att jag är dum nu...
_________________ It's good for girl to meet boy in park but better for boy to park meat in girl.
FNA Smulan.
Over and out. |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: lör apr 22, 2006 21:15 |
|
|
|
smulan skrev: lizzardking skrev: smulan skrev: Cemetery Man har inte en chans i helvetet mot Dellamorte Dellamore som kanske är den snyggaste, vackraste titeln nånsin! Har dock inte sett filmen ännu...  Detta är vad jag gillar som fan med detta forumet, det är fullt av folk som vet vad de pratar om  Alltså jag vet att det är samma film men jag menar titeln, tro inte att jag är dum nu... 
Ingen risk, mannen
|
|
|
lizzardking
|
Postat: fre maj 12, 2006 09:11 |
|
|
|
|
|
|
svecaj
|
Postat: fre maj 12, 2006 12:51 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
|
Öh, vad snackar recensenten om?
Citera: Anchor Bay’s long-delayed American edition (bearing the awkward US title) looks a bit more film-like but less sharp and colorful than the Italian one
Är det den boostade kontrasten eller den höga brightnessen som gör AB:s utgåva mer filmlik?
Kommer definitivt inte att byta ut min Medusa-utgåva.
|
|
|
mamoulian
|
Postat: fre maj 12, 2006 13:00 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
Bilden på ABs verkar lite för bright för min smak... Men man kan säkert komplettera med det engelskspråkiga extramaterial om man har några slantar över...
|
|
|
SLL
|
Postat: fre maj 12, 2006 13:36 |
|
|
Gorehound Blev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
|
Jag håller mig till min Medusa-utgåva. Tycker den verkar betydligt bättre än AB's.
|
|
|
SDC
|
Postat: fre maj 12, 2006 14:09 |
|
|
|
AB ser ju inte så trevlig ut som jag hoppats på. Är den croppad också?
|
|
|
mamoulian
|
Postat: fre maj 12, 2006 14:44 |
|
|
|
SDC skrev: AB ser ju inte så trevlig ut som jag hoppats på. Är den croppad också?
Verkar som om de har synkat jämförelsena dåligt tidsmässigt, snarare...
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: lör maj 13, 2006 09:58 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
T.o.m Red Edition står sig bra mot AB:s slarv...
Vad har hänt med dom på senaste tiden egentligen? Deras två senaste Argento släpp var väl inte heller några klockrena höjdare direkt!
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: lör maj 13, 2006 10:17 |
|
|
|
AB tycker jag verkligen har minskat på kvalitén på sina släpp
Vice Squad och Class Of 1984 var ju bra släpp men denna verkar långt under deras vanliga standard.
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: lör maj 13, 2006 11:06 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
lizzardking skrev: AB tycker jag verkligen har minskat på kvalitén på sina släpp Vice Squad och Class Of 1984 var ju bra släpp men denna verkar långt under deras vanliga standard.
Är det månne pga Bu och NS kanske? Några nyckelpersoner försvann juh och startade egna bolag... Dom gjorde kanske mer än att producera extramaterial!? Ren spekulation från min sida iofs!
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: lör maj 13, 2006 12:16 |
|
|
|
Nog ingen omöjlighet det dära, mannen
Men nu när de har fått riktigt konkurrens mot innan när de var mer eller mindre ensamma på täppan så kanske de inte lever upp till sin egen standard längre
|
|
|
Inferno
|
Postat: lör maj 13, 2006 12:29 |
|
|
|
De där bilderna gjorde mig rätt besviken. Nu blir det eventuellt att beställa Medusa utgåvan. Jag som är snål och ville komma billigt undan. Tji fick jag...
|
|
|
NIN
|
Postat: lör maj 13, 2006 16:52 |
|
|
Goremeister Blev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
|
Jaha, då blir det medusa släppet då. Såg inget vidare ut med AB släpp.
|
|
|
Averno
|
Postat: lör sep 30, 2006 03:36 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: tor sep 14, 2006 21:34Inlägg: 253Ort: Gbg
|
Nu blir jag konfunderad för jag hörde att AB skulle vara samma release som Medusa fast r1 då..
Skit samma.. Jag har Medusan och har beställt AB's. Får nog skaffa Red editions också för den filmen kan man inte få för många av.
Enligt min åsikt en av de 10 bästa filmer som någonsin släppts.
"Poor Gnaghi ! On his ID it reads, "distinctive visible marks: all"."
Suck.. Jag vill ha med den i min grav..
|
|
|
|