Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Cannibals

InläggPostat: ons jun 30, 2004 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Borkabrygga skrev:
jag tror inte Franco gjorde det på skoj, snarare en kombination av dårskap och taskig ekonomi.

Det kan jag mycket väl tänka mig. Ingenting förvånar mig när det gäller Jess Franco.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 13:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har ju inte sett Cannibals, så den filmen kan jag inte uttala mej om...

InläggPostat: ons jun 30, 2004 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
Giallo, i en film som white cannibal queen som har spelats in i en skogsdunge i spanien, med medelålders spanska herrar med vattenfärg i ansiktet, med en budget som en A-kasse utbetalning så tycker jag att det är helt ok om armen syns nu och då, hade det varit en mer påkostad film hade jag inte gillat det.Det som skiljer den från sånt som t.e.x Troma är
att Franco gjorde på något slags "allvar" han trodde det skulle bli en hit, han gjorde det inte tokroligt med flit.Jag vet inte vad jag pratar om...

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Borkabrygga skrev:
Giallo, i en film som white cannibal queen som har spelats in i en skogsdunge i spanien, med medelålders spanska herrar med vattenfärg i ansiktet, med en budget som en A-kasse utbetalning så tycker jag att det är helt ok om armen syns nu och då, hade det varit en mer påkostad film hade jag inte gillat det.Det som skiljer den från sånt som t.e.x Troma är
att Franco gjorde på något slags "allvar" han trodde det skulle bli en hit, han gjorde det inte tokroligt med flit.Jag vet inte vad jag pratar om...

:) :) :)
Lysande argumentation som tog sig på slutet! :wink:

InläggPostat: ons jun 30, 2004 14:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Hehe... Men då vet jag...

InläggPostat: ons jun 30, 2004 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Borkabrygga skrev:

hehe, Underbart

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2004 17:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
:lol: :lol:
Håller med Oden om att slutklämmen satt fint :wink:

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 01:11 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
Jag kan hålla med om att den inte är bra men sämsta Euro kannibalfilmen är väll ändå "Cannibal Terror" ?

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 01:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
krikon skrev:
Jag kan hålla med om att den inte är bra men sämsta Euro kannibalfilmen är väll ändå "Cannibal Terror" ?

Japp, det skriver jag under. Fast JFs Devil Hunter är inte långt från.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 16:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Cannibal man, är den bra då?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
Cannibal man, är den bra då?

skulle inte kalla det så mkt kannibal film..

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 17:41 Svara med citat
Varför?

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 17:44 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Varför?

de är ju inte i ngn djungel och inga 100-tals med kannibaler

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 01, 2004 17:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Adam Gäfvert skrev:
Varför?

http://www.mondo-digital.com/cannibalman.html

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 09, 2004 09:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Bra film, blir ju inte sämre utav att Peter Criss är med som urinvånare.(notera spökgestalten i fönstret, mkt obehagligt)

Bild
Bild

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 09, 2004 11:21 Svara med citat
hehe, snygg sminkat. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 17, 2020 21:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1149
Bild

Bild

Inga höjdare precis, men man måste ju ha så'nt här skräp i sin
samling, inte desto mindre. Bild
Bild

Så pinsamt kassa att det nästan blir en tillgång. :D

Eurociné för alltid! \m/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
42 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2