Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Eaten Alive (Lenzi)

InläggPostat: sön apr 30, 2006 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Citera:
Det var också rätt många perversa sexscener som när en kvinna får ha sex med en massa olika män. Filmens kvinnosyn är riktigt dålig och det märks. I vissa andra filmer så filmar dom inte allt sex och allt blod, men här måste dom visa allt. Är det för att äckla tittarna eller tror dom att den blir bättre med mer våld?

Lixom de är ju det som gör dessa filmer till mästerverk ;)

InläggPostat: sön apr 30, 2006 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
AndiOne skrev:
Citera:
Det var också rätt många perversa sexscener som när en kvinna får ha sex med en massa olika män. Filmens kvinnosyn är riktigt dålig och det märks. I vissa andra filmer så filmar dom inte allt sex och allt blod, men här måste dom visa allt. Är det för att äckla tittarna eller tror dom att den blir bättre med mer våld?

Lixom de är ju det som gör dessa filmer till mästerverk ;)

Exakt!

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Porco Bastardo skrev:
vaultkeeper skrev:
Har sett Eaten alive nu, tycker den var väldigt bra faktiskt. Vilka scener är det dom snott från andra filmer, den enda filmen jag har sett dom har snott scener ur är Mountain of the cannibal god, vilka scener är det som är snodda från Deep river savages och The last cannibal world?

Ska tilläggas att jag inte sett så många kannibalfilmer, har börjat få intresse för dom nu efter att ha köpt alldeles för mycket zombie och giallo filmer(tänker självklart fortsätta liite senare).

Det mesta av djurvåldet är taget ur andra filmer, mitt råd är att du givetvis ska skaffa både Jungle Holocaust och Man From Deep River så kan du själv se exakt vilka scener det gäller.... Och framför allt så är bägge två mkt bättre filmer än Eaten Alive.

En del kannibalscener är ur Ultimo Mondo Cannibale (aka Jungle Holocaust) också om jag inte minns helt uppåtväggarna. Men att säga att Man from Deep River är bättre än Eaten Alive, mja, håller inte med. Visst, Man from deep river är seriösare. Men vem vill egentligen ha en seriös cannibalvåffla? :lol:
Tycker Deep river är ganska tam och en smula seg faktiskt. Eaten alive är klart vildare! Och Janet Ågren är ju målad helt i guld! :D

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 22:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Har fått hem den här filmen nu. Ska se den eventuellt senare idag eller imorrn, ska bli intressant :).

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2006 22:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Bazzoni skrev:
Porco Bastardo skrev:
vaultkeeper skrev:
Har sett Eaten alive nu, tycker den var väldigt bra faktiskt. Vilka scener är det dom snott från andra filmer, den enda filmen jag har sett dom har snott scener ur är Mountain of the cannibal god, vilka scener är det som är snodda från Deep river savages och The last cannibal world?

Ska tilläggas att jag inte sett så många kannibalfilmer, har börjat få intresse för dom nu efter att ha köpt alldeles för mycket zombie och giallo filmer(tänker självklart fortsätta liite senare).

Det mesta av djurvåldet är taget ur andra filmer, mitt råd är att du givetvis ska skaffa både Jungle Holocaust och Man From Deep River så kan du själv se exakt vilka scener det gäller.... Och framför allt så är bägge två mkt bättre filmer än Eaten Alive.

En del kannibalscener är ur Ultimo Mondo Cannibale (aka Jungle Holocaust) också om jag inte minns helt uppåtväggarna. Men att säga att Man from Deep River är bättre än Eaten Alive, mja, håller inte med. Visst, Man from deep river är seriösare. Men vem vill egentligen ha en seriös cannibalvåffla? :lol:
Tycker Deep river är ganska tam och en smula seg faktiskt. Eaten alive är klart vildare! Och Janet Ågren är ju målad helt i guld! :D

Janet Ågren i guld är svårslaget. 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 02:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Nu har även jag sett henne i guld :).

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 02:53 Svara med citat
Fiskarn skrev:

...Så ...var det värt pengarna? :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 03:39 Svara med citat
Ferox skrev:
Fiskarn skrev:

Hehe, Jodå det var det allt ;). Fast hade lånat den av en kompis, så det blev lite billigare :P.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 04:52 Svara med citat
Fiskarn skrev:
Ferox skrev:
Fiskarn skrev:

Hehe, Jodå det var det allt ;). Fast hade lånat den av en kompis, så det blev lite billigare :P.

:) På så vis.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 08:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Kerman är guld där i början i sitt röda pannband när han spelar Rysk Roulette :D
Iofs är han alltid guld i min bok, den gode Professor Monroe :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 08:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Dessa filmer har Lenzi lånat ifrån till Eaten Alive!:

Man From Deep River - Lenzi
Mountain Of The Cannibal God - Martino
Jungle Holocaust - Deodato

Sen tog han ju vissa scener ur Eaten Alive! och använde i Cannibal Ferox sen med och den karaktäristiska låten i Ferox dyker upp i slutet på Eaten Alive! först.

Så totalt så är väl egentligen bara Eaten Alive! ca 40 minuter lång om man tar bort alla de andra scenerna :lol:

Man den är fan så underhållande :P

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 01, 2006 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Hm, har inte sett denna... efter att läst delar av denna tråd inser jag att den måste införskaffas, verkar hu kul som helst! :)

InläggPostat: mån maj 01, 2006 09:52 Svara med citat
Haiylund skrev:
Hm, har inte sett denna... efter att läst delar av denna tråd inser jag att den måste införskaffas, verkar hu kul som helst! :)

Vad passande :D

Jag har ett extra ex liggandes med ditt namn på :lol:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 14, 2006 22:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
lizzardking skrev:
Haiylund skrev:

Vad passande :D

Jag har ett extra ex liggandes med ditt namn på :lol:

Får man köpa den? Har du kvar den?

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 15, 2006 13:33 Svara med citat
Borta!
Annars hade det gått bra :)

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 31, 2020 22:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 927
Har denna:

Bild

Ja, scener från hans egen Deep River Savages finns med i denna +
Deodatos Jungle Holocaust (Last Cannibal World) o Martinos Mount-
ain of the Cannibal God
.

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 5