Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Jess Franco

InläggPostat: tor jun 17, 2004 23:38 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Anchor Bay UK ska under juli släppa Jess Francos Barbed Wire Dolls, Love Camp och Love Letters Of A Portuguese Nun. Nåt bolag som heter VIP (från vilket land?) har släppt dessa tidigare men nu blir dom billigare.

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 18, 2004 01:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Inte så mkt billigare, däremot kortade. :cry:

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 18, 2004 08:26 Svara med citat
Så sant, dom är visst saftigt kortade. Love Letters på över 6 minuter...Jaja, brittjävlar... :evil:

InläggPostat: fre jun 18, 2004 10:25 Svara med citat
Fy fan! Borde ha kollat in BBFC först. Jäkla fascister!

LOVE LETTERS OF A PORTUGUESE NUN: klippt 6m 15s
LOVE CAMP: klippt 1m 12s
BARBED WIRE DOLLS: klippt 0m 41s

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 18, 2004 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
Förstår dom inte att vi som tillhör den marknaden som köper sådana här filmer inte köper klippt!!?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 19, 2004 09:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Förbannade idioter! :evil:

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 19, 2004 09:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
ola skrev:
Fy fan! Borde ha kollat in BBFC först. Jäkla fascister!

LOVE LETTERS OF A PORTUGUESE NUN: klippt 6m 15s
LOVE CAMP: klippt 1m 12s
BARBED WIRE DOLLS: klippt 0m 41s

Förstår att du blir arg men enligt reglerna får man inte blanda in politik. :wink:

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 19, 2004 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Någon som vet vart man kan köpa VIP's släpp billigast?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 04:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
var kan man se om filmen är klippt?

InläggPostat: sön jun 20, 2004 12:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
gorecore superstar skrev:
var kan man se om filmen är klippt?

www.dvdcompare.net :)

InläggPostat: ons jun 23, 2004 01:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
tack :D

InläggPostat: ons jun 23, 2004 10:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Vilka tillhör Francos bästa filmer?? Jag såg igår natt Faceless och älskade den.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Schnaas skrev:
Vilka tillhör Francos bästa filmer?? Jag såg igår natt Faceless och älskade den.

Faceless (hans egen remake av Dr. Orloff) tillhör till hans bästa filmer.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
gokudo skrev:
Schnaas skrev:

Faceless (hans egen remake av Dr. Orloff) tillhör till hans bästa filmer.

Vad mer är väda att titta in??

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:26 Svara med citat
Hur är the Virgin Among The Living Dead

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Först och främst är jag ingen fan av Franco filmer men utav det jag har sett rekommenderar jag dessa:

Killer Barbys
Awful Dr. Orloff
Diabolical Dr. Z
Bloody Judge

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:33 Svara med citat
Ska ta mig en närmare tit på denna man.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Hur är Virgin Among The Living Dead och Virginity Report? Värt att kolla upp eller?

Ajdå, framstår kanske som en aning sliskig angående titlarna. :wink:

InläggPostat: ons jun 23, 2004 17:53 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön apr 18, 2004 20:07Inlägg: 2
passa er även för

ILSA- the wicked warden (som discshop säljer billigt) på AB UK. 2:31 min fattas. sorgligt.

VIP är det som gäller och till den som undrade är VIP från Schweiz.
Anchor Bay US utgåva är också oklippt och innehåller dessutom en del extramaterial som många nog föredrar (kommentatorspår).

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 18:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
c0ma skrev:
Hur är Virgin Among The Living Dead och Virginity Report? Värt att kolla upp eller?

Ajdå, framstår kanske som en aning sliskig angående titlarna. :wink:

Var på väg att köpa virgin among the living dead när jag gick förbi den i en butik, fodralet tilltalade mig, men skulle också vilja ha lite åsikter om den innan jag köper den ;)

InläggPostat: ons jun 23, 2004 18:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön apr 18, 2004 20:07Inlägg: 2
annars kan jag säga att jag älskar Jess Franco. men jag vet många som inte är så lyriska i ämnet som jag är.

"faceless" sticker ut väldigt mycket ur mängden franco-filmer, då den verkligen har effekter i mängder - som dessutom är bra gjorda. har aldrig sett någon franco-film som är så splattrig.

därför är det svårt att ge några tips till dig - eftersom de filmer jag tycker bäst om bygger på andra faktorer.

angående virgin among the living dead, så är den helt ok om man redan gillar francos tidiga 70-talsperiod. dock luras omslaget en hel del, och om du ska skaffa en utgåva så är mitt tips antingen Image Entertainment "Euroshock collection", X-rated eller Arrow (uk). Arrowutgåvan ÄR faktiskt oklippt i sin originalversion - då andra utgåvor visserligen är oklippta men innehåller missanpassade "zombie" inserts som Jean Rollin fotade åt Franco runt ett decennium senare.

vänta helst med "virgin report". den är fortfarande klippt - och kommer förhoppningsvis släppas oklippt någon gång i framtiden. filmen i sig är väl sådär. "school girl report" stuk.

svårt att säga vilka franco som är bäst. men den bästa jag vet är nog "she killed in ecstasy". "tender & pervers emanuelle" är också en mycket sevärd film (sleaze-giallo a'la franco).

de minst roliga franco-filmerna jag har stött på är:
two undercover angels (sadisterotica) och kiss me monster.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 18:51 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 26, 2004 14:31 Svara med citat
akasava@spray.se skrev:
annars kan jag säga att jag älskar Jess Franco. men jag vet många som inte är så lyriska i ämnet som jag är.

"faceless" sticker ut väldigt mycket ur mängden franco-filmer, då den verkligen har effekter i mängder - som dessutom är bra gjorda. har aldrig sett någon franco-film som är så splattrig.

därför är det svårt att ge några tips till dig - eftersom de filmer jag tycker bäst om bygger på andra faktorer.

angående virgin among the living dead, så är den helt ok om man redan gillar francos tidiga 70-talsperiod. dock luras omslaget en hel del, och om du ska skaffa en utgåva så är mitt tips antingen Image Entertainment "Euroshock collection", X-rated eller Arrow (uk). Arrowutgåvan ÄR faktiskt oklippt i sin originalversion - då andra utgåvor visserligen är oklippta men innehåller missanpassade "zombie" inserts som Jean Rollin fotade åt Franco runt ett decennium senare.

vänta helst med "virgin report". den är fortfarande klippt - och kommer förhoppningsvis släppas oklippt någon gång i framtiden. filmen i sig är väl sådär. "school girl report" stuk.

svårt att säga vilka franco som är bäst. men den bästa jag vet är nog "she killed in ecstasy". "tender & pervers emanuelle" är också en mycket sevärd film (sleaze-giallo a'la franco).

de minst roliga franco-filmerna jag har stött på är:
two undercover angels (sadisterotica) och kiss me monster.

Ska ta mig en närmare tit

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 23:44 Svara med citat
Jag tycker att Jess Franco är en hack. Jag askyr 97% av hans filmer. Varför göra 400 filmer med budget lika med noll och dåliga som fan, när han kan spara pengarna till bättre filmer (han har ju kapacitet). Han behöver gå en skola hos Takashi Miike- en kille som gör mycket bra filmer på zero-budget. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 24, 2005 21:31 Svara med citat
Kommande amerikansk Jess Franco-box, 12:e april:
Bild

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
38 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster