Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Blood for Dracula/Flesh for Frankenstein!

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: mån nov 22, 2004 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det verkar som om Criterions utgåvor av dessa precis blivit OOP?!

Såg på dvdbeaver att bilden var lite sämre på Marketings utgåva, men det kanske inte är hela världen...

Det verkar inte finnas nåt annat sätt att få tag på dessa filmer...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2004 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis mar 23, 2004 22:51Inlägg: 512
Har veldig lyst på Criterions utgaver av disse!

InläggPostat: mån nov 22, 2004 17:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
De är båda OOP på Criterion Collections hemsida :( Skulle ha passat på när de fanns på dvdpacific ...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 22, 2004 23:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag är stolt ägare av flesh for... En av de bästa filmer genom euro horror och bra utgåva! :D

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 23, 2004 00:04 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
mamoulian skrev:
Det verkar som om Criterions utgåvor av dessa precis blivit OOP?!

Såg på dvdbeaver att bilden var lite sämre på Marketings utgåva, men det kanske inte är hela världen...

Det verkar inte finnas nåt annat sätt att få tag på dessa filmer...

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=42628&

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 23, 2004 01:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Som sagt, Criterion's utgåvor ser mycket bättre ut än Marketings släppen, och Criterions DVD's kunde man få rätt billigt för inte allt för länge sedan. Men nu har dom gått upp i pris, men dvdboxoffice har kvar iaf flesh för 230kr, och jag tycker verkligen du ska slå till nu och inte ångra dig när dom går för 800-900 på ebay sen.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 01:53 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis jan 20, 2004 18:53Inlägg: 63
Finns ute nu på svensk DVD, utprånglad av allas våra favorit-skojare House of Horror.
Presenterade i "digital remastered directors widescreen uncut version"! ( :lol: )

BildBild

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 02:25 Svara med citat
Ska bli kul att läsa hur dessa utgåvor är. Fula omslag i alla fall. :P

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 04, 2004 08:05 Svara med citat
mpz2019 skrev:
Finns ute nu på svensk DVD, utprånglad av allas våra favorit-skojare House of Horror.
Presenterade i "digital remastered directors widescreen uncut version"! ( :lol: )

BildBild

Beställde de här två från xploited: bedömde att Marketings utgåvor inte var så dåliga att jag inte skulle kunna tycka om filmerna eller inte så dyra att jag skulle bli besviken om jag inte gillade dem ... Men nu har ju discshop dessa... hur skulle dessa svenska utgåvor stå i jämförelse med Marketings...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 00:08 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön sep 12, 2004 15:04Inlägg: 9
Omslagen är ju samma som HoH VHS utgåvor och det var ju rena bootlegs ifrån Criterions DVD'er med svensk text. Men förvånar inte mig ifall HoH mastrar sina dvd'er ifrån sina vhs'er.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 09:03 Svara med citat
Erik skrev:
Men förvånar inte mig ifall HoH mastrar sina dvd'er ifrån sina vhs'er.

Inte mig heller.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 12:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
tycker dte är kul att de gör de, svensk text och de verkar kunna bli billliga också!!!

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 16:46 Svara med citat
har dom god kvalité så är det ju ett givet köp - även om det är en gammal skurk som driver företaget (eller i alla fall verkar vara djupt involverad).

InläggPostat: mån dec 06, 2004 19:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Får hem dom imorrn förhoppningsvis, får väl se hurpass illa/bra kvalitet det är på dom! Men en hundring styck bör dom väl vara värda.

InläggPostat: mån dec 06, 2004 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
De Rossi skrev:
Får hem dom imorrn förhoppningsvis, får väl se hurpass illa/bra kvalitet det är på dom! Men en hundring styck bör dom väl vara värda.

Vill ha svar snarast. :P

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 20:18 Svara med citat
Hur är det egentligen med dessa bolag: Horse Creek, HOH och allt vad de heter? Deras dvdfilmer säljs ju lite varstans men existerar de i praktiken eller är det bara discshop som har köpt in ett konkursbo eller vad...? House of Horror hade ju exempelvis en hemsida förut men nu...

Minns att jag själv handlat några vhs från exempelvis "Skräckklubben" - tror det var CANNIBAL FEROX som ju var klippt några sekunder ... Funkar det egentligen för dessa bolag när de uppenbarligen säljer tvivelaktiga släpp...?

Senast redigerad av mamoulian mån dec 06, 2004 20:21, redigerad totalt 1 gång.

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 06, 2004 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
SDC skrev:
De Rossi skrev:

Vill ha svar snarast. :P

Jag ska försöka snabbkolla kvaliteten på dessa omg... Om dom har hunnit ner i brevlådan imorrn.

InläggPostat: mån dec 06, 2004 20:26 Svara med citat
mamoulian skrev:
Hur är det egentligen med dessa bolag: Horse Creek, HOH och allt vad de heter? Deras dvdfilmer säljs ju lite varstans men existerar de i praktiken eller är det bara discshop som har köpt in ett konkursbo eller vad...? House of Horror hade ju exempelvis en hemsida förut men nu...

Minns att jag själv handlat några vhs från exempelvis "Skräckklubben" - tror det var CANNIBAL FEROX som ju var klippt några sekunder ... Funkar det egentligen för dessa bolag när de uppenbarligen säljer tvivelaktiga släpp...?

Dom säljer dom oftast så billigt att det fungerar hur som helst. Antagligen köper distributörer upp filmerna i klumpar och får dom oerhört billigt. Horse Creek/HoH existerar fortfarande och företaget ligger i Nacka - om Aperia-gubben inte har flyttat kontoret. När jag var där för en evighet sedan så var det ett stort, flott och dyrt kontor. DVD/Video är nog bara en liten del av det hela, Aperia t ex (och även Hasse Karlsson som var delägare) pysslade mycket med byggjobb och liknande skumraskaffärer.

InläggPostat: mån dec 06, 2004 21:34 Svara med citat
fredzilla skrev:
mamoulian skrev:

Dom säljer dom oftast så billigt att det fungerar hur som helst. Antagligen köper distributörer upp filmerna i klumpar och får dom oerhört billigt. Horse Creek/HoH existerar fortfarande och företaget ligger i Nacka - om Aperia-gubben inte har flyttat kontoret. När jag var där för en evighet sedan så var det ett stort, flott och dyrt kontor. DVD/Video är nog bara en liten del av det hela, Aperia t ex (och även Hasse Karlsson som var delägare) pysslade mycket med byggjobb och liknande skumraskaffärer.

Låter intressant. Du har varit med länge. Själv kan man ju ingenting sånt... :wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 07, 2004 21:03 Svara med citat
Okej, nu har jag snabbkollat kvaliteten och den är väl inte i yppersta klass om man säger så. Lite halvblaskig och den blöder över på rött (inte bara i filmen... :wink: ).
Om den är värd en hundring låter jag vara osagt, men jag skulle nog inte sälja bort mina criterions i första taget...

InläggPostat: tis dec 07, 2004 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
De Rossi skrev:
Okej, nu har jag snabbkollat kvaliteten och den är väl inte i yppersta klass om man säger så. Lite halvblaskig och den blöder över på rött (inte bara i filmen... :wink: ).
Om den är värd en hundring låter jag vara osagt, men jag skulle nog inte sälja bort mina criterions i första taget...

Trist.. hade nästan tänkt köpa dessa utgåvor, men nu får det va.

InläggPostat: tis dec 07, 2004 21:39 Svara med citat
Är man inte överdrivet nogrann så duger dom säkert. Jag lär inte rusa efter Criterionutgåvorna, men får jag tag i dom för en billig slant så lär det uppgraderas!

InläggPostat: ons dec 08, 2004 23:51 Svara med citat
Kan väl påpeka att en av mina spelare har stora problem att spela upp dessa två utgåvor... Så någon vidare hög kvalitet rör det sig absolut inte om.
Tvångstextade är dom också!!! På Svenska visserligen men iaf trist! :|
Nåväl, det kunde ha varit värre! :wink: Eller kunde det vara det föresten? :shock:

InläggPostat: tor dec 09, 2004 00:08 Svara med citat
Själv hoppas jag på den här boxen istället:

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=42628&

InläggPostat: tor dec 09, 2004 01:05 Svara med citat
De Rossi skrev:
Kan väl påpeka att en av mina spelare har stora problem att spela upp dessa två utgåvor... Så någon vidare hög kvalitet rör det sig absolut inte om.

Förvånar mig inte. Den enda Horsecreek-DVD:n jag försökt köra i min DVD-spelare, Baise-Moi, funkade inte överhuvudtaget så jag fick kolla på den via datorn.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
84 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori