Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Umberto Lenzi

Välj din favorit film

Cannibal Ferox
27%
[ 13 ] 27%

Eaten Alive
2%
[ 1 ] 2%

Spasmo
2%
[ 1 ] 2%

Nightmare City
39%
[ 19 ] 39%

Free Hand for a Tough Cop
0%
[ 0 ] 0%

Eyeball
16%
[ 8 ] 16%

Man from Deep River
6%
[ 3 ] 6%

Almost Human
2%
[ 1 ] 2%

Violent Naples
4%
[ 2 ] 4%

Orgasm
2%
[ 1 ] 2%

Antal röster : 49
InläggPostat: mån mar 29, 2004 07:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Cannibal Ferox är också en skitbra film!

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 29, 2004 07:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det är flera år sen jag sett den... Men jag har för mej att det mest är snodda filmsekvenser från andra filmare??

InläggPostat: mån mar 29, 2004 08:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Giallo skrev:
Det är flera år sen jag sett den... Men jag har för mej att det mest är snodda filmsekvenser från andra filmare??

det är nog Eaten Alive som du tänker på!

InläggPostat: mån mar 29, 2004 08:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Man kan inte reda på alla filmer man sett.. Sen börjar ju min alzheimers bredda ut sig oxå.. Snart vet jag inte vad jag själv heter..

InläggPostat: mån mar 29, 2004 10:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag gillar alla filmerna listade i pollen av dem jag sett men mina absoluta lenzi-favoriter hittils är so sweet, so perverse och seven bloodstained orchids på en delad första-plats. har inte sett almost human ännu, känner på mig att den mycket väl kan ta plats #1 sedan...

sämst: eyeball. helt ok film men rätt vek i jämförelse med dom andra.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 29, 2004 10:41 Svara med citat
Jag tycker eyeball är klart bäst. Jag gillar inte hans kannibalrullar. Men hans Giallos är väldigt bra...

InläggPostat: mån mar 29, 2004 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Jag tycker att Nightmare city inte är bra, har aldrig gillat den. Känns lite fånig tycker jag. Dock har den ju några gory scener som gör att man inte hatar den. Men slutet, nja inget bra tycker jag. Känns lite som om manusförfattaren inte kom på något annat. Nä Ferox är bäst, diggar stämmningen i den starkt. :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 29, 2004 10:59 Svara med citat
Fans det ett manus till Nightmare city?? Det trodde jag inte...

InläggPostat: mån mar 29, 2004 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
hehe det kommer du få skit för av Nightmare fansen kan jag lova :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 29, 2004 12:14 Svara med citat
Jag tror dig... Men jag är van att få skit för mina sågningar... 8)

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Finns väl ngn utgåva av eye-ball. men den har jag inte vågat köpt. är lite osäker på om det är en bra utgåva..

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:50 Svara med citat
Har en tysk utgåva... Är helt ok.. Inte värdens bästa överföring kanske... Lite repor och smuts på filmen men men...Man kan inte få allt..

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Giallo skrev:
Fans det ett manus till Nightmare city?? Det trodde jag inte...

Äh, klart det fanns manus. :evil:

Manuset var dock inte så välskrivet. Eller, ja, det beror lite på hur man ser det. Själv tycker jag manuset är lysande. Garvar varje gång jag ser filmen, och vissa repliker sitter i ryggmärgen :D

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:56 Svara med citat
Jaja... Vi säger väl det... Nu ska jag gå och kissa så synns vi i aulan sen...

InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:15 Svara med citat
klart man kan garva åt Nightmare, men det är för att den är så dålig. Make-upen ser ut som om alla som ska spela zombie har doppat huvudet i en tunna med skit och låtit det torka.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:26 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
klart man kan garva åt Nightmare, men det är för att den är så dålig. Make-upen ser ut som om alla som ska spela zombie har doppat huvudet i en tunna med skit och låtit det torka.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.... :lol:

InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:27 Svara med citat
Make-upen kan annars se ut som om man skulle ha kyckling skinn pålaggt på ansiktet

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:29 Svara med citat
Det skulle man också kunna säga... Summa sumarium... Zombie make-up effekterna suger....

InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:30 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:

Nu låter ni nästan som det politiskt korrekta mainstream-folket på dvdforum som varken har humorn eller fantasin i behåll. Känns som om ni hellre kollar in Resident Evil och applåderar åt det perfekta fotot, alla vackra skådespelare och den tajta klippningen.

Själv sänker jag mig inte så lågt.

Sparka uppåt istället.

InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:31 Svara med citat
fredzilla skrev:
Adam Gäfvert skrev:

Nu låter ni nästan som det politiskt korrekta mainstream-folket på dvdforum som varken har humorn eller fantasin i behåll. Känns som om ni hellre kollar in Resident Evil och applåderar åt det perfekta fotot, alla vackra skådespelare och den tajta klippningen.

Själv sänker jag mig inte så lågt.

Sparka uppåt istället.

Nej för fan... Men nån måtta får det väl vara... Det ska ju vara snygga effekter i en zombiefilm. Det ska ju inte se ut som en treåring har kastat ut lite färg och sen fick det vara bra....

InläggPostat: tis mar 30, 2004 11:38 Svara med citat
Inte ens jag irriterar mig på dom blåmålade zombisarna i Dawn of the dead, de plastiga huvudena i Day of the dead, lerhuvudena i Nights of terror...osv osv...

Jag sparkar aldrig neråt. Bara uppåt. Hellre på Resident Evil där regissören inte ens uttalar sig i huruvida han gillar filmen eller inte, istället har jag betydligt mer respekt för Umberto som är stolt över Nightmare City. För mig är det alltid betydligt mer imponerande med en sådan film som är gjord på så låg budget än skräckfilmer med högre budget som är stentrista.

InläggPostat: tis mar 30, 2004 12:01 Svara med citat
Visst är det bättre med en lågbudget film, men man kan få bra effekter även med lågbudget, tillochmed bra effekter utan budget..

Vad jag menar är att när man nu ändå gör en zombiefilm, där zombinissarna är "huvudrollen" kan man ju satsa lite mer pengar på dom...

InläggPostat: tis mar 30, 2004 12:08 Svara med citat
nä du nu har du fattat fel. Jag hatar RE och andra mainstream filmer. Har inget mot en blå zombie från Dawn heller. Det är bara så att det finns en film som jag inte gillar och det råkar vara och det är just nightmare city. Har inget mot trevliga påhittiga effekter. Lenzi är mycket bra på sådant i sina filmer. Men som sagt det är bara så att jag inte gillar nightmare. Och en fråga vad menar du med politiskt? Trodde vi kunde slippa sånt skit här?

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 30, 2004 12:11 Svara med citat
Man ska inte blanda in politik i ett skräckforum... Då har det gått lite långt...

InläggPostat: tis mar 30, 2004 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
det stora misstaget många gör med nightmare city är att dom helt enkelt inte tar den för vad den faktiskt är och bara jämför den med en massa andra liknande filmer. jag har full respekt och förståelse för dem som helt enkelt inte gillar den (smaken är fortfarande som baken) men att avfärda den som en "skitfilm" på grund av påstådd bristfällig kvalité etc, då har man verkligen inte fattat ett smack.

nightmare city är gjord med rejält mycket hjärta och själ och framförallt med en stor portion kärlek till filmskapandet i sig, hur kan man stampa på något sådant (att man sen i slutändan kanske inte gillar resultatet är en HELT annan sak)? jag tycker att det är en underbar film som verkligen sprudlar av energi, glöd och jävlar anamma rakt igenom. nightmare city är inte min personliga lenzi-favorit men ändå är det den filmen jag älskar honom mest för att ha gjort.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
99 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori