Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  NIGHT TRAIN MURDERS

InläggPostat: ons jun 23, 2004 14:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Ngn som sett denna?? Finns det ngn riktigt dvd-utgåva förutom den där dvd-r som finns ute..

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
BU kommer att släppa den i höst.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 14:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
MÄSTERVERK! Hade den svåra svenska VHS'n, Tågmarodörerna. En av dom viktigaste släppten i år.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Fan va fint. Då lägger jag inte ut ngn peng på en dvd-r

Ngn som hört om något extra på BUs släpp??

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 14:37 Svara med citat
Bild

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 14:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
NIN skrev:
MÄSTERVERK! Hade den svåra svenska VHS'n, Tågmarodörerna. En av dom viktigaste släppten i år.

Hmmm, måste opponera lite. Jag tycker att det är en medioker film som lånar rätt mycket från Wes Cravens film. Det bästa med hela filmen är den mystiska kvinnan på tåget spelad av Macha Méril från Deep Red.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 23, 2004 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
har faktiskt inte sett filmen men för mig är det en av årets allra största höjdpunkter på dvd-fronten!

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 24, 2004 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
gokudo skrev:
NIN skrev:

Hmmm, måste opponera lite. Jag tycker att det är en medioker film som lånar rätt mycket från Wes Cravens film. Det bästa med hela filmen är den mystiska kvinnan på tåget spelad av Macha Méril från Deep Red.

Smaken är olika. Craven lånar rätt mkt från Jungfrukällan han med.
Personligen så tycker jag Nightrain Murders är MKT MKT bättre än Cravens film. NM ger jag 9 av 10 medans LHOTL ger jag 6 av 10.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 24, 2004 13:17 Svara med citat
NIN skrev:
gokudo skrev:
NIN skrev:

Smaken är olika. Craven lånar rätt mkt från Jungfrukällan han med.
Personligen så tycker jag Nightrain Murders är MKT MKT bättre än Cravens film. NM ger jag 9 av 10 medans LHOTL ger jag 6 av 10.

Ja, jag håller med om att den är bättre än Cravens film.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 00:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
finns det något releasedatum ännu? hoppas verkligen att den här släpps i år som det är sagt.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 00:50 Svara med citat
Peter Neal skrev:
finns det något releasedatum ännu? hoppas verkligen att den här släpps i år som det är sagt.

Hmm, det är ju BU, de har alltid problem med tidscheman.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 29, 2004 13:05 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Tycker också att denna är helt suverän! Snygg och välgjord, iskall stämning och en del oväntade infall (som när busarna spöar jultomten i början) - i min bok en av de tre bästa terrorfilmerna.

Aldo Lado är en regissör som jag tycker borde uppmärksammas mer. Han har sin personliga stil och alla fem filmer jag sett av honom har hållt hög klass. Short Night Of The Glass Dolls är förresten JÄVLIGT underskattad...

InläggPostat: sön aug 22, 2004 13:54 Svara med citat
blue underground omslaget:

Bild

rätt snyggt men ganska tråkigt.

http://www.blue-underground.com/movie.php?movie_id=66

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 15:00 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
Helt ok rulle men inte mer! Gokudo, det märks att vi samlat på italiensk länge....vi har ju sett allt! 8)

InläggPostat: sön aug 22, 2004 15:33 Svara med citat
vincent skrev:
Helt ok rulle men inte mer! Gokudo, det märks att vi samlat på italiensk länge....vi har ju sett allt! 8)

Ähh, du har ju fel mannen :wink:
Den är ju skitbra! (Killen som samlat i snart 15 år)

Omslaget var ju inte så het direkt. :x

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 16:07 Svara med citat
Fult omslag, men de får duga.. kommer köpa den så fort den kommer!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 16:11 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre aug 20, 2004 20:23Inlägg: 51
Har själv inte haft nöjet att se filmen ännu, men väntar spänt på kommade BU släppet. Dom levererar, nästintill, alltid kvalité. En liten känga bör dom dock ha för valet av de tramsiga artworken de försett några av sina senare släpp med. Även "Deathdream" var ju riktigt, riktigt lam. Mer än en gång har man ju blivit besviken på fina utgåvor som försetts med pinsamma artworks. Nej, fram för fler gamla bioposter och videocover motiv på kommande DVD utgåvor i fortsättningen!

Bild

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 16:27 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
Alla som tror sig ha sett nastan allt har missat massor :) Det finns for mycket film for att nagonsin kunna gora det har sammlat sedan tidigt 90-tal och har sett mycket men bara en liten brakdel av allt som jag skulle vilja ha sett (som tur ar).

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 17:47 Svara med citat
Hokuto Noken skrev:
Har själv inte haft nöjet att se filmen ännu, men väntar spänt på kommade BU släppet. Dom levererar, nästintill, alltid kvalité. En liten känga bör dom dock ha för valet av de tramsiga artworken de försett några av sina senare släpp med. Även "Deathdream" var ju riktigt, riktigt lam. Mer än en gång har man ju blivit besviken på fina utgåvor som försetts med pinsamma artworks. Nej, fram för fler gamla bioposter och videocover motiv på kommande DVD utgåvor i fortsättningen!

Bild

Härligt omslag! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Personligen är jag ganska förtjust i BUs lite impressionistiska omslag, som t.ex. DEATHDREAM...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 18:06 Svara med citat
jag gillar också blue undergrounds omslag, själva omslagartworken är då och då rätt trist (som night train murders här ovan t ex) men dom lyckas få till något speciellt med helten som gör att det ändå bli ganska snyggt i slutändan.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 18:56 Svara med citat
Det som gör deras snygga måste vara färgen. gillar deras fäger i tex, deathdream och just night train murders

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 22, 2004 19:08 Svara med citat
denna film kommer jag köpa! Har dessvärre inte sett någon särskild terror film av vad jag kan komma ihåg var varken sett Last house eller the house on the edge of the park men skall ihandla dessa snart..

InläggPostat: sön aug 22, 2004 19:12 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
NIN: Jo, jag vet att du oxå sett mkt men jag är 1 år äldre än dig........ :D :D

InläggPostat: sön aug 22, 2004 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Denna film har jag lust att se. Är den blodig eller??

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
57 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori