Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Dario Argento

Gå till sida Föregående  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70  Nästa
InläggPostat: mån feb 20, 2017 22:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Koch har släppt Bird i en finfin mediabook som är riktigt tjusig (både omslag och print). Men visst skulle det vara tipptopp om Arrow släpper en extramaterialspäckad 4k-transfer.

Har nån hört nåt mer om Synapses Suspiria-utgåva? Verkar gå segt det där. Får nöja mig med Brittiska och 84's mediabook så länge.

InläggPostat: sön feb 26, 2017 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Jag känner att jag saknar en bra utgåva av Opera. Har hört att Code red ska släppa den men jag vill se den från Arrow eller 88-films. Hoppet lever men jag skulle bli överraskad om det är en av Argento titlarna som Arrow ska släppa med 4K scan i år.

InläggPostat: mån feb 27, 2017 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1277Ort: Borås
Inglorious Bastard skrev:
Har nån hört nåt mer om Synapses Suspiria-utgåva? Verkar gå segt det där. Får nöja mig med Brittiska och 84's mediabook så länge.

Italienarna släppte nu i dagarna en blurayutgåva av samma 4k remaster som gick upp på bio nyligen. Den finns att beställa på italienska Amazon för noll och inget. Den är på väg hem till mig as we speak :ymparty: :ymparty: . Italienskt och engelskt ljudspår. Engelsk text.

Vad gäller Opera så släpps inom kort en italiensk box. Vet ej om den är remastrad. Men är du bland de 300 första som beställer så får du en signerad bild av Argento. När jag kollade igår fanns det ca 70 ex kvar.. 59 euro.

InläggPostat: tor mar 02, 2017 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Intressant med Suspiria. Måste nog ta och lägga en beställning på den.

När det gäller Opera så nöjer jag mig med Koch och japsaren på den. Orkar inte betala 600 bagare för den även om den är signerad. Betalade en smärre förmögenhet för japanpressen. Åkte på tull, helt otippat! :(
Den kostade drygt 700:- innan den damp ned på hallgolvet. Sicket djävla öde! Livskris numero tvåtusen.

Men förpackningen lockar lite...
Så det slutar väl med att jag beställer den i vild panik.

InläggPostat: fre mar 10, 2017 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Vad säger vi om nya Suspiria-utgåvan som ska komma? Är oerhört sugen. Hade gärna förhandsbokat den redan idag, kan tänka mig att den går åt fort 8)

http://bloody-disgusting.com/news/34275 ... e-germany/

InläggPostat: fre mar 10, 2017 18:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Satan vilken fin utgåva!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 11, 2017 02:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Eller hur! Hoppas det kommer finnas någon förhandsbokning så man kan knipa ett exemplar :)

InläggPostat: ons mar 15, 2017 12:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
WOW!!!!!!!!!!!!!

Härligt med en så löjligt snygg utgåva lagom till 40 års jubileumet. :ymparty:

Schyst med både 84 sidig bok, poster och lobbycards.

Ett GIVET köp. 8)

InläggPostat: ons mar 22, 2017 06:34 Svara med citat
Bonesaw skrev:

Italienarna släppte nu i dagarna en blurayutgåva av samma 4k remaster som gick upp på bio nyligen. Den finns att beställa på italienska Amazon för noll och inget. Den är på väg hem till mig as we speak :ymparty: :ymparty: . Italienskt och engelskt ljudspår. Engelsk text.

Vad gäller Opera så släpps inom kort en italiensk box. Vet ej om den är remastrad. Men är du bland de 300 första som beställer så får du en signerad bild av Argento. När jag kollade igår fanns det ca 70 ex kvar.. 59 euro.

Har du hunnit kolla in 4k remastern? Värd pengarna även om man redan har tysken i hyllan???

InläggPostat: ons mar 22, 2017 11:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1277Ort: Borås
Har du hunnit kolla in 4k remastern? Värd pengarna även om man redan har tysken i hyllan???

Nej posten lyckades slarva bort filmen för mig. Man scannade samma paket tio olika dagar på en och samma terminal vilket bekräftades av kundservice. Ändå är paketet försvunnet :evil:
Amazon var dock hjälpsamma och skickade en ny, utan extra kostnad, som är på väg.

Vad jag förstått så är den italienska överlägsen nuvarande tysk release. Det är dock en ny tysk på väg vilken bygger på samma master som den italienska.

Jag har även passat på att förhandsboka Arrows kommande 4kremastrar på Bird with the.. och Phenomena.

InläggPostat: ons mar 22, 2017 22:25 Svara med citat
Försöker hålla igen när det gäller dubbel- & trippeldippandet. Men Suspiria måste jag nog införskaffa. Bird har jag två hyfsade blåstrålar, får se om jag väntar ett tag med att uppgradera den och Phenomena (som inte ligger mig jättevarmt om hjärtat).

Således så lägger jag väl in en preorder typ i natt om jag känner mig själv rätt.

InläggPostat: fre mar 24, 2017 10:11 Svara med citat
Således så lägger jag väl in en preorder typ i natt om jag känner mig själv rätt.
:lol:

InläggPostat: tis mar 28, 2017 23:06 Svara med citat
Har beställt italienska restaureringen nu. Men det blir nog minst quadrupeldipp på Suspiria.Tyska utgåvan kommer visst att se annorlunda ut och Synapse verkar ju skilja sig en del gentemot italienska...

http://synapse-films.com/news/suspiria- ... -pictures/

Intressant tråd finns här:

http://www.horrordvds.com/community/thr ... ria.47873/

InläggPostat: ons mar 29, 2017 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Satan i gatan va dålig den italienska utgåvan va. :shock: :shock: :shock:

Jag kör stenhårt på den över FETA tyska utgåvan. 8)

InläggPostat: ons mar 29, 2017 14:27 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Satan i gatan va dålig den italienska utgåvan va. :shock: :shock: :shock:

Jag kör stenhårt på den över FETA tyska utgåvan. 8)

Dålig som i att den inte består i 35 kilo miljöovänlig röd plast? :wink:
För du klagar väl inte på bildkvaliteten på den nya italienska? Den var superb tyckte jag.

InläggPostat: tor mar 30, 2017 11:23 Svara med citat
JO, det va bildkvaliteten jag menade.

Den från Synapse va ju mycket klarare/tydligare bild på när man tittade på de jämnförda bilderna.

Att den ens kan skilja så mycket från samma scanning.

Jag förstår väl att ju mer tid de lägger ner på det desto bättre blir det.

Tyskarna la ju ner 2 år på att ge Giallo a Venezia en fin utgåva.

Normalt tar det några månader.

Bensågen, ska du köpa den över FETA tyska utgåvan med??

Får be Steve/Hard to get Videos ta med några ex om han kommer till mig i sommar på KULTfilmsfestivalen.

Det är ju precis som Inglorious Bastard säger, är det någon film i världen man ska dubbel eller trippel dippa så är det ju denna. :ymparty:

InläggPostat: tor apr 06, 2017 22:49 Svara med citat
Fick den italienska remastern i brevlådan idag. Kikar på den under helgen. Får väl se om det blir en besvikelse.

InläggPostat: fre apr 07, 2017 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Jag tror den är svin bra. Man får ju tänka på vad man menar med "bra bild" när filmer remastras i HD. Bilden ska väl ändå vara lik "original" bilden. Med det sagt så menar jag att bilden enligt mig inte är bättre om allt bara blir ljusare. Eller om färger ändras och inte längre liknar originalet. De som gjort tidigare film kanske ville att vissa scener ska vara tex mörka. Man får ju utgå från att filmmakarna hade en vision.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 07, 2017 12:15 Svara med citat
På tal om något helt annat.

Någon som vet när Argento's nya film The Sandman har premiär???

Man har inte hört något på ett tag.

InläggPostat: fre apr 07, 2017 21:46 Svara med citat
Argento Rules skrev:

Det senaste jag läste om den gav inga muntra nyheter. Som jag förstår det så är den i preproduktion med finansiellt trubbel. De har tydligen inte filmat nåt ännu. :(

När det gäller italienska 4k-restaureringen så tycker jag att den är helt ok. Lite grönt "skimmer" men skarp och relativt bra stuns i färgerna. Vet inte om det är så fantastisk skillnad mellan den och exempelvis tyska mediabooken. Får invänta nya tysken och se om den är bättre innan Synapse lyckas krysta fram deras "ultimata" remaster. Tror att jag ska fundera över om jag verkligen behöver hundrafemtiotolv olika utgåvor, osäker på att det är helt nödvändigt.

InläggPostat: lör apr 08, 2017 12:15 Svara med citat
Argento Rules skrev:

Det senaste jag läste om den gav inga muntra nyheter. Som jag förstår det så är den i preproduktion med finansiellt trubbel. De har tydligen inte filmat nåt ännu. :(

:shock: :shock: :shock:

OJ, jag trodde allt va HELT färdigfilmat och att de va i yttersta slutskedet av filmen.

Hade för mig att film premiären va i Rom i maj/juni i år.

InläggPostat: lör apr 08, 2017 12:20 Svara med citat
När det gäller italienska 4k-restaureringen så tycker jag att den är helt ok. Lite grönt "skimmer" men skarp och relativt bra stuns i färgerna. Vet inte om det är så fantastisk skillnad mellan den och exempelvis tyska mediabooken. Får invänta nya tysken och se om den är bättre innan Synapse lyckas krysta fram deras "ultimata" remaster. Tror att jag ska fundera över om jag verkligen behöver hundrafemtiotolv olika utgåvor, osäker på att det är helt nödvändigt.

Jag har dragit ner så att jag "bara" har 2 utgåvor av filmer jag verkligen gillar.

Självklart är det HELT andra regler som gäller för Argento's filmer.

Där kan det bli 3 och till och med 4 olika utgåvor. 8)

Jag samlar/älskar tyska medibooks så den är ett MÅSTE!!

Och eftersom Synapse utgåva verkar helt överlägsen alla andra så blir den ett måste också.

Sedan så har jag väl 3-4 utgåvor av filmen på DVD. :ymparty: 8)

Men så tycker jag ju också att Suspiria är världens bästa film alla kategorier. 8)

InläggPostat: lör apr 08, 2017 21:09 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Argento Rules skrev:

:shock: :shock: :shock:

OJ, jag trodde allt va HELT färdigfilmat och att de va i yttersta slutskedet av filmen.

Hade för mig att film premiären va i Rom i maj/juni i år.

Hittade inte forumtråden där jag läste det. Kommer inte ens ihåg vilket forum det var! ;)

Men här är lite uppgifter från IMDB.

Production Notes from IMDbPro

Status: Pre-production | See complete list of in-production titles »
Comments: Shooting at the end of February 2017
Updated: 2 November 2016

Senast redigerad av Inglorious Bastard lör apr 08, 2017 21:30, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: lör apr 08, 2017 21:30 Svara med citat
När det gäller Argento och Fulci så
dubbel- & trippeldippar jag ibland. Räknar jag in dvderna så har jag nog septupeldippat på några titlar.

Har släppt det där med limiterade tyskar. Om det inte är enda utgåvan så köper jag hellre 2-3 "vanliga" för priset av en mediabook.

Snabbkollade brittiska och tyska blåstrålarna. Jämfört med 4k-remastern så är de ljusstarkare och saknar den gröna hinnan. Men, den brittiska utgåvan är bitvis helt katastrofal. Tysken ser rätt okej ut, dock lite whiteouts här och där. Nånting som helt(!?) är eliminerat på den italienska. Detta är en helt ovetenskaplig snabb jämförelse. Har inte direkt en high end/referensutrustning här hemma.

Om man nödvändigtvis endast vill ha en utgåva så skulle jag köpa nya remastern. Trots grön hinna och lite dämpad palett så är den bäst hittills imo.

InläggPostat: tis apr 11, 2017 12:31 Svara med citat
Fler goda nyheter: BLUE UNDERGROUND håller på att remastra STENDHAL SYNDROME :ymparty: . Jag hör till kategorin som gillar den filmen!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 68 av 70
1731 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori