Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  welcome to spring break

InläggPostat: lör jun 19, 2004 23:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
umberto lenzi slasher från 1988. kammade precis hem den här på ebay för $5 (artisan dvdn), någon som sett den? blev rejält nerskriven i blood & black lace boken men av ett par andra recensioner att dömma verkar den riktigt underhållande!

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 09:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Jag hyrde den för massa år sedan på svensk VHS. Tyckte den var rätt okej men oblodig men hade rätt skön stämning.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 14:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Peter Neal: När du sett den kan du väl skriva en rad eller två?

Senast redigerad av Adam Gäfvert fre jun 03, 2005 16:38, redigerad totalt 1 gång.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
sure thing! blood and black lace skrev: "a porky's-style giallo!". verkar vara en härligt trög rulle :D

hittade precis en till recension här:
http://www.eurohorrordvds.net/movies/reviews/welcomespringreview.php

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 14:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
skön recension, nu vill jag också ha den.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag hyrde den för en månad sedan och tycke att filmen var inte bra.
Lenzi kan bättre.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 20, 2004 14:59 Svara med citat
gokudo skrev:
Jag hyrde den för en månad sedan och tycke att filmen var inte bra.
Lenzi kan bättre.

hehe ok. jag har en viss oförklarlig kärlek till lenzis mer misslyckade stunder, kan inte riktigt förklara varför men jag älskar allt han tar i!

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 17, 2004 01:46 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör jul 17, 2004 00:57Inlägg: 35
jag har denna sveska rental och den kan ju inte göra nån glad

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 20, 2004 00:52 Svara med citat
jag gillade filmen. riktigt dum precis som väntat och knappast något filmiskt mästerverk och knappast en av lenzis bästa stunder men rakt igenom väldigt underhållande! massvis med tröga ungdomar (varav en självklar skämtare som bland annat skrämmer folk med en hajfena), tjejer med permanentat hår och hemska baddräkter, ett tufft mc-gäng som spöar det mesta som kommer i deras väg, mördare i motorcykel-hjälm, sköna elektro-mord till dånande heavy metal musik.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 20, 2004 02:59 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Peter Neal skrev:
hehe ok. jag har en viss oförklarlig kärlek till lenzis mer misslyckade stunder, kan inte riktigt förklara varför men jag älskar allt han tar i!

I hear ya! Gillar nog allt jag sett av karln på nåt plan (utom hans vedervärdiga krigsfilmer, men dom finns det väl ingen frisk människa som tar i försvar?). Jag gillar till och med Ghosthouse! Kom dock ihåg att jag avskydde Eaten Alive vid första titten, men den växte verkligen när jag till slut gav den en ny chans för några månader sedan. Welcome to Spring Break verkar inte dum alls på din beskrivning, får hålla utkik efter den. Var DVD:n acceptabel?

InläggPostat: tis jul 20, 2004 18:37 Svara med citat
acceptabel och acceptabel, för 35 pix begär jag inte så mycket. men nej, vhs-kvalité i princip och fullscreen så inget att hurra för!

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 21, 2004 00:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
tilapia skrev:
Peter Neal skrev:

I hear ya! Gillar nog allt jag sett av karln på nåt plan (utom hans vedervärdiga krigsfilmer, men dom finns det väl ingen frisk människa som tar i försvar?). Jag gillar till och med Ghosthouse! Kom dock ihåg att jag avskydde Eaten Alive vid första titten, men den växte verkligen när jag till slut gav den en ny chans för några månader sedan. Welcome to Spring Break verkar inte dum alls på din beskrivning, får hålla utkik efter den. Var DVD:n acceptabel?

Fasen, hans krigsfilmer är bättre än "the most stuff" han har gjort på senare tiden.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 21, 2004 21:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
När jag såg den på VHS för ett ex antal år sedan tyckte jag den var lysande... Nu är den inte lika lysande... Men enl mej så är den helt ok.. Inge blod dock, och effekterna är väl inte dom bästa, men John Saxon är ju med, dessutom ser mördaren rätt cool ut..

Betyg 4/10

InläggPostat: ons jul 21, 2004 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Giallo skrev:
När jag såg den på VHS för ett ex antal år sedan tyckte jag den var lysande... Nu är den inte lika lysande... Men enl mej så är den helt ok.. Inge blod dock, och effekterna är väl inte dom bästa, men John Saxon är ju med, dessutom ser mördaren rätt cool ut..

Betyg 4/10

Kommer och lånar upp den och några andra rullar under veckan!
Så får vi se om den är bättre än Black Demons, vilket inte borde vara alltför svårt! :wink:

InläggPostat: tor jul 22, 2004 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Kul att du har någon du kan låna skräckfilm av..själv är det lite ont om det här. Fast har ju fyra filmer hemma som jag inte sett ännu så jag klarar mig i fyra dagar till iaf.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 22, 2004 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Det har ju en tendens att bli lite dyrt om man ska köpa allt som verkar intressant.. Har själv tur att jag har några i min bekantskapskrets som gillar samma filmer som jag gör.

InläggPostat: fre jul 23, 2004 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Vart finns dne billigats på internet?

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 19:22 Svara med citat
ebay

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Har den hemma nu, ska försöka se den imorrn... Men jag blev lite avskräckt när jag såg den allt igenom horribla Black Demons för några dagar sedan. Får väl hoppas att den här är minst tre snäpp bättre!

InläggPostat: fre jul 23, 2004 22:18 Svara med citat
De Rossi skrev:
Har den hemma nu, ska försöka se den imorrn... Men jag blev lite avskräckt när jag såg den allt igenom horribla Black Demons för några dagar sedan. Får väl hoppas att den här är minst tre snäpp bättre!

Åh...Black Demons är ju skön :) Welcome to spring break är betydligt svagare och har noll gore :) - fast givetvis gillar jag den, det är ju LENZI! :D

InläggPostat: fre jul 23, 2004 22:23 Svara med citat
black demons får man ta och kolla upp, en film som väcker sådana här känslor hos folk kan aldrig vara fel :)
jag börjar förstå lenzis storhet mer och mer för varje dag som går.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 24, 2004 09:04 Svara med citat
Peter Neal skrev:
black demons får man ta och kolla upp, en film som väcker sådana här känslor hos folk kan aldrig vara fel :)
jag börjar förstå lenzis storhet mer och mer för varje dag som går.

Ja samma här, han bara växer och växer..

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 24, 2004 09:56 Svara med citat
Måste ärligt säga att Welcome To Spring Break var betydligt bättre och framförallt mer underhållande än Black Demons...

Okej, den var blodfattig och dvd:n var i fullscreen och inte direkt det bästa jag har sett bildmässigt. Men värd några tjugor det är den då!

InläggPostat: lör jul 24, 2004 12:08 Svara med citat
Kostar runt 60kr på pacific om jag inte minns fel.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2005 14:41 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Kostar runt 60kr på pacific om jag inte minns fel.

60 spänn är ändå bara 60 spänn. lär gå att hitta ännu billigare på ebay dock.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
40 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori