Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Eaten Alive (Lenzi)

InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
man from deep river gillar jag....
finns bara 2 st cannibal filmer jag gillar...
man from deep river är bäst....
och sen på 2a plats så kommer emanuelle and the last cannibals ;)

InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
ZombieBoy skrev:

Holocaust krossar bägge, men framförallt Emanuelle and the Last Cannibals, en rätt så trist historia . Tyckte att den var bra dom första två gångerna, sedan dess har man väl fått bättre smak eller nåt... :wink:

InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5273Ort: Sölvesborg
Almost Human skrev:
ZombieBoy skrev:

Holocaust krossar bägge, men framförallt Emanuelle and the Last Cannibals, en rätt så trist historia . Tyckte att den var bra dom första två gångerna, sedan dess har man väl fått bättre smak eller nåt... :wink:
Ge mig direktlänkar till någon svensk sida där man kan köpa dom :!:

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
discshop.se

InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Sök och du skall finna, darkdisc eller strangethings eller filmchock bör väl ha dom.... eller Webhallen...

InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5273Ort: Sölvesborg
De jag letar efter är The last cannibal world(Jungle holocaust) och Deep river savages(Man from deep river)

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 12:27 Svara med citat

InläggPostat: tor dec 29, 2005 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
vaultkeeper skrev:
Har sett Eaten alive nu, tycker den var väldigt bra faktiskt. Vilka scener är det dom snott från andra filmer, den enda filmen jag har sett dom har snott scener ur är Mountain of the cannibal god, vilka scener är det som är snodda från Deep river savages och The last cannibal world?

Ska tilläggas att jag inte sett så många kannibalfilmer, har börjat få intresse för dom nu efter att ha köpt alldeles för mycket zombie och giallo filmer(tänker självklart fortsätta liite senare).

Eaten Alive har tagit scener ifrån Man From Deep River och inte tvärtom 8)
Och vilka det är kommer jag inte riktigt på nu men Man From... kom först av alla.
En riktigt bra film för övrigt.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Tycker att Eaten Alive! är den svagaste av alla de där filmerna.
Massacre in Dinosaur Valley är bättre, även så Emmanuelle & The Last Cannibals.
Jungle Holocaust och Man From Deep River är två riktiga måsten i sammanhanget. Båda är bäst, förutom Cannibal Holocaust.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:27 Svara med citat
Emanuelle & The Last Cannibals är fantatiskt!
D'amato ÄR the king.

InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
BeyondTheDarkness skrev:
D'amato ÄR the king.

Börjar dra mig åt samma tankegång som du. D'amato är kung!
Hans trash är bra och hans porrfilmer känns proffsiga tycker jag.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Emanuelle och de sista kannibalerna är underhållande, speciellt när dem dräper Donald O´Brien :P

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:32 Svara med citat
Mens skrev:
BeyondTheDarkness skrev:
D'amato ÄR the king.

Börjar dra mig åt samma tankegång som du. D'amato är kung!
Hans trash är bra och hans porrfilmer känns proffsiga tycker jag.

absolut absolut, sett hans "Images In A Convent"? Mkt professionell sleaze, vackert vackert med massa kåta nunnor.

Och hur kan man inte gilla en film som innehåller Laura Gemser, sex, kannibaler och en rökande apa??? Ett mysterium för mig :)

InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:34 Svara med citat
lizzardking skrev:
Emanuelle och de sista kannibalerna är underhållande, speciellt när dem dräper Donald O´Brien :P

förmodligen den bästa specialeffekten som skapats :D

InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Finns ju en snygg brud i Emanuelle Last Cannibals (inte Gemser), men hon har så hårig buske att man kvävs bara man ser på den :shock: Har ännu inte återhämtat mig...

Senast redigerad av mamoulian tor dec 29, 2005 15:35, redigerad totalt 1 gång.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:35 Svara med citat
hehe :lol:

InläggPostat: tor dec 29, 2005 15:41 Svara med citat
mamoulian skrev:
Finns ju en snygg brud i Emanuelle Last Cannibals (inte Gemser), men hon har så hårig buske att man kvävs bara man ser på den :shock: Har ännu inte återhämtat mig...

Det är hon den där rödhåriga pärlan, du menar hoppas jag :P
Hon som försvinner ut med guiden i bushen :shock: :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 16:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
lizzardking skrev:
mamoulian skrev:

Det är hon den där rödhåriga pärlan, du menar hoppas jag :P
Hon som försvinner ut med guiden i bushen :shock: :wink:

Nä, det är ju den blonda lilla sockertoppen jag talar om... :)

Tillbacka till Topic nu! :wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 29, 2005 17:42 Svara med citat
Almost Human skrev:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=25358&traff=1

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39661&traff=1
Ingen av dom var i lager :(, kan först och främst låna dom av en kompis och göra ett par kopior tills jag jag köpt orginalfilmerna när webhallen har fått in dom i lager igen.
Emanuelle and the last cannibals verkar däremot vara något och sätta tänderna i, men tyvärr är inte den heller i lager på varken webhallen(förutom UK utgåvan som säkerligen är klippt) eller discshop :evil:

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 02, 2006 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Eaten Alive är min favorit rent underhållsmässigt. Beror mest på att jag kärat ner mig lite i Janet Ågren :oops: på sistone.

Tragiskt att hennes filmer inte finns tillgängliga i någon större utsträckning. Sen är ju Kerman kungen. Mer karismatisk jävel får man leta efter. Hade han inte pysslat med porr kunde han blivit nåt stort. Hade gärna sett honom i rollen som Indy även om Harrison gör det mycket bra.

Ska man gå efter kannibalfilmer som faktiskt är bra är det givetvis Cannibal Holocaust och Man From Deep River som gäller. Jungle Holocaust har jag inte sett än. Annars är ju Ferox rätt oslagbar som ren underhållning. John Morghen i högform som går runt och kallar alla för "Twat" var och varannan sekund samtidigt som han snortar i sig kokain så Tony Montana framstår som en korgosse.

Men för att summera så är Zombie Holocaust och främst Eaten Alive de kannibalfilmer jag sett flest gånger och med störst nöje. Emmanuelle and the last cannibals räknar jag inte som kannibalfilm. Mer djungelsnusk än nåt annat. Men visst är den skojig den med.

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 19, 2006 21:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Eaten Alive har släppts på hyrdvd, såg den på Buylando.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 19, 2006 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
krug skrev:
Eaten Alive har släppts på hyrdvd, såg den på Buylando.

HOH?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 19, 2006 22:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Tänkte fel...
Jag tänkte på Tobe Hoopers Eaten Alive.... sorry

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 19, 2006 23:21 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Jag har sett Eaten alive för länge sen och mitt intryck var att den var gränslöst tråkig. Men utgåvan i fråga var en sönder-saxad uk vipco. Jag funderar lite på att dra en discshop-beställning på eaten alive och eaten alive (tobe hoppers). Borde jag det? Är det mycket blod och grisigheter i oklippta Eaten alive? I så fall känner jag mig nog motiverad att beställa.

InläggPostat: sön feb 19, 2006 23:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Jag tycker om den iallafall. Ge den en chans :)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 5
116 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori