Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Camp Slaughter (2004)

Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:34 Svara med citat
The Shape skrev:
Jag förstår inte varför du har fått skit för att du var med i filmen, när du är filmens behållning 8)

Du anar inte. Jag har fått så mycket dynga för att jag bara hade lite roligt i en b-skräckis. Det är en av anledningarna att Deja Vu, som vi klipper nu, blir det sista jag gör. Jag söker andra utvägar just nu, och lämnar industrin. Men inte distributionen, eftersom jag hjälper Skrik Horror Video på den fronten.

InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
fredzilla skrev:

Du anar inte. Jag har fått så mycket dynga för att jag bara hade lite roligt i en b-skräckis. Det är en av anledningarna att Deja Vu, som vi klipper nu, blir det sista jag gör. Jag söker andra utvägar just nu, och lämnar industrin. Men inte distributionen, eftersom jag hjälper Skrik Horror Video på den fronten.

Neeej!!! Inte tänker du sluta med film? :cry:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
fredzilla skrev:
Själv ångrar jag att jag var med i den eftersom jag fick så mycket skit för det (oftast från folk som påstod sig göra bättre, men när dom själv gjorde nåt så blev det 1000 gånger mer uselt :)), men givetvis gillar jag filmen ändå.

...vilket är orsaken till att jag inte filmar så mycket som jag borde, med tanke på att jag vill regissera film. Vill man inte lägga ner sin själ i projektet så bör man låta bli att göra det, det är hela min livsfilosofi.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:52 Svara med citat
final_cut skrev:
fredzilla skrev:
Själv ångrar jag att jag var med i den eftersom jag fick så mycket skit för det (oftast från folk som påstod sig göra bättre, men när dom själv gjorde nåt så blev det 1000 gånger mer uselt :)), men givetvis gillar jag filmen ändå.

...vilket är orsaken till att jag inte filmar så mycket som jag borde, med tanke på att jag vill regissera film. Vill man inte lägga ner sin själ i projektet så bör man låta bli att göra det, det är hela min livsfilosofi.

Jag lägger ner hela min själ, och lite till, i allt jag gör - vilket alla som jobbat med mig vet... men till slut känns det inte roligt då motståndet rent allmänt till indie-film i Sverige är väldigt stort, även om det är BETYDLIGT bättre nu än vad det var när CS kom.

Nu är det en ren semester att släppa indie-film på dvd, men på den "gamla goda tiden" så blev man lynchad för att man vill beblanda sig med shot-on-dv filmer :)

När det gäller Kraftverk så är jag chockad över hur bra den går och hur bra mottagen den är, men det är bara att tacka och ta emot. Utan filmälskarna där ute så skulle det inte kunna gå att göra nåt liknande.

Men jag slutar filma, det har jag sagt ganska länge nu. Vill kunna göra film under lättare omständigheter och där allmänheten gillar genrefilm rent allmänt. Och sånt finns tyvärr inte i Sverige.

InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:53 Svara med citat
Ondskapt skrev:
fredzilla skrev:

Neeej!!! Inte tänker du sluta med film? :cry:

Jag ja, men mina kollegor på Flim lär nog inte sluta i första laget :)

InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Sen att man låtit någon annan skriva manuset är ytterligare ett stort frågestecken. Det vill säga om det var regissörens idé att göra en skräckfilm till att börja med. Annars är jag ute på halt vatten.

Det enda bra med filmen var slutscenen med eftertexterna - när tjejen reser sig från marken och går mot hset, ovetande om det som hänt med hennes kompis. Det enda originella i filmen, då vi inte får se vad som händer med henne.

Bör tillägga att jag inte ens lyssnade på kommentarerna, vem orkar sitta igenom filmen två gånger?

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:57 Svara med citat
final_cut skrev:
Sen att man låtit någon annan skriva manuset är ytterligare ett stort frågestecken. Det vill säga om det var regissörens idé att göra en skräckfilm till att börja med. Annars är jag ute på halt vatten.

Det enda bra med filmen var slutscenen med eftertexterna - när tjejen reser sig från marken och går mot hset, ovetande om det som hänt med hennes kompis. Det enda originella i filmen, då vi inte får se vad som händer med henne.

Bör tillägga att jag inte ens lyssnade på kommentarerna, vem orkar sitta igenom filmen två gånger?

Jag tycker det är intressanta kommentarer, lyssna gärna :)

InläggPostat: tis nov 29, 2005 15:59 Svara med citat
fredzilla skrev:
När det gäller Kraftverk så är jag chockad över hur bra den går och hur bra mottagen den är, men det är bara att tacka och ta emot. Utan filmälskarna där ute så skulle det inte kunna gå att göra nåt liknande.

Ytterligare en svensk film jag ser fram emot att se, är säker på att den är bättre än Camp Slaughter. Av kritiken att döma är det inte ytterligare en "hyllning" till andra filmer. Väntar på att den ska komma på hyrvideo (dvd)...

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2005 16:02 Svara med citat
fredzilla skrev:
Jag tycker det är intressanta kommentarer, lyssna gärna :)

Jag hyrde filmen, sumpade chansen... Vad kan jag säga? Tänka sig att kommentarerna är mer spännande än filmen :lol: Nej, nu lägger jag ner grymheterna!

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
final_cut skrev:

Varför är det konstigt att samarbeta med en manusförfattare? Fattar ingenting. Jag tycker att det är väldigt givande att samarbeta med andra människor.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 14:38 Svara med citat
Martin Munthe skrev:
final_cut skrev:

Varför är det konstigt att samarbeta med en manusförfattare? Fattar ingenting. Jag tycker att det är väldigt givande att samarbeta med andra människor.

Jag tror helt enkelt final_cut är så okunnig att han inte vet att det vanligaste är att det är en annan person som skriver manus än som regisserar.

Sedan kan det förekomma samarbeten, t ex att idén bygger på nåt som regissören kommit fram till eller att han/hon kommer med förslag i vad som kan förändras i manuset.

Tycker också det är oerhört trevligt att samarbeta med andra. Då får man nya vinklar, idéer och kanske helt enkelt mer inspiration.

InläggPostat: sön dec 04, 2005 15:05 Svara med citat
Martin Munthe skrev:

Nej, jag föredrar att jobba med andra författare vid manusstadiet. Så det var därför som jag blev chockad över att höra att du/ni ville göra en slasher, men visste inte varför eller om vad, så ni lät någon annan skriva manuset åt er som om allt kvittade. Jag menar, hade du inte något i åtanke utom att det skulle vara en slasher?

fredzilla skrev:
Jag tror helt enkelt final_cut är så okunnig att han inte vet att det vanligaste är att det är en annan person som skriver manus än som regisserar.

Jag känner lite bitterhet här Fredzilla, så fort som Martin kom in i bilden - kan vi inte snacka utan att gnabbas bör vi nog låta det hela bli.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 15:22 Svara med citat
final_cut skrev:
Martin Munthe skrev:

Nej, jag föredrar att jobba med andra författare vid manusstadiet. Så det var därför som jag blev chockad över att höra att du/ni ville göra en slasher, men visste inte varför eller om vad, så ni lät någon annan skriva manuset åt er som om allt kvittade. Jag menar, hade du inte något i åtanke utom att det skulle vara en slasher?

fredzilla skrev:

Jag känner lite bitterhet här Fredzilla, så fort som Martin kom in i bilden - kan vi inte snacka utan att gnabbas bör vi nog låta det hela bli.

Nej, ingen bitterhet (hur man kan vara det när ens senaste långfilm säljer som smör och får fantastiska recensioner) alls final_cut, jag tycker bara du är extremt okunnig i det du snackar om. Kan du inte acceptera din egen okunnighet så bör du ju bara vara tyst. Skriver man såna korkade saker som detta med att själv skriva manus så får du ju skylla dig själv.

Det brukar vara dom som inte kan ett skit och inte har lyckats med nåt som skriker högst, och uppenbarligen så gör du det. Själv har jag producerat tre långfilmer, varit involverad i fyra långfilmer till, gjort drygt 500 reklamfilmer, ett par musikvideos, 10-20 kortfilmer + lite till - så jag misstänker starkt att jag både har mer erfarenhet och kunnighet i det mesta när det gäller filmproduktion :)

Jag bara känner att det är frustrerande att snacka med nån som inte vet ett skit om nåt, oavsett det rör sig om filmproduktion eller hurvida längdskillnaden är pal/ntsc.

InläggPostat: sön dec 04, 2005 15:43 Svara med citat
fredzilla skrev:
Skriver man såna korkade saker som detta med att själv skriva manus så får du ju skylla dig själv.

Jag tyckte bara att det var konstigt att en regissör ger en manusförfattare ett uppdrag att skriva en slasher utan att ens själv veta vad han egentligen är ute efter. Låter lite som Hollywood under Andra världskriget. Ett mycket opersonligt sätt att arbeta på, vilket också märks på resultatet. Inget fel med det, antar jag. Alla gör saker på sitt sätt.

fredzilla skrev:
Det brukar vara dom som inte kan ett skit och inte har lyckats med nåt som skriker högst, och uppenbarligen så gör du det. Själv har jag producerat tre långfilmer, varit involverad i fyra långfilmer till, gjort drygt 500 reklamfilmer, ett par musikvideos, 10-20 kortfilmer + lite till - så jag misstänker starkt att jag både har mer erfarenhet och kunnighet i det mesta när det gäller filmproduktion :)

Jag har väntat på detta... Det här med att min kritik bara är ett tecken på avundsjuka, och alla andra klichér som finns. Jag skriker högt, det gör jag i alla livets sammanhang, det är den typ av person som jag är. Så tona ner egot lite, det gäller inte bara dig! Erfarenhet säger mig att ingen gillar folk som skriker för högt, så det gäller inte bara er tjejer... Sen att jag blir förbannad när en film inte motsvarar mina förväntningar är också ett faktum, det gäller inte bara Camp Slaughter. Tänkte bara dela med mig min kritik då möjligheten finns.

fredzilla skrev:
Jag bara känner att det är frustrerande att snacka med nån som inte vet ett skit om nåt, oavsett det rör sig om filmproduktion eller hurvida längdskillnaden är pal/ntsc.

Du glömde datorer... Jag är inte bra på datorer heller. Försöker att sätta ihop en egen dator och vet inte ett skit om någonting. Så överlägsen du måste känna dig nu. Och den enda kunskapen jag har om pal/ntsc är av att ha läst Leonard Maltins Film & Video Guide, där jag vet att skillnaderna mellan dessa två är 4 minuter. Har aldrig undersökt hur eller varför. Teknik interesserar mig inte.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 15:50 Svara med citat
fredzilla skrev:
Nej, ingen bitterhet (hur man kan vara det när ens senaste långfilm säljer som smör och får fantastiska recensioner) alls final_cut,

Ja, du har all anledning att bete dig som du gör. Grattis på meritlistan. Hade jag en sådan som du skulle jag inte ens snacka med mig... :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 04, 2005 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2004 14:14Inlägg: 195Ort: Stockholm
Eeh...? Lugna och fina nu. Vad grälar ni om?

Hollywoods 40-tal är ju det främsta filmkonsten har upplevt i alla kategorier. Orson Welles, Alfred Hitchcock, Howard Hawks, John Ford, Film Noir. Fimer som Trasdockan. Bättre än så blir det ju inte.

Men final_cut, du utttalar dig lite kategoriskt som att du vet precis vilken arbetsprocess jag hade och det vet du ju uppenbarligen inte eftersom du tror att jag bara ville ha en slasher och inte visste mer. Jag skrev ett treatment på fimen som sedan blev ett manus i Alina Warnes händer.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2005 11:43 Svara med citat
Martin Munthe skrev:
Eeh...? Lugna och fina nu. Vad grälar ni om?

Ärligt talat så vet jag inte! Fredzilla blev plötsligt sned av vad som verkar vara ingen anledning utom att han tycker att jag är "okunnig". Bör tilläggas att jag t o m lovordat Kraftwerk och Déja Vu utan att ens ha sett varken eller.

Martin Munthe skrev:
Hollywoods 40-tal är ju det främsta filmkonsten har upplevt i alla kategorier. Orson Welles, Alfred Hitchcock, Howard Hawks, John Ford, Film Noir. Fimer som Trasdockan. Bättre än så blir det ju inte.

Hmm...jag syftade nog snarare på specialbeställda musikaler och happy-endings.

Martin Munthe skrev:
Men final_cut, du utttalar dig lite kategoriskt som att du vet precis vilken arbetsprocess jag hade och det vet du ju uppenbarligen inte eftersom du tror att jag bara ville ha en slasher och inte visste mer. Jag skrev ett treatment på fimen som sedan blev ett manus i Alina Warnes händer.

Ok, då har vi rett ut det. Jag gick efter det som jag fått höra på dvd-dokumentären om filmen.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 05, 2005 21:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Fred:

Citera:
Jag har fått så mycket dynga för att jag bara hade lite roligt i en b-skräckis. Det är en av anledningarna att Deja Vu, som vi klipper nu, blir det sista jag gör. Jag söker andra utvägar just nu, och lämnar industrin.

Jag hoppas verkligen att du har bättre skäl till att lägga av med film än det där. I annat fall så är det faktiskt lite patetiskt. Dels så är det ju inte helt sant att du bara har fått skit med tanke på att det finns folk som gillar Camp Slaughter och än fler som gillar Kraftverk. Camp Slaughter fick en jävla uppmärksamhet och de flesta känner säkert till den, men jag hoppas ju verkligen inte att ni hade förväntat er hyllningar från kritikerna.

De flesta tycker säkerligen att filmer som Camp Slaughter är skit, men det är ju i så fall nåt som Camp Slaughter har gemensamt med rätt mkt genrefilm. De flesta tycker säkert att Nightmare City och de flesta filmer som Lenzi gjorde också suger, men jag är jävligt glad över att Lenzi fortsatte att göra film ändå. Vill man bli firad och hyllad i filmbranchen så håller man helt enkelt inte på med genrefilm.

InläggPostat: tis dec 06, 2005 08:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor mar 24, 2005 09:15Inlägg: 33
Vill tacka Martin för plåten till Camp Slaughter.

Hur går det med att fixa fram signerade posters till CS och Hjärta av Sten? Vill gärna ordna en utlottning i Facit, så jag hoppas på att kunna få dom!

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 17, 2005 01:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön apr 03, 2005 21:47Inlägg: 51
den var väl inte så dålig ..visserligen somnade jag och har inte sett slutet än men ändå. sen så tyckte jag väl att det som jag störde mig på i filmen var deras engelska ..alla ord var så "rätt" uttalade så det nästan lät löjligt när det var konversation

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 20, 2005 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Filmen var helt ok,Fredzillas roll kändes lite som Shelly i Freday the 13th 3

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 30, 2020 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 874
Ingen kommentar. :-|

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 21 av 21
522 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 10 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd