Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Stagefright (Soavi)

InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:45 Svara med citat
Schnaas skrev:
Prata för dig själv lillen..

Jag är hela 19 år

:wink:

Anledningen till att jag inte köpt stage fright är för att jag tycker ugglemasken verkar så jävla löjlig.. Men den är kanske inte det? eller vad tycker ni om ìdén?

Den är faktiskt väldigt kuslig! Helt seriöst.
Men du borde köpa den. Gott om blod och våld!

InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
ugglemasken stör jag mig inte på, den är ju cool. Ser riktigt sjuk ut i slutet när mr murder har sitt egna lilla dockhus.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
ugglemasken stör jag mig inte på, den är ju cool. Ser riktigt sjuk ut i slutet när mr murder har sitt egna lilla dockhus.

Tack som fan. en spoiler bör varnas..

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Men jag tyckte jag uttryckte mig så ospoligt som möjligt, bara de som sett filmen som förstår innebörden av vad jag skrev.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:56 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Men jag tyckte jag uttryckte mig så ospoligt som möjligt, bara de som sett filmen som förstår innebörden av vad jag skrev.

Det var inte speciellt farligt faktsiskt, men Schnaas kanske har god fantasi :)

InläggPostat: sön maj 16, 2004 13:58 Svara med citat
Jävligt god, han borde vara riktigt bra på att skriva ihop ett bra manus :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 14:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Om jag säger att jag har Sveriges bästa fantasi skulle jag nog inte ljuga. Har grym fantasi! :D

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 14:02 Svara med citat
Schnaas skrev:
Om jag säger att jag har Sveriges bästa fantasi skulle jag nog inte ljuga. Har grym fantasi! :D

Man undrar ju vad Schnaas fantiserar ihop nu angående det lilla han fick läsa om Stage Fright :)

InläggPostat: sön maj 16, 2004 14:03 Svara med citat
Ja, det får han skriva ner mellan ett par SPOILER märken.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 15:36 Svara med citat
:wink:

Vill ni verkligen veta??

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 16:14 Svara med citat
Oja! Din tanke version av Stage fright låter mer än intressant.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 18:43 Svara med citat
Att det är en finnig skolpojke som är så ful att om han inte hade på sig ugglemsaken skulle han kunna döda med sitt utseende.. Och det skulle vara tråkigt för han vill så gärna döda med andra tillhyggen..

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 19:28 Svara med citat
Kul ide men den är inte i närheten av ugglemaskgrejen i SF.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 17, 2004 18:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor nov 13, 2003 13:20Inlägg: 525Ort: Some European Cemetery
På tal om jävligt löjliga masker... Har ni sett den där Valentine?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 17, 2004 18:51 Svara med citat
Den är ju grymt cool, helt psykat ju. Det bästa med hela filmen enligt mig.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 17, 2004 19:01 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Den är ju grymt cool, helt psykat ju. Det bästa med hela filmen enligt mig.

Valentine överlag är en av dom bästa av senare års slashers. Tyvärr fick MPAA säga sitt och den blev trimmad en hel del. Men annars gillar jag den skarpt.

InläggPostat: mån maj 17, 2004 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Jag hatade Valentine när jag först såg den. Valentine + Cut måste vara bland det sämsta "post scream" filmerna som kom ut. Gillar dem inte alls..
På tal om fåniga masker: Bland de fånigaste maskerna är väl ändå Indian masken i Body Count. Den var bara fånig.

InläggPostat: mån maj 17, 2004 20:02 Svara med citat
Bhoot skrev:
Jag hatade Valentine när jag först såg den. Valentine + Cut måste vara bland det sämsta "post scream" filmerna som kom ut. Gillar dem inte alls..
På tal om fåniga masker: Bland de fånigaste maskerna är väl ändå Indian masken i Body Count. Den var bara fånig.

Själv hatar jag aldrig, det är inte bra för själen. Däremot är den vad den är och skäms inte för det. Sånt gillar jag. Dessutom ett bra slut.

InläggPostat: mån maj 17, 2004 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Okej Fred, jag ogillar den och höll på att somna när jag såg den :D Tror att det beror mycket på den där jäkla Denise Richards, som jag anser vara en fruktansvärt usel skådis. Och sedan var regin inte allt för livfull. Bland de filmer som jag dock uppskattade efter Scream, var andra Urban Legends filmen. Den var fruktansvärt underhållande.

InläggPostat: mån maj 17, 2004 20:26 Svara med citat
Bhoot skrev:
Okej Fred, jag ogillar den och höll på att somna när jag såg den :D Tror att det beror mycket på den där jäkla Denise Richards, som jag anser vara en fruktansvärt usel skådis. Och sedan var regin inte allt för livfull. Bland de filmer som jag dock uppskattade efter Scream, var andra Urban Legends filmen. Den var fruktansvärt underhållande.

Men Denice Richards är ju alltid pissusel! Värre än vad jag någonsin var i Camp Slaughter :)

Urban Legends 2 är otroligt underhållande. Har den på dvd och ettan vill jag inte ens ha i mitt hus.

InläggPostat: mån maj 17, 2004 20:40 Svara med citat
Va?? Jag tycker ettan var mycket bättre. Final cut var inga större fel på heller men den tar inte ettan

SPOILER!
Gillar scenen då en råtta gryper in i halsen på tjejen som har fått just sin hals uppskuren, i final cut alltså!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 17, 2004 20:48 Svara med citat
Ettan är ju riktigt usel. Fruktansvärd på alla sätt och vis. Den var gjord under den perioden som Hollywood massprodcerade slashers och alla var mer eller mindre urusla. Ettan led av ett fruktansvärt manus, något som de fixade till i tvåan, och detta ledde till att den blev totalt ointressant.

InläggPostat: mån maj 17, 2004 21:00 Svara med citat
Nä ettan var bättre, ljudeeffekterna var mer effektiva och den hade lite grymmare scener. Visst att den var lite krystad men bättre en numero due.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 06:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
2an är bättre än ettan. Ettan hade en snygg mördare. Jag gillar mördare som har noll personlighet. Det är fina mördare... Man ska helst inte urskilja ett enda ansiktsdrag. Det är coola mördare tycker jag...

InläggPostat: tis maj 18, 2004 06:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Giallo skrev:
2an är bättre än ettan. Ettan hade en snygg mördare. Jag gillar mördare som har noll personlighet. Det är fina mördare... Man ska helst inte urskilja ett enda ansiktsdrag. Det är coola mördare tycker jag...

Som han på din avatar? :]

Håller med där, tycker det blir en annan känsla om mördaren är maskerad, eller att man inte ser ansiktet.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
119 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori