Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Dario Argento

Gå till sida Föregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70  Nästa
InläggPostat: lör aug 11, 2012 23:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Jag hann se det med, bisarra rörelsemönster - riktigt snyggt!

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 21, 2012 16:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån aug 20, 2012 13:20Inlägg: 39
Är det nån som vet vad som saknas i de svenska vhs utgåvorna av Susperia, Tenebre, Opera och Deep Red? Är inte Deep Red saxad med över 10 minuter?

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 22, 2012 11:59 Svara med citat
Är det svårt att svara på min fråga? Trodde de flesta här kunde allt om Argento.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 22, 2012 13:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Även om det är någon här som kan svaret på din fråga så kan du inte förvänta dig ett svar omgående. Det är många av besökarna som inte är inne dagligen.

InläggPostat: mån jun 10, 2013 20:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Suspiria themed bar opens in japan

http://www.fearnet.com/news/news-article/suspiria-themed-bar-opens-japan

Bild

Bild

Bild

Bild

Hade varit häftigt att gå till om man har vägarna förbi någon gång. :D

https://www.facebook.com/shinjukucambiare

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 10, 2013 21:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Riktigt häftigt!

InläggPostat: mån jun 10, 2013 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Coolt med Suspiria bar i Japan :ymparty:

InläggPostat: tis jun 11, 2013 15:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
Har redan börjat spara pengar till nästa sommar. 8)

Har tänkt och åka till Japan i många år, men detta gjorde det klart till 100% :ymparty:

InläggPostat: tis jun 11, 2013 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Argento Rules >> Coolt om du åker dit, kul om dom bjuder in Dario Argento till premiären eller nåt :)

InläggPostat: tor okt 10, 2013 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
:ymparty:

Arrow kryper till korset och släpper ny utgåva av Tenebre baserat på franska Wildsides master som ser kanonfin ut. Tack tack. Först släpps en steelbook och sedan släpps den som vanlig amaray bluray.

Vet inte om jag läste detta på forumet eller någon annanstans. Är det dubbelpost ber jag ödmjukast om ursäkt :wink:

InläggPostat: tor okt 10, 2013 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
Va det något FEL på Arrow's släpp av Tenebre????

Gäller det bara Blu-Rayen i så fall eller va det FEL på dvd'n med???

Du får inte göra en sådan här Argento älskare nervös. :P

InläggPostat: tor okt 10, 2013 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Ingen fara gamle man, ta't lugnt :lol:

Arrows tidigre släpp av Tenebre hade ganska undermålig bildkvalitet även om det självklart var ett snäpp vassare än vad tidigare dvdutgåvor presterat.

Det kommande släppet från Arrow kommer vara baserat på samma master som franska Wild Side använde och kommer bjuda på hiskelig bildkvalitet. Filmen har aldrig sett bättre ut.

Kolla på screenshots på denna sidan och DREGLA...

http://www.landofwhimsy.com/archives/2010/11/some-thoughts-on-wild-sides-new-tenebrae-bd/

InläggPostat: tor okt 10, 2013 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Bonesaw: Denna kommer alltså vara nya mastern? :D
http://www.zavvi.com/blu-ray/tenebrae-z ... 60163.html

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 14, 2013 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Mums! Om det är den där på Zavvi så måste man ju nästan slå till. Det står ju att releasen är 16 december 2013, så man tycker ju att det borde stämma. :)

InläggPostat: sön feb 09, 2014 11:55 Svara med citat
Jag gillar också Argento, Inferno är min favorit.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 04, 2014 12:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jag gillar Argentos klassiker, men in på 90-talet faller hans filmer bort i glömska. Jag tycker inte gubben har gjort någonting bra efter Stendahl Syndrome.

InläggPostat: ons mar 05, 2014 15:25 Svara med citat
Jag har inte sett alla som släppts under 90- och 2000-talet men jag måste nog hålla med Greigh till viss del. Stendhal Syndrome måste jag se om så där tänker jag inte ge något utlåtande men The Card Player var helt OK i alla fall. Dracula 3D har jag länge tänkt se även fast den fått rätt blandande omdömen där de flesta pekar mot att den är riktigt dålig.

InläggPostat: lör okt 11, 2014 12:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Ni har väl inte missat att Dario har en crowdsourcing-kampanj ute för en ny film? The Sandman!

https://www.indiegogo.com/projects/dari ... ggy-pop--2

Har man nog med cash kan man till och med få vara med i filmen! Själv nöjde jag mig med signerad poster.

InläggPostat: lör okt 11, 2014 14:27 Svara med citat
$15,000USD
The Mother of Darkness:
Be directed in a scene by The Maestro himself: - YOU will get killed in THE SANDMAN, as directed by Dario Argento!

eller

5,000USD
The Trauma:
This is a once-in-a-lifetime opportunity: Dario allows for someone other than himself to be THE black-gloved killer in one scene!!!

Ja jävlar, hade man varit rik så. Sedan kunde jag sitta och skriva autografer på mässor :lol: :lol:

InläggPostat: sön okt 12, 2014 01:16 Svara med citat
Spännande. Hoppas verkligen att de kommer kunna ro detta i hamn. Kommer dock inte kunna lägga in några pengar förrän lönen kommer. Har redan gjort slut på "nöjesbudgeten" ;)

InläggPostat: tor feb 16, 2017 22:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Har alla människor övergett forumet och till och med dissat Argentotråden på flera f****ing år. Herrejesus, vart är världen på väg? Händer detta enbart för att jag tagit några års paus från forumet????

Nå, nu tycker jag att vi sparkar liv i tråden (och forumet) igen!!!

Ska vi sammanställa en enkel eller avancerad lista med hans filmer som är utgivna på blu-ray? En lista där vi försöker utröna vilka de bästa utgåvorna är, både filmmässigt men också sett till extramaterial, covers och annat jox. Samt varna för sunkiga och undermåliga släpp.
Någon har kanske nån lysande idé om hur vi kan göra det på ett fint och lättfattligt vis.

Jag börjar lite plumt med The Phantom of the Opera. Det må vara en riktig skitfilm men den finns utgiven på en relativt schysst mediabook från tyska trotjänarna X-Rated . Engelskvänlig!!! Är det någon som sett den? Har någon hört skvaller om nya utgåvor? Åsikter om förpackningen, mediabooks i allmänhet!?

Värt att notera:
Opera finns utgiven på Japansk och Tysk (österrikisk?) Blu-ray. Japanska har kasst engelskt ljudspår. Kochs utgåva ser djäääävligt bra ut i hyllan, har dock inte sprättat in den i spelaren ännu. Någon som har det och vill dela med sig om upplevelsen?

Pelts, finfin tysk utgåva finns att få tag i, med svart case.

Trauma, Cardplayer och Sleepless finns släppta på mediabooks/hardboxar från Edition Tonfilm. Alla är engelskvänliga.

Ja, ni fattar. Vi tipsar och varnar om utgåvor...
Men det är kanske redan gjort här nånstans?

Vi får väl se om någon vaknar upp och är med på noterna!

InläggPostat: fre feb 17, 2017 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Hej och välkommen tillbaka! :D

Jag gillar ditt initiativ och ingen hoppas mer än jag att forumet tar fart igen.
Tyvärr så har jag inte så bra koll på specifika blu-ray-utgåvor av Dario Argento, men jag vet att Argento Rules har bra koll.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 18, 2017 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Denna feting utgåva av Phenomena får vi nop räkna med iaf:

Bild

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 18, 2017 23:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Phenomenaboxen blir fet. Dessvärre ingen av mina favoriter så jag är osäker på om jag slantar upp för den.

Hade hellre sett fetingutgåvor på Opera! Suspiria och Sleepless.

InläggPostat: lör feb 18, 2017 23:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor jan 22, 2004 16:14Inlägg: 827Ort: Norrtälje
Arrow har även minst två till 4K restaureringar av Argento filmer som ska släppas under 2017. Vilka det blir är dock inte känt men jag har läst lite rykten om att den ena skulle kunna vara the Bird With the Crystal Plumage.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 67 av 70
1731 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori