Författare |
Meddelande |
|
lizzardking
|
Postat: mån feb 20, 2006 01:52 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
|
Lenzi´s Eaten Alive innehåller en del smaskiga scener om det är den du undrar över
Hooper´s har väl någon men ej i samma kaliber
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
Bring Me The Blogg Of lizzardking |
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: mån feb 20, 2006 09:36 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
|
Sutter Cane skrev: Jag har sett Eaten alive för länge sen och mitt intryck var att den var gränslöst tråkig. Men utgåvan i fråga var en sönder-saxad uk vipco. Jag funderar lite på att dra en discshop-beställning på eaten alive och eaten alive (tobe hoppers). Borde jag det? Är det mycket blod och grisigheter i oklippta Eaten alive? I så fall känner jag mig nog motiverad att beställa. Det är mycket blod och slask i den oklippta Eaten alive(lenzis), men det dumma är att många av gore-scenerna är urklippta från andra kannibalfilmer, men den har även en del egna scener också. Jag har läst att i vipcos utgåva så har dom klippt bort all kannibalism, alla djurscener och allt naket, tillsammans nästan sju minuter!
Ta och köp den oklippta för fan!
|
|
|
Sutter Cane
|
Postat: mån feb 20, 2006 10:30 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
|
ok, jag böjer mig för massans vilja. Fyfan....sju minuter (Dock hade Vipco sparat en del topless-scener  )
_________________ Do you read Sutter Cane? |
|
|
|
Sutter Cane
|
Postat: mån feb 20, 2006 10:36 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
|
Satan....den var slut på discshop. Men dom hade ett ex i förrgår. Nu står mitt hopp till den eminente Almost human.
_________________ Do you read Sutter Cane? |
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: mån feb 20, 2006 10:39 |
|
|
|
Sutter Cane skrev: Satan....den var slut på discshop. Men dom hade ett ex i förrgår. Nu står mitt hopp till den eminente Almost human. När en film tar slut sådär så brukar det bara ta några dagar innan dom får in den i lager igen.
|
|
|
Mens
|
Postat: mån feb 20, 2006 14:56 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
|
Det är oerhört charmigt med killarna i helikoptern. När han säger fel. "It's gonna be a hell of a... One HELL of a blablabla." vilket är det enda som gör filmen sevärd.
_________________ Klicka för mina...:
FILMER
SKIVOR
Öh... Tillbaks här ett tag. |
|
|
|
Schnaas
|
Postat: mån feb 20, 2006 19:27 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
Kunglig thrash pärla alla ska äga, tål o ses i allas sällskap
|
|
|
Morpho
|
Postat: mån feb 20, 2006 20:45 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
|
Schnaas:
Blev stämplad som psyko av min bekantskapskrets när jag visade den för dem.  Så det är väl lite si och så med det.
_________________ [url]http://moments-in-film.blogspot.se/[/url]
"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker" |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: mån feb 20, 2006 23:18 |
|
|
|
Då ska dem vara glada att du inte visade Franco för dem då
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
|
|
|
Morpho
|
Postat: tis feb 21, 2006 18:56 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
|
Hehe... jag det får nog vänta ett tag. Har iofs visat en av polarna men han skakade bara på huvudet. Att de inte hajar storheten.
|
|
|
Papillon
|
Postat: tis feb 21, 2006 20:09 |
|
|
Gorehound Blev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
|
Såg just kannibalrullen Deep River Savage/Man from Deep River från 1972 av Umberto Lenzi. Den var trevlig tycker jag. Snäppet bättre än Eaten Alive. Men den slår så klart inte Cannibal Ferox.
|
|
|
Morpho
|
Postat: tis feb 21, 2006 20:38 |
|
|
|
Den är bra. Känns betydligt mer seriös än hagga blagga-skrikande italienare doppade i lera.
|
|
|
Spietato
|
Postat: tis feb 21, 2006 21:20 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
|
metmask skrev: När jag låg i min säng inatt och funderade insåg jag att jag faktiskt är lite sugen på den här filmen, men trots ett antal lästa recensioner och kännedom om Lenzi´s genialitet (  ) kan jag faktiskt inte bestämma mig. är den här filmen bra, så dålig att den är bra eller helt enkelt bara dålig? fast det är klart, Lenzi är Lenzi och både CF och NC är ju helt ok filmer, dessutom verkar ju den här ha en hel del taffliga gore-scener och annat som upprört BBFC back in the days. ni som faktiskt tagit er tid och sett denna, hur är den? ngt att sluka med hull och hår eller ngt att mota bort med facka och högaffel?
Jag såg den när jag var ganska lite och då gillade jag den inte, minns att det bara var en massa ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare... ska nog se om den.
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tis feb 21, 2006 23:05 |
|
|
|
Det är nog på tiden så du får en fräschare bild av den
|
|
|
fredzilla
|
Postat: tis feb 21, 2006 23:14 |
|
|
|
Lord_Belial skrev: metmask skrev: När jag låg i min säng inatt och funderade insåg jag att jag faktiskt är lite sugen på den här filmen, men trots ett antal lästa recensioner och kännedom om Lenzi´s genialitet (  ) kan jag faktiskt inte bestämma mig. är den här filmen bra, så dålig att den är bra eller helt enkelt bara dålig? fast det är klart, Lenzi är Lenzi och både CF och NC är ju helt ok filmer, dessutom verkar ju den här ha en hel del taffliga gore-scener och annat som upprört BBFC back in the days. ni som faktiskt tagit er tid och sett denna, hur är den? ngt att sluka med hull och hår eller ngt att mota bort med facka och högaffel? Jag såg den när jag var ganska lite och då gillade jag den inte, minns att det bara var en massa ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare... ska nog se om den.
Ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare - var det är det för fel på det nu då?
|
|
|
Papillon
|
Postat: ons feb 22, 2006 10:39 |
|
|
|
Men en sak som var jobbig med Deep river savage var att det var mer autentiska djurmord än specialeffekter på människor. Men vad gör man.
|
|
|
Papillon
|
Postat: fre feb 24, 2006 22:26 |
|
|
|
Såg Eaten Alive iförgår. trevlig liten film =)
Ska man ta en eller två dagar då man ganska intensivt utforskar denna genern så passar den perfekt som avslutning som en liten samanfattning.
|
|
|
Spietato
|
Postat: mån feb 27, 2006 13:01 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
|
fredzilla skrev: Lord_Belial skrev: metmask skrev: När jag låg i min säng inatt och funderade insåg jag att jag faktiskt är lite sugen på den här filmen, men trots ett antal lästa recensioner och kännedom om Lenzi´s genialitet (  ) kan jag faktiskt inte bestämma mig. är den här filmen bra, så dålig att den är bra eller helt enkelt bara dålig? fast det är klart, Lenzi är Lenzi och både CF och NC är ju helt ok filmer, dessutom verkar ju den här ha en hel del taffliga gore-scener och annat som upprört BBFC back in the days. ni som faktiskt tagit er tid och sett denna, hur är den? ngt att sluka med hull och hår eller ngt att mota bort med facka och högaffel? Jag såg den när jag var ganska lite och då gillade jag den inte, minns att det bara var en massa ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare... ska nog se om den. Ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare - var det är det för fel på det nu då? 
You got a point there iofs... hehe.
|
|
|
Morpho
|
Postat: mån feb 27, 2006 16:39 |
|
|
|
Det är ju just det som är charmen med Eaten Alive. Älskar denna pärla. Saknar Rassimov.
|
|
|
Morpho
|
Postat: lör mar 18, 2006 15:08 |
|
|
|
Är lite sugen på SS´s Jungle-pack för 159:- med Eaten Alive, Jungle Holocaust och Massacre In Dinosaur Valley.
Har bara Eaten Alive sen tidigare och undrar om Shriek Show´s utgåva är lika bra/bättre än EC´s fina utgåva ? Bildmässigt syftar jag mest på.
|
|
|
lizzardking
|
Postat: lör mar 18, 2006 17:00 |
|
|
|
Har själv den remastrade Ec:n på Eaten Alive och den är jag jävligt nöjd med
|
|
|
Alexander
|
Postat: lör mar 18, 2006 17:01 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6582Ort: Stockholm Norra
|
lizzardking skrev: Har själv den remastrade Ec:n på Eaten Alive och den är jag jävligt nöjd med 
samma här  Fin utgåva
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
Morpho
|
Postat: lör mar 18, 2006 17:05 |
|
|
|
Det är den jag har också. Någon som även sitter på SS´s utgåva som kan jämföra och fälla ett domslut?
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: tor apr 06, 2006 11:34 |
|
|
|
Finns det någon textad version av Eaten alive(engelska eller svenska), skulle vilja se hur dom översätter hellikopterscenen...
|
|
|
mamoulian
|
Postat: tor apr 06, 2006 11:41 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
|
vaultkeeper skrev: Finns det någon textad version av Eaten alive(engelska eller svenska), skulle vilja se hur dom översätter hellikopterscenen...
EC har väl en äldre utgåva (icke re-mastrad) som ska ha engelska subs om man får tro dvdcompare... Annars kan det nog vara ännu svårare med svenskan (såvida det inte finns en gammal hederlig HoH-översättning  ) Den nyare EC på bl.a. discshop har ju ingen textning överhuvudtaget, verkar det som...
|
|
|
|