Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Contamination?

InläggPostat: tor sep 30, 2004 21:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Idag hade jag chansen att skåda The Humanoid, Aldo (Nightrain Murders) Lados Star Wars clone från 1979 som är mycket roligare än G. Lucas film. Mycket laserstrålar, Ivan Rassimov i en samurajhjälm, den vackra Barbara (Spy Who Loved Me, The Great Alligator) Bach, Corrine Clery (Hitch-Hike, Yor), en liten Buddha, robodog, ett par nakna bröst och jätten Richard Kiel (som har nästan identisk roll här som han hade som Jaws i Bondfilmen Moonraker). Underbara speciella effekter av Antonio Margheriti och musiken komponerad av mästaren Ennio Morricone. En sex-pack klassiker! 6/10
Bild

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 30, 2004 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Låter som en härlig rulle! Är Japansk vhs den enda utvägen om man vill se den?

InläggPostat: fre okt 01, 2004 16:19 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
De Rossi: Nej, den fanns på VHS här i Sverige, som "Robotkriget" om jag inte missminner mig, och även i Grekland och säkerligen en massa andra länder.

Gokudo: Att påstå att The Humanoid skulle vara bättre än Star Wars, som jag faktiskt är rejält förtjust i trots att George Lucas framstår som en direkt osympatisk snubbe, är nog att ta i i överkant. Visst är den lite kul och underhållande emellanåt, men i mitt tycke är den svagast av alla italienska Star Wars-kopior, den känns inte som samma kärleksbarn som Cozzis och Brescias filmer utan är kall på nåt vis... svårt att beskriva. Har lite svårt för new age-inslagen och Morricones score också, men laserbataljerna och Robodog är det verkligen inget fel på!
Tycker inte heller att Kiel upprepar Jaws-rollen, här verkar han ju antingen hjärnskadad (när han förvandlas till humanoiden) eller som "a warm, gentle big man" eller hur dom nu formulerar det i filmen. Plus i kanten för skägget! The Humaoid lär gå till historien som den enda filmen där han fick spela god.

Den får 5/10 av mig.

InläggPostat: fre okt 01, 2004 16:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
tilapia skrev:
De Rossi: Nej, den fanns på VHS här i Sverige, som "Robotkriget" om jag inte missminner mig, och även i Grekland och säkerligen en massa andra länder.

Gokudo: Att påstå att The Humanoid skulle vara bättre än Star Wars, som jag faktiskt är rejält förtjust i trots att George Lucas framstår som en direkt osympatisk snubbe, är nog att ta i i överkant. Visst är den lite kul och underhållande emellanåt, men i mitt tycke är den svagast av alla italienska Star Wars-kopior, den känns inte som samma kärleksbarn som Cozzis och Brescias filmer utan är kall på nåt vis... svårt att beskriva. Har lite svårt för new age-inslagen och Morricones score också, men laserbataljerna och Robodog är det verkligen inget fel på!
Tycker inte heller att Kiel upprepar Jaws-rollen, här verkar han ju antingen hjärnskadad (när han förvandlas till humanoiden) eller som "a warm, gentle big man" eller hur dom nu formulerar det i filmen. Plus i kanten för skägget! The Humaoid lär gå till historien som den enda filmen där han fick spela god.

Den får 5/10 av mig.

Jag skrev inte att den är bättre, jag skrev att den är roligare.
Kiel blir ju god i slutet av Moonraker.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 01, 2004 17:47 Svara med citat
Gokudo: Hur kunde jag glömma?

InläggPostat: lör okt 02, 2004 21:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
tilapia skrev:
Gokudo: Att påstå att The Humanoid skulle vara bättre än Star Wars, som jag faktiskt är rejält förtjust i trots att George Lucas framstår som en direkt osympatisk snubbe, är nog att ta i i överkant.

Nja, personligen så är dom flesta filmer bättre än Star Wars filmerna. Dom är riktigt usla IMO.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 03, 2004 09:48 Svara med citat
NIN skrev:
tilapia skrev:
Gokudo: Att påstå att The Humanoid skulle vara bättre än Star Wars, som jag faktiskt är rejält förtjust i trots att George Lucas framstår som en direkt osympatisk snubbe, är nog att ta i i överkant.

Nja, personligen så är dom flesta filmer bättre än Star Wars filmerna. Dom är riktigt usla IMO.

Japp, ligger något i det du säger. För mycket liv och kultur som omger dessa barnalster.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 03, 2004 16:27 Svara med citat
Att folk tar dom på först stort allvar råder det ingen tvekan om, det är ju nästan löjligt som en del håller på. Det rör sig ju bara om barnslig eskapism av bästa valör (iaf. de första två filmerna), dom som påstår nåt annat ljuger. Till och med Mike Hedges utmärkta Blixt Gordon känns ju smart i jämförelse, med sin meta-humor och subtila ironi. Dock så var ju Lucas den perfekta regissören för Star Wars, han var tillräckligt barnslig och småkorkad för att få hela projektet att funka utan att kännas sökt. Att han sedan fick storhetsvansinne någonstans kring tredje filmen är en annan historia... Summa sumaris: jag gillar trots allt dom första två Star Wars-filmerna som fan. Nästan lika bra som Starcrash.

gokudo skrev:
Beast In Space (Alfonso Brescia) 1978 erotisk Alien rip-off

Hehe, ännu bättre! Ingen Alien, men den rippar både från Star Wars och La Bete!

InläggPostat: fre jan 14, 2005 10:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör sep 11, 2004 11:12Inlägg: 40
Skiljer det något mellan BUs och Midnightvideos utgåva på contamination. Midnight`s utgåva är ju dyrare än BUs och finns på DVDR, Så varför ge ut den om den inte är bättre än BU´s.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 14, 2005 11:03 Svara med citat
KUBIKEN skrev:
Skiljer det något mellan BUs och Midnightvideos utgåva på contamination. Midnight`s utgåva är ju dyrare än BUs och finns på DVDR, Så varför ge ut den om den inte är bättre än BU´s.

jag tror midnight utgåvan kom före bu dvdn precis som deras night train murders kom före bu utgåvan..

InläggPostat: fre jan 14, 2005 11:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
contamination finns på dvd från anchor bay uk nu också, den är identisk med blue undegrounds.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 14, 2005 14:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
BeyondTheDarkness skrev:
KUBIKEN skrev:

jag tror midnight utgåvan kom före bu dvdn precis som deras night train murders kom före bu utgåvan..

Just så.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 10, 2005 14:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Bland extra materialet på Blue Underground´s Contamination dvd så lär det finnas en Graphic Novel, ett seriealbum alltså.
Är det någon här som har läst den?
Vad tycks, är det något att hänga i julgranen?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Hur är anchor bays utgåva av den här då?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
utan_armar skrev:

Jag är grymt nöjd med den. Fin och trevlig, gott extramaterial. Som nån sa tidigare, så är den identisk med BU.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
utan_armar skrev:

#OVERALL: Draw

with R0 "Blue Underground" -release, and R2 "Anchor Bay" -release. UK-version has few additional text-notes, and it´s missing the original mono-track.

This film is also known as:
-Contamination - Alien arriva sulla terra
-Contamination: Alien on Earth
-Toxic Spawn
#

CUTS:
* R0 America - (Blue Underground) - No cuts
* R2 Germany - (CMV Laservision) - No cuts
* R2 Germany - (Marketing Film) - No cuts
* R2 United Kingdom - (Anchor Bay UK) - No cuts

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Och det är en strålande film. Många jättejobbiga ljud i långa scener med pulserande ägg och en del roliga repliker är det jag förknippar den med.
No! I havn't been there, I don't even know what Mars is!" - ganska bra försök, va.

Senast redigerad av Mens sön dec 18, 2005 20:20, redigerad totalt 2 gånger.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Contamination är en läcker liten film 8)
Fast monstret i slutet kunde dem lagt ner lite mer folie på :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:

Fast med lite kröka eller gott röka så blir det riktigt psykedeliskt...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:48 Svara med citat
Fast jag tycker inte slutmonstret är så pjåkigt faktiskt. Ser väldigt mystiskt ut där det ligger där i mörket och pöser och styr folk. Jag gillar det som fan :)

InläggPostat: sön dec 18, 2005 18:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
mamoulian skrev:
lizzardking skrev:

Fast med lite kröka eller gott röka så blir det riktigt psykedeliskt...

Youre a bad man, mamoulian :P

Fred - det gör jag med fast de däringa trådorna kunde dem ju arbetat mer med :wink:
Cyclopen, eller vad var det dem kallade den ??

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 20:22 Svara med citat
Slutmonstret är respektingivande, tills man upptäcker att det har en stor, blinkande cyckellykta i skallen.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 18, 2005 20:24 Svara med citat
Mens skrev:
Slutmonstret är respektingivande, tills man upptäcker att det har en stor, blinkande cyckellykta i skallen.

Jag har så god fantasi så att jag kan acceptera en sån detalj lätt :)

InläggPostat: fre jul 31, 2020 17:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 927
I hyllan:

Bild

Trevligt geggig rysare av Luigi Cozzi. Klassiker! :ymparty:

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
74 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster