Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Dario Argento

Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 73  Nästa
InläggPostat: tor jul 14, 2011 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Hur kan ni tycka det?
Snygg scenografi, snyggt ljussatt, blod som sprutar och lite naket...
Rutger Hauer ser grymmare ut än på länge.
Visst kan filmen vara dålig bara för att bilderna ser bra ut, men jag tror faktiskt på denna film nu.

InläggPostat: tor jul 14, 2011 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Tycker det ser rätt "billigt" ut, känns inte alls som Argento. Hoppas så klart det blir bra, tycker bara det ser allmänt dassigt ut.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 13:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Förmodligen "dyrare" än hans tidigare alster ;) Fast mer pengar i en produktion innebär inte per automatik att det blir snyggare.

Men jag hoppas på den här. Hoppas på att han lyckas kravla sig upp från hans övriga nyare produktioner som varit i mångt o mycket magplask.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jag stämmer in i kören. Gillar inte alls fotot och då syftar jag mest på färgerna. Beige, gult?
Fult.

Men innerst inne hoppas man alltid att Argento ska lyckas avsluta karriären på topp. Kom igen.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
Det va riktigt kul att sitta och lyssna på Argento när han pratade om Dracula i 3D och hur roligt han tyckte det skulle bli att få ta del av den nya tekniken.

Han sa själv att han vore en idiot om han inte passade på och gjorde en film i den nya tekniken nu när han hade chansen till det.

Han pratade väldigt varmt om detta projektet så det ska bli grymt kul och se hur det slutgiltiga resultatet blir.

Valet av Rutger Hauer är precis KLOCKRENT i min bok. 8)

InläggPostat: fre jul 15, 2011 14:42 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Nja, Rutger Hauer har ju inte gjort en riktigt bra film på många år (han var väl nära att supa bort sin karriär om jag förstått det rätt)... dock har han gjort klassiker som Liftaren, Kött och Blod och Blade Runner.

tyvärr är jag ytterst skeptisk till Dracula 3D, tycker fotona ser "billiga" ut och varför ska Asia Argento vara med?? Hon e ju..... :-q

InläggPostat: fre jul 15, 2011 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag hoppas givetvis, men men... vi får se. ;)

Hauer ser nästan ut som en viss Hopkins på de där bilderna, hehe. 8)

Kan såklart hoppas att denna film blir hans bästa sedan Pelts...

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 14:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Vi kan ju alla speulera i hur filmen blir till leda, det bästa är ju att vänta och se. Den har ju premiär under 2012 så sedan efter det vet vi.

Jag har från det ena till det andra inte vetat att det är Adrian Brody som även spelar mördaren i Giallo. Detta står har jag märkt överallt så det är ingen spoiler. Men rätt coolt trots allt.

InläggPostat: tor jul 21, 2011 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
En galet skön bild :D

Bild

InläggPostat: ons jul 27, 2011 12:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
Det som är positivt med Dracula 3D är att Claudio Simonetti gör musiken. 8)

Och att Sergio Stivaletti gör effekterna. :ymparty:

InläggPostat: ons jul 27, 2011 12:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Sergio är chefen!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 09, 2011 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Jag brukar lira Left 4 Dead 2 tillsammans med ett par italienare. Igår när vi lirade började vi snacka lite om Dario Argento.
En av grabbarna sa att han träffat Dario Argento när han var där och typ gav någon föreläsning eller något på universitetet. Efteråt gick de fram för att prata med honom och grabben säger att han inte såg Phenomena för att det var en film som Dario gjort. Det sket han fullständigt i, han såg den bara för Jennifer Connelly. Dario började skratta och sade att han var tacksam över att någon var uppriktig och inte bara smörade för honom när de pratade med varandra.

Kul tycker jag iaf :)

InläggPostat: tis aug 09, 2011 19:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Haha Dario verkar skön :lol:

InläggPostat: tis aug 09, 2011 20:17 Svara med citat
Dario uppskattar allt som är brutalt. Till och med ärlighet ;)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 12, 2011 04:58 Svara med citat
Har lagt upp en rad nya foton samt en alternativ poster för Dracula 3D (2012) på min blogg.

länk: http://daydreamer-historychannel.blogspot.com/

InläggPostat: fre aug 12, 2011 09:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Inte för att vara den, men vi sa väl att vi inte skulle länka till bloggar förutom i blogg-tråden?

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 12, 2011 12:10 Svara med citat
Ren tolkningsfråga, uppfattade det som om det gällde endast i senast sedda... Men kommer härefter inte posta länkar till min blogg framöver i ngr andra trådar förutom Blogg-tråden.

InläggPostat: sön okt 09, 2011 18:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån aug 08, 2011 09:21Inlägg: 65Ort: Öland
Såg Giallo härom veckan. Herregud vilken dynga! Vad sysslar karln med? Försöker han ens? Förutom tillbakablicks scenen med mordet på polisens mamma som gav sköna Tenebre vibbar var resten pinsam att se. Ingen känsla eller spänning för fem öre. Och då är jag ett gigantiskt gammalt Argento fan!

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 16, 2011 16:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har läckt en trailer för Dracula nu och.. ja jag vet inte vad jag ska säga. Se själva.
http://youtu.be/PiRLh5IkaBc

InläggPostat: fre dec 16, 2011 17:12 Svara med citat
Det är dock ingen officiell trailer, så man kanske inte ska vara för hård med domarhammarn än, men jag har inga superförhoppningar på filmen...

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 16, 2011 22:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Förutsättningarna finns ju för att det ska kunna bli riktigt bra. Det är ju som sagt bara en tidig trailer där de använt material som egentligen inte är färdigt.

InläggPostat: lör dec 17, 2011 01:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Fick lite Hammer-vibbar i början, sen vette fan vad som hände. Ser fram emot en färdig trailer.

InläggPostat: lör dec 17, 2011 10:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor jul 21, 2011 12:33Inlägg: 135
En gigantisk gräshoppa? Jag tycker det mer såg ut som om Dario, Rutger och deras polare gått ut med en kamera och spelat in en parodi på en Dracula film... :?

Eller så har Dario Argento blivit galen... öh... Galnare? Har iofs inte mycket att jämföra med. Har en så länge bara sett 10 första minuterna av Suspirira, men det var ju ta mig fasen fantastiskt.

Måste dock säga att effekten på Draculas fingrar var rätt cool, och Rutger Hauer så klart.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 17, 2011 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8709Ort: Borås, Sweden
Ja vad ska man säga om denna tidiga trailer som råka läcka ut. Har inga som helst förhoppningar på detta filmprojekt, men tycker ändå att det ser ut att kunna bli en underhållande film. Argento gör andra typer av filmer nu och det är väl bara att inse.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 19, 2011 20:33 Svara med citat
det ser smått bedrövligt ut men man får minnas att det är en teaser trailer, mkt arbete som återstår (sfx) men den där gigantisk gräshoppan är ju......

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 65 av 73
1819 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 73  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori