Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Lucker the Necrophagous

InläggPostat: sön okt 12, 2003 20:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Lucker the Necrophagous ska släppas på dvd av Synapse. Datum är ej bestämt ännu.

"Coma patient awakens and escapes from a mental institution killing the nurses on his way. He hitches a ride into the city to start a sick game of stalking women, tying them up and terrifying them before he kills them."

http://www.imdb.com/title/tt0091446/

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 13, 2003 18:55 Svara med citat
Vart läste du detta?

Jag var, liksom med Thriller, inblandad i att den kommer ut på DVD. Jag känner regissören och det var av en ren slump att amerikanarna fick veta det.

När David Zuzelo (från det aldrig realiserade Chrome DVD) och hans kollega, vars namn jag helst vill glömma, var i Sverige och mötte Bo-Arne Vibenius och mig så började dom babbla om Lucker och hur svårt det var att spåra skaparen och rättigheterna.

Jag tänkte på detta och insåg plötsligt att "herregud, jag känner ju karln som gjort Lucker" och meddelade dom det på morgonen efter :) Gissa om dom blev glada!

Synd bara att Chrome krashade, men filmerna kommer ju ut på Synapse istället. Tyvärr förlorade jag min procent vid den affären och jag lär nog inte ens får ett tack från dom nya ägarna.

Men vad fan, jag vet ju att jag hjälpte till :D

InläggPostat: mån okt 13, 2003 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Trevligt att du hittade hit Fred. Jag har bara sett den listad som kommande på Fangoria och Mondo Digital.

http://www.mondo-digital.com/mondoupdate.html
http://www.fangoria.com/chopping_list.php

Trevligt att du känner regissören till Lucker. Hoppas att det verkligen stämmer och att filmen släpps. Jo jag minns att du skrev en del angående strulet med Thriller på dvdforum. Hoppas att den också kommer så småningom. Tråkigt angående procenten.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 26, 2003 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Hoppas dom släpper den långa versionen som bara (?) finns i Belgien på VHS och med fransk snack. Briljant rulle iaf. :)

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 14, 2003 18:13 Svara med citat
Kan ni berätta mer om Lucker. Kan ni länka till nån recension av den eller ge era egna personliga åsikter om filmen i fråga. Jag skulle vilja se hur Hr Lucker själv ser ut, nån som kan länka till en bild?

Blev så förbannat nyfiken på att se den här bara :)

InläggPostat: lör nov 15, 2003 18:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons nov 05, 2003 21:39Inlägg: 31
Du kan få köpa min vhs om du vill fredzilla(=

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 15, 2003 21:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
gorgoroth skrev:

Vilket släpp är den? Den med engelsk snack eller den utan det?

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 16, 2003 19:27 Svara med citat
NIN skrev:
gorgoroth skrev:

Hollänskt släpp tror jag, så den är textad men med engelskt tal.
Utgiven av media future.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 17, 2003 02:08 Svara med citat
gorgoroth skrev:
NIN skrev:
gorgoroth skrev:

Utgiven av media future.

Okej, då är jag inte så intresserad, just nu iaf. Skall finnas ett längre släpp som dock inte har engelsk snack. Hoppas det är den versionen som kommer på dvd.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 17, 2003 15:35 Svara med citat
NIN skrev:
gorgoroth skrev:
NIN skrev:
gorgoroth skrev:

Utgiven av media future.

Okej, då är jag inte så intresserad, just nu iaf. Skall finnas ett längre släpp som dock inte har engelsk snack. Hoppas det är den versionen som kommer på dvd.

OKej, men vad är det för nått speciellt i den då som inte är med i denna? Fler roliga scener eller bara tråkigt tjafs?

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 30, 2003 23:16 Svara med citat
fredzilla skrev:
Kan ni berätta mer om Lucker. Kan ni länka till nån recension av den eller ge era egna personliga åsikter om filmen i fråga. Jag skulle vilja se hur Hr Lucker själv ser ut, nån som kan länka till en bild?

Blev så förbannat nyfiken på att se den här bara :)

Gillade den främst tack vare Nick Van Suyt som var utmärkt som John Lucker. Visst är den lite små cheesy bitvis, men den lyckas med att få till en viss mörk sleazig stämning. Effektmässigt så är det inte så mycket att hänga i julgranen, men vad gör det när filmen har andra kvaliteer som gör den till en intressant och sevärd film. Handlingen flyter på i ett behagligt tempo, utan att bli tråkig. Filmen rekommenderas verkligen.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 16:13 Svara med citat
Här är det snabba puckar. Jag snackade med Johan Vandewoestijne idag och nu är det fixat så att Skrik Horror Video ska ge ut den restaurerade directors cut-versionen av LUCKER :D

Som nästan alla vet så har Lucker haft en förvirrad historia och det enda som egentligen existerar är riktigt dåliga bootlegs. I stort sett alla orginalnegativ blev förstörda av snubben som först skulle ge ut den på vhs under det glada åttiotalet och Johan har arbetat hårt med att försöka fixa till filmen till sin orginalversion som inte var genomförbar på grund av allt detta strul.

Mer nyheter kommer så småningom.

InläggPostat: tis nov 29, 2005 21:29 Svara med citat
Okej, vet ni om detta kommer vara den långa versionen som släpptes på en udda belgisk VHS? Den vanliga hollänska med engelsk tal är visst kortare än denna.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 21:55 Svara med citat
NIN skrev:
Okej, vet ni om detta kommer vara den långa versionen som släpptes på en udda belgisk VHS? Den vanliga hollänska med engelsk tal är visst kortare än denna.

Ingen aning. Detta är helt enkelt director cut. Men det kan jag ta reda på :)

InläggPostat: tis nov 29, 2005 23:26 Svara med citat
Ja, vore intressant. Har bara sett den korta versionen men enligt en kille i Holland, som sålde massa VHS'er förr och skrev i bl a Uncut tidningen, så fanns det en längre version släppt, men den hade ingen Engelskt tal.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 23:42 Svara med citat
NIN skrev:
Ja, vore intressant. Har bara sett den korta versionen men enligt en kille i Holland, som sålde massa VHS'er förr och skrev i bl a Uncut tidningen, så fanns det en längre version släppt, men den hade ingen Engelskt tal.

Råkar du ha nåt vhs-orginal av denna film förresten?

InläggPostat: ons nov 30, 2005 03:44 Svara med citat
Tyvärr inte. Har en rutten LP kopia som inte är mkt att se på. Otroligt bra film och förtjänar verkligen en bra release.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 30, 2005 10:38 Svara med citat
Citera:
The director's cut is approximately 68 minutes which is a bit shorter than
the original one. However I cut away some boring walking scenes and replaced
them by scenes the original distributor did not want in the film. (a gory
one) So actually a lot of the gory scenes have become longer especially the
rape and licking scene of the corps. ( which the original distributor did
not allow) Also some scenes where edited differently and there's a
completely new creditscene. The version still is English such as my later
films !
Indeed in the Benelux the film was very badly released some 20 years ago.
More, the scanning of the film was done badly and the sound had a lot of
noise.
In this version, first there are no dutch subtitles anymore. We had to do
somekind of a quest to find back the original French dubbed version and so
we combined the two. (You may know that because of the bankruptcy of the
original distributor, all the material was destroyed by the curator handling
the bankruptcy. (Unbelievable) Meaning that I got stuck with only a
videomaster with dutch subtitles. So nobody could do a lot with that. But on
a very regular base I received mails from people all over the world asking
me for the film. This made me decide to start to look for the French dubbed
master so we could combine the two. Also the dailies from the original
version were still stored in the lab. However image quality was very bad.
But thanks to the modern digital technology we were able to enhance the
image quality, remove the sound noise, adjust the colors (they are now the
way it was originally planned) put it on the right image scale 1:85 and
added more than 15 tracks of additional sounds. (also new music from Split
Second) For instance, the pursuit in the basement, in the original version
you did not hear footsteps or other foley. Now it's all in. Also the rape
scene of the corps, thanks to the new color, the extended version, and the
real gory sounds, it's now REALLY gross.

InläggPostat: ons nov 30, 2005 13:16 Svara med citat
Tack! Det låter UNDERBART! Gjorde killen några mer filmer än denna?

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 30, 2005 13:21 Svara med citat
NIN skrev:
Tack! Det låter UNDERBART! Gjorde killen några mer filmer än denna?

Bra att du tycker det :) Han producerade ett antal b-skräckisar, varav två för Troma (Rabid Grannies och Parts of the family). Han senaste produktion var Engine Trouble med svenskan Cecilia Bergquist, nåt slasherliknande som jag inte sett. Annars så kämpar han med finansering av något som liknar Lucker, kanske en tvåa eller en nåt sånt - eftersom han vill göra något riktigt perverst och hårt igen :)

InläggPostat: fre apr 07, 2006 09:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har en halv dålig vhs kopia av Lucker nånstans, det var rätt många år sen jag såg den, kanske dags att leta upp den och se om den. Som jag minns var den lite små töntig på ett roligt sätt. Inte speciellt chockerande precis, bara lite äckligt när det förruttnade liket fick sig ett nummer. Ingen film man visar på första dejten kanske. :D

InläggPostat: fre apr 07, 2006 11:56 Svara med citat
Hur går det med DVD'n?

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 07, 2006 13:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
NIN skrev:
Hur går det med DVD'n?

Inget nytt än så länge, vi måste avvakta och släppa synkroniserat med Synapse och innan dess även hinna med att intervjua Johan.

Men detta är långt fram, dom släppen innan måste sälja

InläggPostat: tis apr 18, 2006 20:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Coolt, go go

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 10, 2008 10:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör nov 08, 2003 19:02Inlägg: 378Ort: karlskrona
Bild

HANDLING
Psykopaten John Lucker ligger paralyserad av extremt höga doser av olika droger på en privat klinik. En dag så verkar inte drogerna som tänkt och John vaknar ur sin “koma”. John återfinner då samma mentala hälsa som han hade innan kliniken, vilket inte var något positivt. Johns bakgrund är inte särskild vacker, han är faktiskt en mycket sjuk man som ägnat sin tid till att att tortera, mörda och våldta både kvinnor, barn och män och faktiskt i just den ordningen.

Han rymmer ifrån kliniken, och bara kort därefter får han veta att ett gammalt offer, Cathy Jordan, fortfarande lever. John bestämmer sig för att avsluta det han påbörjade och en våldsam, blodig och pervers jakt börjar. Han låter ingen komma mellan sig och sitt offer, alla andra som står i hans väg betraktas utan pardon även dem offer. Frågan är hur många oskyldiga som kommer att falla offer för John innan han får ett slut på Cathy.

Läs hela recensionen på: http://swegore.wordpress.com/2008/02/10/lucker-the-necrophagous/

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
32 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori