Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Dellamorte Dellamore: Utgåvor

InläggPostat: tis sep 27, 2005 15:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Verkar som planerna för AB att släppa denna är helt döda? Någon som vet något mer?

Någon som vet vart det går att gå tag på Medusas släpp till vettigt pris?

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 27, 2005 19:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Zamien skrev:
Verkar som planerna för AB att släppa denna är helt döda? Någon som vet något mer?

Någon som vet vart det går att gå tag på Medusas släpp till vettigt pris?

Den är fortfarande på G, men först 2006 någon gång!

InläggPostat: tor sep 29, 2005 08:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor sep 29, 2005 07:41Inlägg: 37Ort: Sundsvall
Jag har den här spanska releasen, vidrigt omslag och menyerna var inte mycket att hurra för heller vill jag minnas men jag har ingen teknisk specifikation på bitrate eller andra kvalitetsmått:

http://www.ofertadvd.com/es/movies/scri ... mbie_.html

Frykten for livet!"
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 29, 2005 17:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8296Ort: Borås, Sweden
Svartgam skrev:
Jag har den här spanska releasen, vidrigt omslag och menyerna var inte mycket att hurra för heller vill jag minnas men jag har ingen teknisk specifikation på bitrate eller andra kvalitetsmått:

http://www.ofertadvd.com/es/movies/scri ... mbie_.html

Den utgåvan ser ut att vara riktigt dålig om jag ska vara ärlig. Varken rätt längd på filmen, eller rätt bildformat.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 30, 2005 07:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor sep 29, 2005 07:41Inlägg: 37Ort: Sundsvall
Det ante mig, när jag köpte den sade man att det var den enda release som gick att få tag på så jag högg den på en gång.

Frykten for livet!"
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 30, 2005 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8296Ort: Borås, Sweden
Svartgam skrev:
Det ante mig, när jag köpte den sade man att det var den enda release som gick att få tag på så jag högg den på en gång.

Hmm.. tråkigt för dig. Se vad du tycker om den. Så kanske du kan köpa en bättre utgåva senare.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Förlåt om jag drar upp en gammal tråd, men läste lite om Dellamorte Dellamore och den verkar vara riktigt intressant. Har läst om utgåvorna och den dyrare verkar ju vara klart mycket bättre. Den sämre kostar för tillfället 130kr (vet inte om den finns billigare) medan den dyra kostar över 300kr. Blev ett mycket svårt val. Fast det kanske är lika bra att satsa på den dyrare med subs + bättre bild/ljud. Var bara priset som tog emot. :/

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Fiskarn skrev:
Förlåt om jag drar upp en gammal tråd

Be inte om ursäkt för det. Det är meningen att gamla trådar ska utnyttjas. :wink:

Köp den dyrare utgåvan. Nu vet jag inte hur pass sämre den billigare är, men jag lovar att filmen är värd varenda krona.

InläggPostat: tis okt 18, 2005 16:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
hur många utgåvor finns det på denna nu då ?
själv har jag red edition och vill gärna ha en bättre 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Höga priser tar alltid emot men det är en fantastisk film som inte bara förtjänar utan kräver toppkvalite på bild och ljud.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 19:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
lizzardking skrev:

Tror det finns fyra - en tysk, en spansk, en fransk och en italiensk. Den italienska (Medusa) är den bästa i dagsläget, även om extramaterialet är otextat (kommentar av Soavi och en "making of").

InläggPostat: tis okt 18, 2005 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Finns väl ett tyskt dubbelsläpp också med ovanstående och Hellraiser III!?

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Lutar åt den dyrare utgåvan då. Såg på en länk här i tråden att det var stor skillnad på bilden.

Hm, få se om jag har fattat rätt om filmen. Har jag uppfattat den rätt som en zombie/skräck rulle med en del humor i? :)

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
persson skrev:
Fiskarn skrev:
Förlåt om jag drar upp en gammal tråd

Be inte om ursäkt för det. Det är meningen att gamla trådar ska utnyttjas. :wink:

Köp den dyrare utgåvan. Nu vet jag inte hur pass sämre den billigare är, men jag lovar att filmen är värd varenda krona.

http://207.136.67.23/film/dvdcompare/della/della.htm

Kika där och gör er egen bedömning!

InläggPostat: tis okt 18, 2005 22:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
persson skrev:
lizzardking skrev:

Tror det finns fyra - en tysk, en spansk, en fransk och en italiensk. Den italienska (Medusa) är den bästa i dagsläget, även om extramaterialet är otextat (kommentar av Soavi och en "making of").

tackar för tipset :D
ska kollas upp :)

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 23:38 Svara med citat
Kikade över ekonomin lite och måste tyvärr säga att jag får vänta lite med den här filmen. Verkar dock väldigt intressant, så inom en snar framtid blir det ett inköp. Hade planerat in en annan order från en annan sida, så det krockade lite.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 14, 2006 02:10 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Har den tyska skivan o den anv engelska credits i filmen (medans tv1000 printen har italienska)

har Medusa italienska eller engelska?

Tycker det känns bättre med ital i detta fallet

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 14, 2006 11:02 Svara med citat
slade skrev:
Har den tyska skivan o den anv engelska credits i filmen (medans tv1000 printen har italienska)

har Medusa italienska eller engelska?

Tycker det känns bättre med ital i detta fallet

Medusa har Italienska credits, jag har för mig att Red Edition har Engelska... Medusas har både Engelskt/Italienskt ljud och lika med text.

InläggPostat: lör jan 14, 2006 11:08 Svara med citat
Och med tanke på hur mycket våran dödgrävare mumlar i filmen så rekomenderar jag Medusa-utgåvan för där är engelsk text!

Har själv införskaffat den nu och är nöjd som en femtonåring som precis förlorat oskulden :D

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 16:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Fiskarn skrev:
Lutar åt den dyrare utgåvan då. Såg på en länk här i tråden att det var stor skillnad på bilden.

Hm, få se om jag har fattat rätt om filmen. Har jag uppfattat den rätt som en zombie/skräck rulle med en del humor i? :)

Din beskrivning stämmer hyfsat, men den är inte heltäckande. Detta är en väldigt bred film, med många, många lager och som bjuder på många infallsvinklar.
Humorn är (ofta) av den mer intellektuella sorten. Men visst, det behövs väl inga högskolepoäng direkt för att njuta av scener som när en hel busslast med scouter går i kras och sedan vaknar upp som levande döda?

InläggPostat: tor jan 19, 2006 18:25 Svara med citat
rageman skrev:
Fiskarn skrev:

Din beskrivning stämmer hyfsat, men den är inte heltäckande. Detta är en väldigt bred film, med många, många lager och som bjuder på många infallsvinklar.
Humorn är (ofta) av den mer intellektuella sorten. Men visst, det behövs väl inga högskolepoäng direkt för att njuta av scener som när en hel busslast med scouter går i kras och sedan vaknar upp som levande döda?

Eller en väldigt angelägen zombie-borgmästare som bara vill återgå till jobbet :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 19, 2006 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Hur går det med Anchor Bay utgåvan av denna? Blir det något lr? Har redan Japanska Laserdiscen men skulle vilja ha bättre bild (Medusa DVD'n är bättre), men kan vänta iaf AB kan fixa ännu bättre bild.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 21, 2006 17:54 Svara med citat
NIN skrev:
Hur går det med Anchor Bay utgåvan av denna? Blir det något lr? Har redan Japanska Laserdiscen men skulle vilja ha bättre bild (Medusa DVD'n är bättre), men kan vänta iaf AB kan fixa ännu bättre bild.

Tycker att du ska köpa Medusa dvd:n. den är riktigt fin. Väldigt bra bild.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 21, 2006 20:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
jolli skrev:
NIN skrev:

Tycker att du ska köpa Medusa dvd:n. den är riktigt fin. Väldigt bra bild.

Ingen mening om Anchor Bay kommer snart med en som kanske är t o m bättre. Dumt att bara slänga ut pengar sådär, enligt mig 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 17, 2006 07:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 18, 2006 09:57Inlägg: 2953Ort: Stockholm
Nu har det äntligen kommit ett datum för Anchor Bay-releasen:

http://www.anchorbayentertainment.com/i ... PriCatID=3

Inga specifikationer, dock... den som lever får se! 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
131 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori