Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Eaten Alive (Lenzi)

InläggPostat: mån feb 20, 2006 01:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Lenzi´s Eaten Alive innehåller en del smaskiga scener om det är den du undrar över :D
Hooper´s har väl någon men ej i samma kaliber :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 20, 2006 09:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5273Ort: Sölvesborg
Sutter Cane skrev:
Jag har sett Eaten alive för länge sen och mitt intryck var att den var gränslöst tråkig. Men utgåvan i fråga var en sönder-saxad uk vipco. Jag funderar lite på att dra en discshop-beställning på eaten alive och eaten alive (tobe hoppers). Borde jag det? Är det mycket blod och grisigheter i oklippta Eaten alive? I så fall känner jag mig nog motiverad att beställa.
Det är mycket blod och slask i den oklippta Eaten alive(lenzis), men det dumma är att många av gore-scenerna är urklippta från andra kannibalfilmer, men den har även en del egna scener också. Jag har läst att i vipcos utgåva så har dom klippt bort all kannibalism, alla djurscener och allt naket, tillsammans nästan sju minuter!
Ta och köp den oklippta för fan!

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 20, 2006 10:30 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
ok, jag böjer mig för massans vilja. Fyfan....sju minuter (Dock hade Vipco sparat en del topless-scener :P )

InläggPostat: mån feb 20, 2006 10:36 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Satan....den var slut på discshop. Men dom hade ett ex i förrgår. Nu står mitt hopp till den eminente Almost human.

InläggPostat: mån feb 20, 2006 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5273Ort: Sölvesborg
Sutter Cane skrev:
Satan....den var slut på discshop. Men dom hade ett ex i förrgår. Nu står mitt hopp till den eminente Almost human.
När en film tar slut sådär så brukar det bara ta några dagar innan dom får in den i lager igen.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 20, 2006 14:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Det är oerhört charmigt med killarna i helikoptern. När han säger fel. "It's gonna be a hell of a... One HELL of a blablabla." vilket är det enda som gör filmen sevärd.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 20, 2006 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Kunglig thrash pärla alla ska äga, tål o ses i allas sällskap

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 20, 2006 20:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Schnaas:

Blev stämplad som psyko av min bekantskapskrets när jag visade den för dem. :lol: Så det är väl lite si och så med det.

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 20, 2006 23:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Då ska dem vara glada att du inte visade Franco för dem då :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 18:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Hehe... jag det får nog vänta ett tag. Har iofs visat en av polarna men han skakade bara på huvudet. Att de inte hajar storheten.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Såg just kannibalrullen Deep River Savage/Man from Deep River från 1972 av Umberto Lenzi. Den var trevlig tycker jag. Snäppet bättre än Eaten Alive. Men den slår så klart inte Cannibal Ferox.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 20:38 Svara med citat
Den är bra. Känns betydligt mer seriös än hagga blagga-skrikande italienare doppade i lera.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
metmask skrev:
När jag låg i min säng inatt och funderade insåg jag att jag faktiskt är lite sugen på den här filmen, men trots ett antal lästa recensioner och kännedom om Lenzi´s genialitet ( :wink: ) kan jag faktiskt inte bestämma mig.
är den här filmen bra, så dålig att den är bra eller helt enkelt bara dålig?
fast det är klart, Lenzi är Lenzi och både CF och NC är ju helt ok filmer, dessutom verkar ju den här ha en hel del taffliga gore-scener och annat som upprört BBFC back in the days.

ni som faktiskt tagit er tid och sett denna, hur är den? ngt att sluka med hull och hår eller ngt att mota bort med facka och högaffel?

Jag såg den när jag var ganska lite och då gillade jag den inte, minns att det bara var en massa ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare... ska nog se om den.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 23:05 Svara med citat
Det är nog på tiden så du får en fräschare bild av den :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 21, 2006 23:14 Svara med citat
Lord_Belial skrev:
metmask skrev:
När jag låg i min säng inatt och funderade insåg jag att jag faktiskt är lite sugen på den här filmen, men trots ett antal lästa recensioner och kännedom om Lenzi´s genialitet ( :wink: ) kan jag faktiskt inte bestämma mig.
fast det är klart, Lenzi är Lenzi och både CF och NC är ju helt ok filmer, dessutom verkar ju den här ha en hel del taffliga gore-scener och annat som upprört BBFC back in the days.

ni som faktiskt tagit er tid och sett denna, hur är den? ngt att sluka med hull och hår eller ngt att mota bort med facka och högaffel?

Jag såg den när jag var ganska lite och då gillade jag den inte, minns att det bara var en massa ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare... ska nog se om den.

Ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare - var det är det för fel på det nu då? ;)

InläggPostat: ons feb 22, 2006 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Men en sak som var jobbig med Deep river savage var att det var mer autentiska djurmord än specialeffekter på människor. Men vad gör man.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 24, 2006 22:26 Svara med citat
Såg Eaten Alive iförgår. trevlig liten film =)
Ska man ta en eller två dagar då man ganska intensivt utforskar denna genern så passar den perfekt som avslutning som en liten samanfattning.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
fredzilla skrev:
Lord_Belial skrev:
metmask skrev:

Ultravåld, gore och skit och dåliga skådespelare - var det är det för fel på det nu då? ;)

You got a point there iofs... hehe.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 27, 2006 16:39 Svara med citat
Det är ju just det som är charmen med Eaten Alive. Älskar denna pärla. Saknar Rassimov.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 18, 2006 15:08 Svara med citat
Är lite sugen på SS´s Jungle-pack för 159:- med Eaten Alive, Jungle Holocaust och Massacre In Dinosaur Valley.

Har bara Eaten Alive sen tidigare och undrar om Shriek Show´s utgåva är lika bra/bättre än EC´s fina utgåva ? Bildmässigt syftar jag mest på.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 18, 2006 17:00 Svara med citat
Har själv den remastrade Ec:n på Eaten Alive och den är jag jävligt nöjd med 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 18, 2006 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
lizzardking skrev:
Har själv den remastrade Ec:n på Eaten Alive och den är jag jävligt nöjd med 8)

samma här 8) Fin utgåva 8)

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 18, 2006 17:05 Svara med citat
Det är den jag har också. Någon som även sitter på SS´s utgåva som kan jämföra och fälla ett domslut?

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 11:34 Svara med citat
Finns det någon textad version av Eaten alive(engelska eller svenska), skulle vilja se hur dom översätter hellikopterscenen...

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 11:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
vaultkeeper skrev:
Finns det någon textad version av Eaten alive(engelska eller svenska), skulle vilja se hur dom översätter hellikopterscenen...

EC har väl en äldre utgåva (icke re-mastrad) som ska ha engelska subs om man får tro dvdcompare... Annars kan det nog vara ännu svårare med svenskan (såvida det inte finns en gammal hederlig HoH-översättning :lol:) Den nyare EC på bl.a. discshop har ju ingen textning överhuvudtaget, verkar det som...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
116 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: