Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Camp Slaughter (2004)

Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Nästa
InläggPostat: tis aug 30, 2005 09:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Det är jag som ligger bakom tvåan men den har en hel del manusarbete framför sig. Klart är att den kommer att skilja sig väldigt mycket från den första filmen rent storymässigt och miljömässigt.

Manusarbetet är just nu aningen skjutet på framtiden eftersom jag precis har blivit engagerad att skriva ett långfilmsmanus med beröringspunkter på "snuff" som ska vara klart redan i höst. Det blir en helbrittisk film med ett brittiskt bolag bakom rodret. Sedan jobbar jag också på vad som kommer att bli den största, pampigaste och mest fabulöst visuella övernaturliga thrillern i 1600-talsmiljö som någonsin har gjorts i det här landet. Jag kommer att ha en rejäl budget och vi siktar på inspelning 2006. Filmen kommer att ha biografpremiär i Sverige. Resten är topphemligt.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 30, 2005 09:43 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Det låter spännande det där.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 14, 2005 15:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Fick tag på filmen för 100:- på Billiga Nisse och slog till här om dagen. Filmer var bitvis underhållande och bitvis lite seg. Jag måste nog tyvärr ställa mig i ledet hos dom som hade svårt med svengelskan men är faktiskt alltid negativ till när filmer inte använder sig av det språk som hör hemma i det land där filmen äger rum. Extramaterialet på filmen är utmärkt och ett positivt exempel för andra! Jag är helt klart positiv till projektet och önskar er all lycka inför en tvåa som jag också kommer att köpa vid tillfälle.

Fred jag hade lite svårt för en kommentar du skrev på en tidigare sida (även om det var för ett år sedan).
Citera:
folk får tycka vad dom vill, huvudsaken filmen säljer!

Jag hoppas verkligen inte det är den atityden som står bakom Kraftwerk utan skaparglädje och vilja att vecka reaktioner?

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 14, 2005 15:44 Svara med citat
Zamien skrev:
Fick tag på filmen för 100:- på Billiga Nisse och slog till här om dagen. Filmer var bitvis underhållande och bitvis lite seg. Jag måste nog tyvärr ställa mig i ledet hos dom som hade svårt med svengelskan men är faktiskt alltid negativ till när filmer inte använder sig av det språk som hör hemma i det land där filmen äger rum. Extramaterialet på filmen är utmärkt och ett positivt exempel för andra! Jag är helt klart positiv till projektet och önskar er all lycka inför en tvåa som jag också kommer att köpa vid tillfälle.

Fred jag hade lite svårt för en kommentar du skrev på en tidigare sida (även om det var för ett år sedan).
Citera:
folk får tycka vad dom vill, huvudsaken filmen säljer!

Jag hoppas verkligen inte det är den atityden som står bakom Kraftwerk utan skaparglädje och vilja att vecka reaktioner?

Zamien: Du får tolka det som du vill. I Camp Slaughter var jag skådis, i Kraftverk har jag gjort ALLT. Sedan kan du dra dina egna slutsatser därifrån. Jag ångrar idag väldigt mycket att jag gjorde Camp Slaughter eftersom den bara gett mig skit tyvärr. Dock gillar jag givetvis filmen.

InläggPostat: ons sep 14, 2005 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Fred jag ser inget negativt med ditt medverkande i CS snarare tvärtom. Som jag skrev tyckte jag det var en underhållande rulle och jag är glad att jag köpte den och att jag nu har den. Du kan vara stolt över din insats som klart var filmens stora komiska behållning! Det var bara den kommentaren som jag reagerade över? Är det din inställning till film i allmänhet eller just specifikt något du kände i den situationen?

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 14, 2005 15:50 Svara med citat
Zamien skrev:
Fred jag ser inget negativt med ditt medverkande i CS snarare tvärtom. Som jag skrev tyckte jag det var en underhållande rulle och jag är glad att jag köpte den och att jag nu har den. Du kan vara stolt över din insats som klart var filmens stora komiska behållning! Det var bara den kommentaren som jag reagerade över? Är det din inställning till film i allmänhet eller just specifikt något du kände i den situationen?
'

Jag fick ENORMT mycket skit för Camp Slaughter, stundtals ren mobbing och mycket, mycket skitsnack - du kan nog inte ens föreställa dig. Så för min del är det viktigt att Camp Slaughter säljer så att jag åtminstone får ut några stålar från den, nåt annat gott har jag inte fått av den tyvärr.

I övrigt så vet du nog mycket väl att jag är en av dom mest sjukligt hängivna indie-filmarna i Sverige. Man gör inte en film som Kraftverk 3714 för pinsamt lite pengar och jobbar ett år med att färdigställa den om man bara tänker på stålarna. Då hade jag lika gärna kunnat producera porr.

InläggPostat: ons sep 14, 2005 15:55 Svara med citat
Det var det jag misstänkte att reaktionen är kopplad till det trycket du fick på dig efter CS. Jag hade svårt att få kommentaren att gå ihop med vad jag vet att du gör i övrigt.

Nu ser jag fram emot att få ta del av Kraftverk som nog är än mer en film i min smak. Jag är tacksam för att det finns eldsjälar som du som orkar producera underhållning för oss filmtokar! Det var också därför jag blev lite skärrad av att se dig uttrycka dig på det sättet.

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 14, 2005 16:00 Svara med citat
Zamien skrev:
Det var det jag misstänkte att reaktionen är kopplad till det trycket du fick på dig efter CS. Jag hade svårt att få kommentaren att gå ihop med vad jag vet att du gör i övrigt.

Nu ser jag fram emot att få ta del av Kraftverk som nog är än mer en film i min smak. Jag är tacksam för att det finns eldsjälar som du som orkar producera underhållning för oss filmtokar! Det var också därför jag blev lite skärrad av att se dig uttrycka dig på det sättet.

Nädå, du kan vara lugn! Jag älskar Camp Slaughter och är stolt över den, men jag ångrar ändå att jag var med. Är en känslig person. Vi har, om allt går vägen, många kul grejor på gång faktiskt. Vi får väl se hur det går.

InläggPostat: sön sep 18, 2005 09:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
okej, nu är det dags.
nu ska sanningen fram :shock:

vad är det med camp Slaughter som alla babblar om ? :D
vad jag har hört är det en dålig svensk skräckfilm med taskig svengelska.
någon som kan ge en utförlig rapport om den eller måste man se den ?

och vad är detta med eran öppna jakt på the mighty fredzilla ? :evil:
det känns som att han måste försvara filmen och sig själv hela tiden här ?
är han med i den eller är han den som är ansvarig för den ?

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 18, 2005 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
lizzardking skrev:
okej, nu är det dags.
nu ska sanningen fram :shock:

vad är det med camp Slaughter som alla babblar om ? :D
vad jag har hört är det en dålig svensk skräckfilm med taskig svengelska.
någon som kan ge en utförlig rapport om den eller måste man se den ?

och vad är detta med eran öppna jakt på the mighty fredzilla ? :evil:
det känns som att han måste försvara filmen och sig själv hela tiden här ?
är han med i den eller är han den som är ansvarig för den ?

fredzilla var producent till Camp slaughter och hade även en roll i den. Martin Munthe var regissör

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön sep 18, 2005 12:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
okej :D

tack för info´n men var den verkligen så hemsk som alla säger ?
och vilken roll spelar fredzilla i den ??

i gotta know 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 18, 2005 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8424Ort: Borås, Sweden
lizzardking skrev:

i gotta know 8)

nej, den är inte så hemsk. Men att fråga det innebär självklart att du kan få svar som säger både ja och nej. jag tycker att du ska se den istället och skapa dig en egen bild. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön sep 18, 2005 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Väldigt många tycker nog att den är rätt hemsk. Själv tycker jag att den är sisådär. (Nu vill jag inte bli attackerad från Fred mfl. Jag avskyr inte filmen och den har faktiskt betytt mkt för svensk skräckfilm.) Problemet med den är att den inte funkar speciellt bra vare sig som skräckfilm, hyllning till slashers eller som splatterkomedi. Filmen ser ju helt ok ut och morden är rätt snygga. Det är väl mer själv idén och manuset som är sådär. Det hade kunnat bli mkt bättre. DVD:n med extramaterialet är dock riktigt bra och framförallt jävligt inspirerande.

InläggPostat: sön sep 18, 2005 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
lizzardking skrev:

i gotta know 8)

jag sj tycker att det är den sämsta filmen igenom tiderna, om man vågar säga så...
Men du får se den och sen skaffa en egen uppfattning.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 09:37 Svara med citat
det är med skräckblandad tjusning jag kommer att se den ikväll :D
någon som har ett tips om vart man kan se fredzilla i filmen ?

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 10:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
det är med skräckblandad tjusning jag kommer att se den ikväll :D
någon som har ett tips om vart man kan se fredzilla i filmen ?

Efter en 10, 15 minuter åtminstone... Han uppenbarar sig tillsammans med de andra kidsen vid bilen...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 12:23 Svara med citat
han är uppkollad !!

det var han som är Drew Carey loke-a-like´n, va ?

verkar vara väldigt underhållande den filmen :D

ska bli ett sant nöje att insupa 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2005 12:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
han är uppkollad !!

det var han som är Drew Carey loke-a-like´n, va ?

verkar vara väldigt underhållande den filmen :D

ska bli ett sant nöje att insupa 8)

Jäpp! :razz:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 20, 2005 08:00 Svara med citat
nu är den sedd :D
första timmen var skön men den sista halvtimmen kändes väldigt utdragen.
Själva filmen var det inget fel på fann jag, jag har sett avsevärt mycket sämre filmer.
Dre... fredzilla var skitkul i filmen, min favorit är den när han måste stå vid fönstret för att visa det inte är han som kollat på dem som gökat :shock:
plus att tjejen med flätor och glasögon var fin som fan :D ingen som vet var man kan "springa" på henne 8)

med andra ord så var den helt klart godkänd och inget att skämmas för.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 28, 2005 17:41 Svara med citat
Lite smått underhållande, en rysk pirat-version av filmen :)

http://www.planetadvd.by/product_info.p ... 78b66ca014

InläggPostat: tis nov 29, 2005 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Hahahaha...säkert Special Mafia Edition.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 14:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Personligen ser ja ju hellre om Camp Slaughter än t ex Shock Waves eller Halloween 3.

Tycker filmen var okej faktikst.

InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Efter att ha hyrt och sett Camp Slaughter kände jag en viss lättnad. Här har vi en liten grupp filmskapare som gett sig på att göra en svensk rysare, och jag var nästan rädd för att jag fick lägga ner mina planer på att göra en egen skräckis eftersom det bara skulle hamna i skuggan av Camp Slaughter...men desto mer lycklig blev jag när jag fann att filmen sög!

För det första så är det pinsamt att höra engelska med svensk brytning igenom hela filmen. Vet inte regissören att det är nästan omöjligt att spela när man även måste tänka på att tala ett språk som man inte är flytande i? Kanske om man är Al Pacino, men när det rör sig om amatörer till att börja med är det rena dödsstöten. Om någonting kan aktörerna skylla sitt dåliga spel på språket. Man har förklarat att man ville att filmen således skulle nå ut till den internationella marknaden, men själv hade jag föredragit att göra en allsvensk produktion (liksom italienare gör sitt och spanjorerna gör sitt) och sett det som en utmaning att sälja det internationellt. Saken är den att jag skulle ha tagit min film på mer allvar än filmmakarna i detta fall gjort. Det är tydligt att ni gjort en kalkonfilm och är stolta över det. Meningen verkar vara att ha kul och nå snabb framgång. Ni har med andra ord inte tänkt på någonting av det som era förebilder står för (Fulci, Deodato, Bava etc.)

Sen är ju filmen en sorts hyllning till slasher-genren. Vill säga om hyllning innebär att man tar med varje kliché som finns. Själv föredrar jag nog den typen av hyllningar där man på nytt uppfinner genren. Istället har ni gjort en ultra-tråkig film där man redan vet allt från första början. Det finns inte en gnutta originalitet, och dessutom så bör den ha kortats till en 25 min lång kortfilm. Även det vore en slöseri med min tid, då det som sagt inte erbjuder nya insikter i genren, men vafan, det är alltid spännande med folk som vågar sig på saker.

Hoppas att jag inte var för hård med min kritik (det var jag nog), och meningen var inte att förolämpa någon. Om någonting så är filmen ett bra exempel på de möjligheter som finns för unga (oerfarna?) filmare.
För tillfället är jag dessvärre mer en filmkritiker än filmmakare i hjärtat.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:24 Svara med citat
Nä, du är nog inte får hårt. Det är ju bara dina åsikter :)

Själv ångrar jag att jag var med i den eftersom jag fick så mycket skit för det (oftast från folk som påstod sig göra bättre, men när dom själv gjorde nåt så blev det 1000 gånger mer uselt :)), men givetvis gillar jag filmen ändå.

InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Jag förstår inte varför du har fått skit för att du var med i filmen, när du är filmens behållning 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 20 av 21
522 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori