Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Contamination?

InläggPostat: lör nov 29, 2003 00:02 Svara med citat
Freak: jag tror inte den är limiterad, det ser inte ut som så i alla fall.

InläggPostat: ons jan 28, 2004 11:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Så har jag äntligen sett denna film.
Bild och ljud kan man verkligen inte klaga på men va fan monstret i slutet! Vad tänkte dom med när dom gjorde det? Det ser verkligen dåligt ut.

InläggPostat: ons jan 28, 2004 13:21 Svara med citat
Jag förstår inte att alla klagar på monstret i slutet, det ser helt okey ut och vi vet ju alla att det inte handlar om nån megabudget-film. Fan, första Alien var ju jättefilm jämfört med Contamination.

Jag gillar faktiskt monstret, det ligger där som nån märklig form av levande jättedator...slemmig och hypnotisk...mystisk är nog det rätta ordet.

InläggPostat: ons jan 28, 2004 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
...ja, man får ju inget "helhetsgrepp" på monstret. Mycket my(s)tiskt.

InläggPostat: fre mar 19, 2004 13:52 Svara med citat
är filmen värd att köpa? har hört att blue underground gjort mer för filmen genom dvd´n än vad den förtjänar...

InläggPostat: fre mar 19, 2004 16:24 Svara med citat
Citera:
är filmen värd att köpa? har hört att blue underground gjort mer för filmen genom dvd´n än vad den förtjänar...

Den förtjänar mycket väl den fina utgåva den fått. Som sagt var, ingen Citizen Kane direkt...men kanske bättre.

InläggPostat: fre mar 19, 2004 16:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
BeyondTheDarkness skrev:

Gillar du lagomt lysande rip offs på Alien i allmänhet och Italiensk film i synnerhet så är detta filmen för dig. Den innehåller dessutom en del splattriga effekter och ett fasansfullt alien-monster! :wink:
Goblin står för musiken, bara det gör den värd att ha i samlingen!

Köprekomendation!

InläggPostat: fre mar 19, 2004 18:20 Svara med citat
köptvång med andra ord :) Svensk sida som har den till hyfsat pris?, någon?

InläggPostat: fre mar 19, 2004 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Nu blev min lista lite längre igen...

InläggPostat: lör mar 20, 2004 10:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
BeyondTheDarkness skrev:

Tror att den finns för omkring en hundring från cd-wow.

InläggPostat: lör mar 20, 2004 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
De Rossi skrev:
BeyondTheDarkness skrev:

Japp, 133 kronor 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 11:59 Svara med citat
gokudo skrev:
De Rossi skrev:
BeyondTheDarkness skrev:

Japp, 133 kronor 8)

Köpte mitt exemplar innan jag fixade visakortet, så jag betalade 225 plus postförskott och frakt. Och jag tycker att den är värd det, så för 133:- inkl frakt så är den ett givet köp!

KÖP!!! :wink:

InläggPostat: lör mar 20, 2004 12:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Ja, en riktig dåligt film dessutom. :wink:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 13:01 Svara med citat
gokudo skrev:
Ja, en riktig dåligt film dessutom. :wink:

Smaken är delad, jag älskar den! 8)

InläggPostat: lör mar 20, 2004 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
ge mig tips på mer italienskt sci-fi mangel! ganska outforskad genre för mig. det lär finnas en hel del alien/star wars rip offs.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 19:12 Svara med citat
Alien Degli Abissis (Antonio Margheriti) 1989 Leviathan rip-off
Miami Golem (Alberto De Martino) 1986
Shocking Dark (Brunno Mattei) 1989 Terminator Rip-off
The Humanoid (Aldo Lado) 1979
Top Line (Nello Rossatti) 1988 med Franco Nero
Cyborg (Giannetto De Rossi) 1989 Terminator rip-off
Anno Zero (Alfonso Brescia) 1983 Star Wars rip-off
Beast In Space (Alfonso Brescia) 1978 erotisk Alien rip-off
Cosmo 2000 (Alfonso Brescia) 1978 Star Wars rip-off

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
tusen tack!

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 20:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis mar 09, 2004 21:32Inlägg: 53Ort: Malmö för hilvete
någon som sett denna:

UNCUT 91 minute LBX import print of aka ‘Robowar-Robot Da Guerra/Robot of War’ the 1988 Bruno Mattei (aka Vincent Dawn) violent ‘Predator’-type science fiction adventure. A group of award winning commandos (BAM) are sent on a mission into a desolate jungle island where they must try to stop the indestructible robotic-bionic-human hunting machine called OMEGA-1 which went haywire and out of control during preliminary testing. A very recommended, entertaining and violent film from the team behind the Fulci/Mattei film ‘Zombi 3’. With the story by the infamous madman Claudio Fragasso along with Rossella Druidi. Stars Reb Brown, Catherine Hickland, Max Laurel and the ever popular Alex McBride.
Directed by Bruno Mattei

har velat se den länge men midnight dvd-r filmerna är ju inte speciallt billiga.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 20:43 Svara med citat
Jag har deras utgåva som är tagen från den japanska laserdisken.
En riktig höjdarulle och rip-off på Predator (vissa scener [ungefär 60% av filmen] är direkt snodda från den ursprunliga filmen) som rekommenderas varmt.
Köpte min på ebay för 20 dollars inkl. frakt.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2004 20:55 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis mar 09, 2004 21:32Inlägg: 53Ort: Malmö för hilvete
det låter ju jävligt bra och nu blev jag bara mer sugen men att köpa en dvd-r för dubbelt så mycket (ungefär) som jag brukar köpa riktiga utgåvor för känns fortfarande inte så kul.

om jag hittar den billigt så köper jag den eftersom det känns inte som att något bolag kommer lägga ner speciallt mycket pengar på en sådan film. annars hade väl en kopia gått bra men den verkar inte som att det är många som har den.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
gokudo skrev:
Alien Degli Abissis (Antonio Margheriti) 1989 Leviathan rip-off
Miami Golem (Alberto De Martino) 1986
Shocking Dark (Brunno Mattei) 1989 Terminator Rip-off
The Humanoid (Aldo Lado) 1979
Top Line (Nello Rossatti) 1988 med Franco Nero
Cyborg (Giannetto De Rossi) 1989 Terminator rip-off
Anno Zero (Alfonso Brescia) 1983 Star Wars rip-off
Beast In Space (Alfonso Brescia) 1978 erotisk Alien rip-off
Cosmo 2000 (Alfonso Brescia) 1978 Star Wars rip-off

vilka (om ngn) av dessa finns utgiven på en officiell och lagom bra DVD utgåva då?

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:34 Svara med citat
Bara Margheritis Alien Degli Abissis, filmen går under titeln Alien From The Deep eller något liknande.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2004 14:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
är den värd ett köp enligt dig då eller ngt man klarar sig utan att leta upp?

InläggPostat: mån mar 22, 2004 14:31 Svara med citat
Hittar du den för billig peng någonstans så slå till! Har du tur så kan du finna denna rule i din favorit videobutik (på VHS).

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 22, 2004 16:15 Svara med citat

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
74 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori