Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Blood for Dracula/Flesh for Frankenstein!

InläggPostat: tor sep 08, 2005 18:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Mackan666 skrev:
Image R1 släpper både Blood och Flesh 20/9

Separat? Då skulle man kanske skaffa FLESH och kunna göra sig av med Marketings 2-disc och den pinsamma BLOOD...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 19:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
mamoulian skrev:
Mackan666 skrev:
Image R1 släpper både Blood och Flesh 20/9

Separat? Då skulle man kanske skaffa FLESH och kunna göra sig av med Marketings 2-disc och den pinsamma BLOOD...

Ska du sälja den köper jag gärna. Skicka ett PM isånafall ;)

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 08, 2005 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Japp separat.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 15, 2005 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Så kom Ondsaft å ødela hele den fine tråden min :(

Men for å ha noe å bidra med:
Hva synes folket om Image Entertainment sine utgaver av disse to?

Har selv bare sett Flesh for Frankenstein, men bilde og lyd er ypperlig. Ekstraene virker interessante, men har ikke fått sett/hørt dem enda

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 15, 2005 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
har själv dem på Criterion men där är det inga extra scener med :(
men filmerna är för jävla sköna 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 03, 2005 00:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
ola skrev:
De Rossi skrev:
Kan väl påpeka att en av mina spelare har stora problem att spela upp dessa två utgåvor... Så någon vidare hög kvalitet rör det sig absolut inte om.

Förvånar mig inte. Den enda Horsecreek-DVD:n jag försökt köra i min DVD-spelare, Baise-Moi, funkade inte överhuvudtaget så jag fick kolla på den via datorn.

Kan såna fel vara skadligt för spelaren? För den kan väl inte må allt för bra av att man sätter in discar som inte går att spela?

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 03, 2005 08:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Fiskarn skrev:
ola skrev:
De Rossi skrev:
Kan väl påpeka att en av mina spelare har stora problem att spela upp dessa två utgåvor... Så någon vidare hög kvalitet rör det sig absolut inte om.

Förvånar mig inte. Den enda Horsecreek-DVD:n jag försökt köra i min DVD-spelare, Baise-Moi, funkade inte överhuvudtaget så jag fick kolla på den via datorn.

Kan såna fel vara skadligt för spelaren? För den kan väl inte må allt för bra av att man sätter in discar som inte går att spela?

Den borde inte ta nån skada av det. Själv har jag spelat många hyrdvd från jush HoH/HorseCreek på både dator och dvd och inte haft några problem (det skulle vara att det inte finns något tidsangivelse på displayen)...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 07, 2005 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Såg att Subdvd säljer en utgåva där båda filmerna ingår för 219kr. Sugen på att se filmerna (sägs ju vara mycket naket och blodigt :P) så man kanske ska slå till.

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 07, 2005 22:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Fiskarn skrev:
Såg att Subdvd säljer en utgåva där båda filmerna ingår för 219kr. Sugen på att se filmerna (sägs ju vara mycket naket och blodigt :P) så man kanske ska slå till.

Bättre köpa Image nya DVD släpp som har MKT bättre bild

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Fiskarn : Nu lyder du NIN och slår till på dem för det är underbara filmer som måste upplevas :D :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 13:26 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Mitt omdöme saxat från ett annat forum jag hänger på. Orkar inte skriva om det så jag saxar det rakt av.

Two Andy Warhol presents horror pictures directed by Paul Morrissey.

Flesh for Frankenstein (1973) Starring Udo Kier as the Baron and Joe Dallesandro, also Monique Van Vooren. Excellent film with the most outrageously funny decapitation ever. And who could ever forget the infamous riotious delivery, "To know life, Otto, you must **** death." 4.5 Out of 5

Flesh For Dracula (1974) starring once again Udo Kier as the Count. He displays such a child-like enthusiasm in both roles, that his villainous characters become quite endearing. Also starring Joe Dallesandro with his Brooklyn accent. And great performance by the legendary director Vittorio De Sica and an appearance by Roman Polanski. Demise of Dracula in this film is the funniest ever committed to celluloid, honestly. 4 Out of 5

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 14:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Har bara sett flesh for frankenstein, och ajg tycker verkligen inte om den filmen! usch.
Men det är bara min åsikt..

SLL:
Vågar man fråga vilket forum du menar?

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 15:59 Svara med citat
lizzardking skrev:
Fiskarn : Nu lyder du NIN och slår till på dem för det är underbara filmer som måste upplevas :D :wink:

Ska se om jag hittar dom utgåvorna. Någon som vet någon sida som säljer? :).

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 08, 2005 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Om det är Image R1 du skall ha så finns dom på Axel

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Vilken av Flesh och Blood är bäst!?

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 15:16 Svara med citat
Smaksak, jag gillar Dracula för det är en av de bästa Dracula filmerna och har en underbar stämning och en ännu bättre Udo i sig :D

Frankenstein är over the top med incest och annat skoj, båda är briljanta !!

Ett måste med andra ord, båda två :D

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 15:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
lizzardking skrev:
Smaksak, jag gillar Dracula för det är en av de bästa Dracula filmerna och har en underbar stämning och en ännu bättre Udo i sig :D

dracula är den blodig o stilig på samma sett som flesh?

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 15:21 Svara med citat
Schnaas skrev:
lizzardking skrev:

Dracula är blodig på ett stillsamt sätt, inget blodbad men en hel del bloodvomiting 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
lizzardking skrev:
Schnaas skrev:
lizzardking skrev:

Dracula är blodig på ett stillsamt sätt, inget blodbad men en hel del bloodvomiting 8)

...och politiska budskap. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 19:09 Svara med citat
gokudo skrev:
lizzardking skrev:
Schnaas skrev:
lizzardking skrev:

och sådana med ja 8)

men annars en suverän film :D

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 07, 2005 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Flesh for Frankenstein ska visst vara lite längre än Criterion DVD/LD'n. Där så blir det en pausbild i creditsen i början när dockan blir halshuggen medans Image DVD'n ska visst inte ha paus där. Något jag faktiskt inte tänkte direkt på när jag fick Criterion LD'n :oops:

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 10, 2005 19:25 Svara med citat
gokudo skrev:
lizzardking skrev:
Schnaas skrev:
lizzardking skrev:

Låter intressant!

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 20, 2009 23:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Det har ju se'n 70-talet var't vilda diskussioner om vem som egentligen regisserade dessa två rullar. Morrissey el. Antonio Margheriti? En del gör gällande att Margheriti faktiskt regisserade merparten av båda filmerna.

För mig personligen skulle jag föredra att det var Margheriti, eftersom jag blådyrkar italiensk skräck- & kultfilm. ^:)^

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 21, 2009 00:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6959Ort: Haddonfield
Jag har ju de svenska CRAP versionerna och va tvungen att köpa de amerikanska utgåvorna från Image Ent.

Hur är de utgåvorna???

InläggPostat: lör nov 21, 2009 00:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Ingen aning.

Har bara sett Frankenstein, av dessa två, o har
den tyvärr bara på ett svenskt skitsläpp (ni vet vilket!)
som jag gav en skitsumma för bara för o i all hast få se
den.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
84 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: