Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mansion of the Living Dead / La Mansión de los.. (1985)

InläggPostat: tis sep 28, 2004 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
skall vara ett ganska sleazigt plagiat på de Ossarios Templar-filmer, fast med Franco vid rodret då som extra krydda på moset.

döda munkzombies offrar och straffar syndare (läs: kvinnor) med både våldtäkt och semi-grafiska mord till underlig och ambient jazz, det är iaf intrycket jag fått av att läsa om filmen och det är tillräckligt för att göra mig sugen.

våldet skall vara taffligt, handlingen ologisk och zombisarna väldigt taffliga, nakenhet ska det finnas ganska gott om för den som kräver sådant samt lesbiska scener.

nu undrar jag om någon har sett den här och kan lämna ett omdöme? är den värd att leta reda på eller endast för francofiler?
för jag gissar på att den här endast finns på gryniga gamla spanska ex-rentals och liknande. om någon känner till ett släpp med engelska subs eller dubb vore det kul om det iaf nämndes i tråden.

vore ju även kul att höra hur den står sig mot filmerna den plagiariserar och hur Franco har gjort ifrån sig den här gången.
enligt imdb är filmen gjord -85 men enligt en bok jag har så är den gjord -82, någon som kan skänka mig klarhet?

orginaltitel: La Mansión de los muertos vivientes
http://www.imdb.com/title/tt0089547/

InläggPostat: tis sep 28, 2004 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Var några år sen jag såg den nu. Minns att jag tyckte den var rätt kass då och ändå är jag ett fan av gubben Franco, så det är nog bara för den mest inbitne sleazebagen. Tror jag måste se om den, man vet aldrig tycker säkert annars nu. Finns knappast några dubbade utgåvor, kan ju finnas nån textad version dock som nåt fan har gjort. Men som sagt, gillar du billigt snusk och utdragen kvinnoförnedring à la Franco så kan den ju va värd att kolla in.

InläggPostat: tor sep 30, 2004 08:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag vet inte om jag orkar leta upp något sånt här tok på ett språk jag inte förstår (jag var dum som sov bort spanskan i skolan..) så det får väl vänta till framtiden. hoppas att den kommer på disc med engelska subs, kan ju alltid sälja den vidare.
tafflig zombiesleaze är ju en merit att ha under bältet helt enkelt. you´re a lucky man Nattugglan.

InläggPostat: tor sep 30, 2004 09:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Denna vill jag se.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 01, 2004 14:06 Svara med citat
Finns på bootleg-DVD. Bootlegs är inget jag förespråkar, men men...

http://www.filmwizards.com/

InläggPostat: tor okt 14, 2004 11:59 Svara med citat
Citera:
MANSION OF THE LIVING DEAD (La Mansion de los Muertos Vivientes, 1985): Gorgeous Euro babes stumble upon the ruins of an ancient monestary. Hooded living-dead creatures trap, torture & sacrifice. Candy Coster (Lina Romay) is possessed! Weird gothic erotica, one of Jess Franco's rarest films. Robert Foster, Albino Graziani. Spanish language only. RATED X for nudity, bondage and softcore sex.

spanish language only är ju lite tråkigt.. och det är ingen bild på något instick på sidan. synd.
om någon köper denna kräver jag omdöme!

InläggPostat: tor okt 14, 2004 13:31 Svara med citat
Ni får gärna poängtera ut fina "mustasher" och "tidstypiska ryamattor". :)

InläggPostat: tor okt 14, 2004 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jul 24, 2004 02:11Inlägg: 306
Jag har sett om den nu, eller rättare sagt jag försökte se om den.
Nej, min åsikt har inte förändrats, fortfarande lika kass film.
Har aldrig gillat Lina som Candy Coster (alltså i blond variant).
Hon blev dock snyggare igen efter denna period, ett tag tills åldern rände iväg.

InläggPostat: tor okt 14, 2004 13:43 Svara med citat
Nattugglan: Vad har du för utvgåva? Har den subs eller engelskt ljud?

InläggPostat: tor okt 14, 2004 13:56 Svara med citat
Nej, det är en VHS kopia i spansk dialog utan text.

InläggPostat: fre okt 15, 2004 09:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Hur pass sleaze är det då? som i emanuelle filmerna?

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 17, 2020 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1142
Schnaas skrev:
Hur pass sleaze är det då? som i emanuelle filmerna?

Det är mycket sleaze, det. :ymparty:

Bild

Sköna zombier, med en Antonio Mayans med pizzaost i nian. :mrgreen:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
12 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori