Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Norman Warren Collection 5-disc

InläggPostat: ons nov 03, 2004 08:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
Hur är denna boxen med 4 av Norman J. Warrens filmer?
Satans slave (1976)
Prey (1978)
Terror (1979)
Inseminoid (1981)
Bonus disc.

Har Anchor Bay klipp sönder dom? Hur är bild och ljud? Är det en box värd att köpa?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 03, 2004 15:00 Svara med citat
Inseminoid är det klass på iallafall! Boxen vet jag däremot inget om.

InläggPostat: tor nov 04, 2004 18:59 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Har bara sett Inseminoid och Prey, men bara dom två gör boxen till ett måste. Är grymt sugen på Terror och Satan's Slave!

jolli skrev:
Har Anchor Bay klipp sönder dom? Hur är bild och ljud? Är det en box värd att köpa?

Med tanke på vilket bolag som ligger bakom lär det med största sannolikhet vara toppen-kvalla och oklippt. Jag bytte iaf. bort min gamla Inseminoid-DVD så fort jag hörde talas om boxen. Synd bara att boxjäveln är så ful.

InläggPostat: tor nov 04, 2004 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Beror väl mest på vad priset kommer hamna på?

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 04, 2004 23:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Schnaas skrev:
Beror väl mest på vad priset kommer hamna på?

Play tar £24=312kr inkl. frakt för den. Fan, det var inte dyrt... kanske borde slå till. Har bara flyktiga minnen av Inseminoid men har för mig att den var okej.

InläggPostat: fre nov 05, 2004 00:14 Svara med citat
Det är mycket boxar som man bör köpa känns det som! Amicus-boxen vill jag ha, även denna och nu också den kommande Pete Walker-boxen - det är för mycket för mitt magra konto :)

InläggPostat: fre jan 21, 2005 14:55 Svara med citat
Nu har jag sett samtliga filmer i boxen, mycket fina släpp på fyra hödarfilmer. Fattar inte varför Norman har så dåligt rykte, tycker han är en av dom bästa britterna på skräckfilm. Prey är fan en av mina brittiska favoriter!

InläggPostat: fre jan 21, 2005 16:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8376Ort: Borås, Sweden
tilapia skrev:
Nu har jag sett samtliga filmer i boxen, mycket fina släpp på fyra hödarfilmer. Fattar inte varför Norman har så dåligt rykte, tycker han är en av dom bästa britterna på skräckfilm. Prey är fan en av mina brittiska favoriter!

Så dom var oklippta och med bra ljud och bilkvalitè?

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 21, 2005 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör jan 24, 2004 14:25Inlägg: 21
Jag har sett Prey & Terror. Båda dessa var oklippta med bra bild & ljud.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 07:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Nu under helgen kommer ni får se och läsa om en av dessa som är klippt/annan version. Det ni 8)

InläggPostat: fre nov 03, 2006 08:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Va... :shock:

InläggPostat: fre nov 03, 2006 11:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Jag har denna boxen hemma, hitintills har hag sett Inseminoid(hyfsad), Satans slave(mycket bra) och Terror(mästerverk i Argento-stil). Mycket bra ljud och bildkvalite på filmerna och enligt dvdcompare är alla filmerna oklippta. Den kostar 349kr på discshop just nu. Igår beställde jag även Pete Walker boxen efter att ha sett House of whipcord som jag uppskattade väldigt mycket, och självklart är alla titlar i Pete Walker boxen också oklippta(enligt dvdcompare).
Lägg märke till också att Studio-S visade även en scen ur "Terror" på videovåldsavsnittet vilket ger en äkta kultfilms-känsla!

InläggPostat: fre nov 03, 2006 11:53 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
När det gäller Satan's Slave skriver DVDTimes följande i deras recension:
Citera:
It's as uncut as it's ever been in the UK and the absence of the notorious "Japanese" version of the bedroom scene is not, by all accounts, to be mourned.

Källa: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=55460

De andra recensionerna hittar ni här:
- Prey
- Terror
- Inseminoid

Omdöme om boxen: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=55494

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 16:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Juppz, precis så är det. Och det är inte bara i en japansk version som det är med utan även i andra.

InläggPostat: mån nov 20, 2006 18:21 Svara med citat
Vad exakt är det som tagits bort ur Terror?

Finns dessa scener med i de svenska eller holländska utgåvorna?

InläggPostat: mån nov 20, 2006 19:34 Svara med citat
Inget. Den är ju oklippt.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 20, 2006 20:12 Svara med citat
jolli skrev:
Inget. Den är ju oklippt.

Nej, den är också kortad.

InläggPostat: mån nov 20, 2006 22:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
tilapia skrev:
Vad exakt är det som tagits bort ur Terror?

Finns dessa scener med i de svenska eller holländska utgåvorna?

På Red Baron VHS'n var det en kort sekvens med en kniv genom hand (eller var det fot?), den har jag hört saknas på DVD'n. Tror offret blir mördad i en trappa, om du vill leta upp scenen.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 20, 2006 22:45 Svara med citat
dvdcompare har fel alltså? Okej.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 20, 2006 23:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Det finns en lång tråd om boxen på AB uk's forum, så här säger Marc Morris (som varit med och sammanställt boxen):

Citera:
The films in the set were all restored by Norman Warren himself using the only existing materials. One of the films he found at a film lab's shed waiting to be junked!

The prints had already done the rounds at UK cinemas etc, so it's possible some footage is missing due to previous BBFC cinema cuts and print damage etc. We really should count ourselves lucky that these movies are available at all.

Så här ser fotscenen ut som saknas på DVD'n:

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 21, 2006 00:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Aj som fan!

InläggPostat: tis nov 21, 2006 13:40 Svara med citat
jolli skrev:
dvdcompare har fel alltså? Okej.

Ja, knappast första gången.

InläggPostat: tis nov 21, 2006 13:46 Svara med citat
Jag som brukar gå efter vade dvdcompare skriver. Ska tänka mig för lite extra i fortsättningen då. Är nöjd med Norrman J Warren boxen iaf.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 21, 2006 14:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Ska man vara säker på att få allt måste man ha allt - VHS, LD, DVD, HD...osv...:wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 26, 2006 17:59 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör okt 14, 2006 08:23Inlägg: 682
Gillar hans Terror. Den var visst totalförbjuden i Storbritannien(filmens hemland), förut. Det är en schysst ockult rysare,helt enkelt. 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
33 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori