Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Umberto Lenzi

Välj din favorit film

Cannibal Ferox
27%
[ 13 ] 27%

Eaten Alive
2%
[ 1 ] 2%

Spasmo
2%
[ 1 ] 2%

Nightmare City
39%
[ 19 ] 39%

Free Hand for a Tough Cop
0%
[ 0 ] 0%

Eyeball
16%
[ 8 ] 16%

Man from Deep River
6%
[ 3 ] 6%

Almost Human
2%
[ 1 ] 2%

Violent Naples
4%
[ 2 ] 4%

Orgasm
2%
[ 1 ] 2%

Antal röster : 49
InläggPostat: tis mar 30, 2004 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Tråkigt gnäll om Nightmare City igen.
Varför hänga upp sig på om någon tycker den är kass, tråkig och har dåliga effekter?
Om man inte gillar NC så måste man gilla RE och vara PK?
Jag fattar inget. Om man inte gillar Demons 2, är man PK då och förmodligen förtjust i Sjätte Sinnet?

Tycker att alla har rätt att säga och tycka vad dom vill utan att bli påhoppade av andra.
Kanske ser man filmen på fel sätt, kanske har man missat budskapet eller så tycker man att filmen suger.

Varför är det OK att hacka på en film med högre budget?
Var går gränsen? När sparkar man upp och när sparkar man ner?
Hur sparkar jag ner på Lenzi om jag anser att han är en stor regisör?

Hela tiden får man höra att man gillar fel film eller att man inte "förstår" en annan. Antingen är man PK för att man gillar RE eller så försöker man göra sig märkvärdig genom att gilla en "dålig" film.

Gillar både NC och RE.
Hur knäpp är jag?

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 30, 2004 23:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
SDC skrev:
Varför hänga upp sig på om någon tycker den är kass, tråkig och har dåliga effekter?

tja, det är väl i grund och botten syftet med ett filmforum som det här: att tjafsa om film fram och tillbaka i evigheters evigheter :wink:
jag kanske borde skaffa mig ett liv men jag tycker det är skitkul med "tråkigt gnäll" när det gäller nightmare city!

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 06:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det spelar ingen roll om vi så "tjatar" om Night mare City i evígheter.... Det kommer altid att finnas dom som älksar den och dom som hatar den...

InläggPostat: ons mar 31, 2004 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Peter Neal skrev:
SDC skrev:

tja, det är väl i grund och botten syftet med ett filmforum som det här: att tjafsa om film fram och tillbaka i evigheters evigheter :wink:
jag kanske borde skaffa mig ett liv men jag tycker det är skitkul med "tråkigt gnäll" när det gäller nightmare city!

Okej, jag ger mig. :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 08:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Ja tycker det går lite överstyr. Man får ha vilka åsikter om en film man vill och bara för man har det så behöver man inte få en massa skit för det. Finns säkert folk som helt ärligt tycket att Nightmare city är en "skitfilm" och då får man tycka det utan att få skit för det.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Men även om jag tycker att Nightmare City är en dålig film, eller att jag tycker att Schnaas filmer suger så måste jag acceptera att det finns folk som avgudar dessa filmer och att dom kommer att argumentera för att dom har rätt att tycka så.

Vi kan faktiskt leva i symbios, för det finns mer som enar oss än det som delar oss!

Alla har rätt att säga vad dom tycker, det är min starka övertygelse och personliga uppfattning. Däremot behöver inte trådarna spåra ut helt i hätska debatter men det är en annan sak... Där har vi våra moderatorrer som kliver in och upplyser om oss att ta det lite lugnt osv.

Detta har funkat klanderfritt i 6 månader så varför skulle det inte funka i fortsättningen???

InläggPostat: ons mar 31, 2004 10:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
ja, man ska väl kunna tycka olika om saker och ting utan att för den sakens skull skapa en ovänlig stämning? jag förstår inte varför folk tar så illa upp, det handlar om film och inte om konflikt. om någon anser att en film ifråga är en skitfilm och en annan tycker att samma film är ett mästerverk, är inte det bäddat för intressanta och givande diskussioner? vill man inte delta är det bara att skippa det, vill man inte ens läsa det behöver man ju inte det heller. vad vore ett diskussionsforum utan diskussioner?

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Amen! :)

InläggPostat: ons mar 31, 2004 12:44 Svara med citat
Själv har jag svårt för att se några brister i NC.
Tycker den är snyggt gjord. Klart att det finns bättre och snyggare make-up. Men jag gillar den i NC iaf. Gillar även den i Oasis of the Zombies.
Zombie Lake är däremot inte snyggt gjort. Men vem bryr sig. Är ju en rätt skön film trots allt.
Nu skulle jag inte jämföra NC med Z-Lake. NC är en kuslig film med fart, action och lite blod.
Z-Lake är ett oispirerat försök att göra en Zombie film på samma sätt som Rollin gjort sina vampyrfilmer. Allt blir fel, fel och fullkomligt fel.
Desperata försök att få oss intresserade (undervattensbilder/underlivsbilder) och en story som försöker vara "annorlunda" till skillnad mot dom där italienska "popcorn" rullarna.
Denna film ser jag inte som det var tänkt att se den. Förmodligen därför jag gillar den.
Jag finner även dåliga effekter med spindlar och fladdermöss roande.
Samma gäller "gnistor från huvudet på personen som trillar ner från ett stup" i Don't turture a duckling och fjantiga repliker om silvertår i New York ripper. Men mest av allt så gillar jag slagsmålen i Fatser pussycat.
Man kan se det som komiska inslag i filmen istället för Arnold som kläcker ur sig något om sina gaybrillor.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
NC är en kanon kalkon Underhållning..

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 31, 2004 13:45 Svara med citat
SDC: irony is for suckers :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 01, 2004 07:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Peter Neal skrev:

amen...

InläggPostat: tor apr 01, 2004 07:25 Svara med citat
Peter Neal skrev:

Vad syftar du på?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 01, 2005 17:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön nov 02, 2003 18:42Inlägg: 459Ort: Skåne, Lund
Hittade ine nått på sök som vanligt, så jag frågar här..
Någon som vet om denna är klippt?
Att det är ett VHS-rip kan man ju räkna ut, och att det antgluigen är bedrövligt..

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=546469

InläggPostat: sön maj 01, 2005 17:54 Svara med citat
gorecore superstar skrev:
Hittade ine nått på sök som vanligt, så jag frågar här..
Någon som vet om denna är klippt?
Att det är ett VHS-rip kan man ju räkna ut, och att det antgluigen är bedrövligt..

http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=546469

Har den med ett annat omslag, och det är inte Lenzis film utan Baba Yaga som ligger på skivan som är en soppig vhs-rip.

InläggPostat: sön maj 01, 2005 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Jag röstade på "Spasmo"! Jag känner mig lite ensam :D

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 01, 2005 19:41 Svara med citat
Att ingen har röstat på Milano Odia/Almost Human förvånar mig... Jag hade inte sett den när jag röstade, men nu skulle jag lätt ge rösten till den!

InläggPostat: sön maj 01, 2005 20:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Jag har inte sett såå mkt av Lenzis filmer faktiskt, men av de nämnda så är mina favoriter Cannibal Ferox, 7 Bloodstained Orchids och Spasmo..

Nightmare City kunde jag dock inte gilla lika mycket..

/Ullis

InläggPostat: mån maj 02, 2005 13:12 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons maj 26, 2004 15:54Inlägg: 136
Lenzi är fantastisk faktiskt! dessutom är han ju bra innom många genrer,
Lyssna inte för mycket på intervjuer med mannen bara..
Almost Human är bäst!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 03, 2005 15:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Almost Human: Håller med angående just Almost Human. Det är en riktigt bra crime-rulle med härligt skådespel.

Inte riktigt i klass med några av Fernando di Leos crimefilmer (t.ex Manhunt) men riktigt bra för att vara signerad Umberto Lenzi.

Senast redigerad av palance tis maj 03, 2005 15:25, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 03, 2005 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Nu råkar jag vara en av de många som tycker att Nightmare City är en sjukt charmig, cheezy och intensiv film, så jag har svårt för att inte ha den som Lenzi-favorit. Det gäller nog bara att inte ha några som helst förväntningar på den. Speciellt inte att den skulle vara en zombiefilm, då den lätt pga missvisande alternativtitlar och diverse media, kan tolkas som det.

Almost Human och Eyeball är väl annars förmodligen de som ligger närmast inpå som favoriter (av de Lenzi-filmer jag sett vilket är långt ifrån alla).

Sist skulle jag vilja beskriva känslan att gilla Nightmare City. Det är som att kliva in i en härlig och unik jävla mardröm, och första gången jag såg den till hälften så stod jag bara utanför mardrömmen och undrade "vad fan är det här?". Kliv in! ;)

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 03, 2005 15:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8707Ort: Borås, Sweden
palance skrev:
Nu råkar jag vara en av de många som tycker att Nightmare City är en sjukt charmig, cheezy och intensiv film, så jag har svårt för att inte ha den som Lenzi-favorit. Det gäller nog bara att inte ha några som helst förväntningar på den. Speciellt inte att den skulle vara en zombiefilm, då den lätt pga missvisande alternativtitlar och diverse media, kan tolkas som det.

Almost Human och Eyeball är väl annars förmodligen de som ligger närmast inpå som favoriter (av de Lenzi-filmer jag sett vilket är långt ifrån alla).

Sist skulle jag vilja beskriva känslan att gilla Nightmare City. Det är som att kliva in i en härlig och unik jävla mardröm, och första gången jag såg den till hälften så stod jag bara utanför mardrömmen och undrade "vad fan är det här?". Kliv in! ;)

Jag kan bara hålla med dig angående Nightmare City!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 03, 2005 15:33 Svara med citat
har sagt det förut och säger det igen: Nightmare City är en av världens bästa filmer!

InläggPostat: tis maj 03, 2005 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
BeyondTheDarkness skrev:
har sagt det förut och säger det igen: Nightmare City är en av världens bästa filmer!

Incubo sulla città contaminata är helt klart värd sin plats i varje respektabel samling! :)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 03, 2005 16:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
BeyondTheDarkness skrev:

...som en film suger den hästballe, men som en underhållning är den toppen. :)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
99 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori