Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Stagefright (Soavi)

InläggPostat: ons maj 26, 2004 15:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har du inget gammal modem? Jag har flera stycken väl fungerade här hemma som bara ligger och skräpar....
Köp dig ett modem eller skaffa bredband. Det gör livet värt att leva...eller nått..

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Den stora frågan, för oss som inte har sett den än, är det en slasher eller en giallo?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 13:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor jan 13, 2005 13:47Inlägg: 82Ort: Luleå
Jag satsar på slasher! Saknar det mesta som gör en giallo till en giallo, tycker jag, men så är jag inte direkt någon gialloexpert heller.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8420Ort: Borås, Sweden
Mens skrev:
Den stora frågan, för oss som inte har sett den än, är det en slasher eller en giallo?

Slasher.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
har länge vart sugen på att köpa Stagefright, får bli att inkludera den i nästa beställning man drar från discshop.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Ondskapt skrev:
har länge vart sugen på att köpa Stagefright, får bli att inkludera den i nästa beställning man drar från discshop.

Jag har "liknande" planer.
Vad skönt att jag inte är ensam om att ha missat den. Kände mig lite dum där ett tag.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 17:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Enligt imdb.com så är det självaste George Eastman som skrivit manuset till Stagefright! :o 8)
http://www.imdb.com/title/tt0092576/

Citera:
Anledningen till att jag inte köpt stage fright är för att jag tycker ugglemasken verkar så jävla löjlig.. Men den är kanske inte det? eller vad tycker ni om ìdén?

Mördaren måste ha ett väldigt bra självförtroende efter som han vågar gå runt i en sån löjlig mask. :)

Fast det är nog ugglemasken som gör att mördaren är så jävla cool och grym. 8)
En uppföljare skulle inte sitta fel, gärna med Soavi bakom kameron :)

InläggPostat: tis nov 15, 2005 18:35 Svara med citat
Jag har beställt EC-utgåvan nu. 60, så jag överlever!
Ska bli mycket kul. Mitt första möte med Soavi. Jag vill gärna se Dellamorte Dellamore men tänker göra det först när jag skaffar Medusas utgåva.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 19:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor jan 13, 2005 13:47Inlägg: 82Ort: Luleå
Dellamorte Dellamore är totalt överlägsen både Stage Fright och The Sect. Men det är rätt, man ska spara på det bästa!

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 19:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Stagefright var en liten besvikelse, känns väldigt 80-tal med tillhörande rockmusik (som Demons, Opera, fast mer opassande). "Dellamorte Dellamore" och "The Church" är mycket bättre IMO. Men klart man ska kolla upp Stagefright med.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 20:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Rätt köp där med Stage Fright,Ec´s släpp är det bästa med rätt format, Anchorbays är i wide vilket är fel.

Filmen är en slasher rakt upp och ner, Ulven har rätt som vanligt med att den är väldigt 80-talig fast jag tycker den är bättre än The Church.
Jag tycker bara att det är synd att Soavi lade filmandet på hyllan :(

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Citera:
Jag tycker bara att det är synd att Soavi lade filmandet på hyllan

Där är vi helt överens. Soavi hade kunnat blomma ut hur mycket som helst. :cry:

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 15, 2005 21:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Det var skönt att höra :D
Det var väl en händelse i familjen som skedde som fick han att ta det tragiska beslutet :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 23:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Soavi har inte svikit mig ännu :)

Dellamorte Dellamore
The Church
Stage Fright

MUMMA!

Har inte sett The Sect, men den står på tur! 8)

Trist att han inte gjort så mkt film... :/ Mest TV produktioner annars....

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 23:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
phantasmagoria:

Testa Uno Bianca eller Arrividerci Amore, Ciao. Två grymt bra kriminalare. Den förstnämnda är en miniserie och gavs ut av No Shame, den andra finns tyvärr (vad jag vet) än så länge bara på thai-dvd med erbarmligt dålig översättning. Showtime har dock kört den ett par gånger.

InläggPostat: lör mar 14, 2009 23:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Det ska jag helt klart kolla upp! Tackar Cozzi! :)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 15, 2009 01:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Nu snackar vi äkta mangel! 8)

Kanonbra slasher! Ska sluka denna under mitt kommande spaghettiskräckmaraton, då jag än en gång går igenom samtliga titlar i kategorin, som jag har i hyllan! :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 17, 2009 23:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Ja, sjukt bra slasher!

Ingen här har nämnt Njutas utgåva, men det är den överlägset bästa av denna rulle. Passar bra in i filmhyllan.

InläggPostat: tor jul 30, 2020 22:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 874
Har ett ex härav, med den här mycket trevliga rullen :ymparty: :

Bild

Inte nå't dåligt förstlingsverk. Dock hade han ju jobbat för
Fulci, Joe D'Amato, Bava Jr. o Argento, inte minst dessför-
innan, i en eller annan kapacitet.

(Cemetery Man har jag oxå i min ägo)

Italiensk och Spansk
skräck äger uta' h-e!
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 5