Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Stagefright (Soavi)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: tis nov 18, 2003 15:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Har bara hört bra saker (men få saker) om denna film av Argentos lärling Michele Soavi, jag älskade Dellamorte Dellamore och är sugen på the Church men så tänkte jag som så, kanske ska jag inhandla Stagefright innan the Church eftersom jag hört fler bra saker om den.

fler kommentarer tack.
är det en run-of-the-mill slasher med italienskstil eller är den riktigt läskig (hört ngt om det oxå), är den våldsam, är den snygg, skådespelandet, fotot, storyn etc etc?

jag är givetvis tacksam om man undviker eller varnar för spoilers.

och till sist, vilken utgåva ska man ha av den här, är det anchorbays som gäller eller?

InläggPostat: tis nov 18, 2003 15:44 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 10, 2003 19:56Inlägg: 460Ort: Halmstad
En rulle man måste ha i sin samling tycker jag.Kanon musik samt många blodiga mord! Du ska EC´s utgåva och Inte AB´s konstigt nog.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 18, 2003 16:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
EC:s utgåva är kanon, och filmen är mkt bra! Skådespelarprestationerna är helt okej överlag och John Morghen (Giovanni Lombardo Radice) är som vanligt mycket bra. Filmen har ett par riktigt bra gore scener och tillhör mina personliga favoriter.

Du blir nog inte besviken om du köper den före The Church... Som också är en mycket bra film! :D

InläggPostat: ons nov 19, 2003 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Vilken är den bästa Dellamorte Dellamore utgåvan?
Har Red Edition. Är det lönt att uppdatera?
Betalar gärna inte extra för inget.

The Church och The Sect, vilka utgåvor är bäst?

Vill inte starta en ny tråd, så jag lånar denna.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Medusas italienska utgåva är iaf grumt bra. Riktigt bra anmorfisk bild och bra ljud som faen.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 14:22 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Vad jag vet så finns det bara en utgåva av The Sect än så länge. Det är den italienska DVD:n under originaltiteln La Setta. Den är jag helt klart nöjd med.
http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/Q-T/sect.html

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 15:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
det enda som är synd med medusas utgåva av Dellamorte Dellamore är ju att det inte är subtitles på extra materialet.. men det kan man leva med eftersom filmen är kanon.

hur är det med extra material på EC´s utgåva av Stagefright då?

InläggPostat: ons nov 19, 2003 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Red Edition utgåvan brister på ljudet. Dags att uppdatera.
Var hittar jag den till ett bra pris?

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 19, 2003 15:59 Svara med citat
kanske kan man be Erik ta in den? maila darkdisc och fråga vad han vill ha för den.

InläggPostat: ons nov 19, 2003 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Extramaterial är d väl inte så gott om, ett bildgalleri typ! :(

InläggPostat: mån dec 15, 2003 10:51 Svara med citat
sådär, nu har jag alltså sett Stagefright.
jag tyckte faktiskt inte den var så märkvärdig, iaf inte storymässigt men däremot var det ju bitvis saftigt med vackert våld och musiken var helt fantastisk.
klart underhållande men inget mästerverk måste jag säga.

Uggle-masken var rätt tuff och den ngt psykotiske vaktmästaren på slutet :wink:

InläggPostat: mån dec 15, 2003 17:09 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Citera:
jag tyckte faktiskt inte den var så märkvärdig, iaf inte storymässigt men däremot var det ju bitvis saftigt med vackert våld och musiken var helt fantastisk.

Jag tycker inte man behöver kräva så mycket av en slasher rent storymässigt. Den kickar lätt röv på långsamma snarkfester som första Fredagen den 13:e och The Prowler.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 15, 2003 17:23 Svara med citat
Jag gillar Stage fright väldigt mycket, men jag tycker faktiskt att den är lite onyttigt seg stundtals. men det finns så mycket annat som väger upp mot det felet tycker jag, t ex asbra musik, coola skådisar, bra med blod och att den är så förbannat snygg.

InläggPostat: tis dec 16, 2003 11:43 Svara med citat
alltsa, tro inte att jag dissar filmen, jag gillade den absolut men det tog ett tag innan den kom igang (ett krav jag inte brukar ha, brukar vara valdigt talmodig men tydligen inte nar jag sag den har.. :? ) men sen var det ju drag i den, tuff musik som sagt, harliga skadisar och schyssta mord. sant som gor en slasher bra alltsa.
jag skulle nog ge den 5,5/10.

InläggPostat: tis dec 16, 2003 12:39 Svara med citat
Tycker själv att det är rätt så mycket vidrig musik.
Speciellt den till musikalen.
Annars så har jag inte mycket att klaga på.
Ljudet var lite svagt under dialoger för att vara väldigt högt när musik eller effekter spelas upp.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 14:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Riktigt bra film. Spännande som få. EC utgåvan är billig och bra :D

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 14:06 Svara med citat
spännande som få vet jag inte, men för att vara en slasher var den faktiskt rätt spännande bitvis vilket överraskade mig. och ja, EC utgåvan är verkligen user friendly. :)

InläggPostat: fre mar 19, 2004 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
En mycket bra film... Jag tycker det är hugget och stucket mellan dellamorte och Stage fright vilken som är hans bästa film.. Båda två är lysande tycker jag...

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:01 Svara med citat
jag såg om den i lördags i ett ngt absurt tillstånd, musiken är bra och filmen är helt ok underhållning, men knappast ngt mästerverk och långt ifrån lika imponerande som Dellamorte Dellamore.
men visst, tuff mördare, snygga och blodiga mord, dessutom lagom många. helt ok tidsfördriv typ.

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Smaken äe ju som den berömda tvådelade saken man sitter på... Stage Fright var en av dom första giallos, splatter filmer jag såg. Då tyckte jag den var lite halvseg. Men den växer för varje gång jag ser den. Såg Dellamorte i går kväll.. Även detta är en lysande film. Jag tycker inte man kan jämföra SF och DD eftersom det är två olika typer av splatter. SF är ju mer Slasher, medans DD är ju Zombiesplatter... Men båda filmer är lysande tycker jag..

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:13 Svara med citat
Nog är Dellamorte Dellamore Soavis mästerverk, men jag tycker att Stage Fright håller bra fast den har en del år på nacken...
Såg den på en risig kopia 89 första gången och blev såld direkt.
The sect är nog den svagaste filmen av Soavi men även den är en bra bit över medel.

Tyvärrr så har han juh lyst med sin frånvaro i filmens värld det senaste decenniet, men enligt IMDB och andra källor så är han väl på väg tillbaks!

Soavi ligger högt uppe på min topplista av regissörer!

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:18 Svara med citat
Väntar med spänning på hans återkomst...

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:26 Svara med citat
jo, han blev ju tvungen att ta hand om sitt sjuka barn en hel del.. men man kan ju bara hoppas att frånvaron stärkt honom ytterligare.

sen kan jag inte hålla med om att DD är en zombiesplatter, det är en zombiefilm men i mina ögon allt annat än splatter. otroligt bra är den i vilket fall.

måste nästan ta och investera i the Church, bör ju ha sett den med känner jag. :)

InläggPostat: mån mar 22, 2004 13:29 Svara med citat
The church är också en bra film... Lite seg ibland... Men schysst musik och en del blodiga effekter... Inte leka med tryckluftsborrar....

InläggPostat: tor maj 13, 2004 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Red Edition utgåvan av Dellamorte Dellamore är väl klippt?

Är Stagefright värd 99 spänn på Anchor Bays utgåva?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
119 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori