Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Violent Shit trilogin

InläggPostat: sön maj 24, 2009 08:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Titeln på filmerna säger allt för mig. Fast de är smarta som döpt det efter vad det är. Skit.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 24, 2009 10:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Grejen är innovationen i snaskscenerna o Andreas Schnaas' groteska fantasi. Amatörfilmer med minst sagt sjuka inslag. En del surrealism förekommer oxå. Filmerna har en given plats i euroskräckkatalogen, oavsett om man uppskattar dessa filmer eller ej. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 24, 2009 11:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12197Ort: Skåneland
2003 kom ju Violent Shit 4 - Nikos the Impaler så det är ingen trilogi

InläggPostat: sön maj 24, 2009 11:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Nikos the Impaler har dock inget att göra med trilogins huvudperson Karl the Butcher Shitter(vilket jävla namn!) så jag skulle i alla fall inte riktigt kunna säga att Nikos the Impaler är Violent Shit 4.

InläggPostat: sön maj 24, 2009 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Att någon/några har egetligen magen att kalla Schnaas för en filmskapare. :lol:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 24, 2009 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Tja, konstvärlden har ju sin dadaism..
o musikvärlden sin frijazz..o sin atonala
klassiska musik.. 8-x

Denna då?:

Bild

(PS.
"Violent sh*t" är oxå en term, i mitt hus,
för mikrobudgetskräckisar där snasket/
blodet aldrig verkar ta slut)

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 25, 2009 15:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har aldrig sett denna trilogi och klarar mig bra utan den. Eftersom jag hatar Schaans tidigare filmer så misstänker jag skarpt att jag inte gillar dessa filmer heller. :jason:

InläggPostat: mån maj 25, 2009 17:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12197Ort: Skåneland
Zombie 90 var helt okej, men inte mer.

InläggPostat: mån maj 25, 2009 17:25 Svara med citat
Ska bli kul o riktigt vältra sig i mikrobudget-extremslafs. :ymdevil:
Som hundar som ligger o rullar runt i sin egen eller andra
hundars skit o tycker att livet leker! *VOFF! VOFF!*

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 25, 2009 17:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Violent Shit låter ju som nåt kasst japanskt 70 tals försök till våldsfilm

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 25, 2009 17:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Virorentoro Shitoro! :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 25, 2009 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Det här skitet får mer uppmärksamhet än det förtjänar fanimej :?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 25, 2009 19:25 Svara med citat
Men, det är ju helt i sin ordning. Inget regelbrott. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 04:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Hehe. Jag diggar VHS-omslaget. Har inte sett någon av dessa filmer ännu (faktiskt inte en enda av de Schnaas har gjort) men det sägs att VS4 ska vara bäst! :jason:

InläggPostat: tis maj 26, 2009 09:41 Svara med citat
Dom här rullarna är ju ett präktigt fulfinger åt den s k goda smaken, den s k seriösa filmen o s k finkulturen. Amen. :ymdevil:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 09:50 Svara med citat
Om dessa filmerna är ett finger åt något så är det i såfall mot de stackare som tittar på skiten :))

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 10:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Lutar helt klart och ditt håll där, bror... Det finns massor av film därute som är ett finger åt finkulturen... och som är åtminstone inte är löjligt dåliga för den delen :razz:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 10:08 Svara med citat
I vilket fall som helst, dom är icke desto mindre värdefulla för min euroskräcksamling. Kan vara kul med mikrobudget-/amatör grand guignol mellan varven. 8) :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 10:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Kan ni inte diskutera filmerna istället för att jiddra om hurvida dom är bra eller inte

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 10:17 Svara med citat
Det är ju det som vi gör :lol:
Bra är dem inte så det är uteslutet att diskutera :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 10:19 Svara med citat
Huuuu, nu fick du allt till det \m/

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 26, 2009 11:08 Svara med citat
Det är ju nej-sägarna som ger denna typ av film den största uppmärksamheten,
genom o så klart o tydligt o med så stor kraft såga den! :))
"Även dålig publicitet är bra publicitet." B-)

Ska bli ett sant nöje o betygsätta dessa se'n. :ymdevil:

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 27, 2009 02:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jag ser fram emot betygen! Vill ju veta om någon är köpvärd.
:ymdevil: :lol:

InläggPostat: tor maj 28, 2009 15:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag skulle kunna sätta ett betyg på samtliga Schaas filmer. Det blir en stor FET 0:a. Jag har försökt några gånger titta på Zombie 90, men jag kom bara max 20 minuter in i den varje gång. Sedan har jag försökt kolla på Nikos också, det gick lite bättre, där kom jag i allafall halvvägs innan jag tvingades slå av skiten annars hade jag slagit sönder inredningen hemma.

InläggPostat: tor maj 28, 2009 16:57 Svara med citat
Man måste ju ta det för vad det är. Det är ju amatörfilm gjord för inga pengar.
O Schnaas har åtminstone gjort nå't (eget). O uppenbarligen verkar första VS
ha blivit riktigt poppis lite här o var, inkl. Staterna, på nolltid.

Men, inte sagt att man ska/måste gilla hans filmer för det.
Som det är med dom är det med det mesta. Antingen
gillar man det eller inte, eller nå'nstans mittemelan.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
70 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori