Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Lucio Fulci

Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
InläggPostat: mån jun 06, 2011 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ripper är underbar på BD!

InläggPostat: mån jun 06, 2011 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Har kikat bildjämförelser, det verkar ju vara som att se filmen på nytt! :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 17, 2011 14:09 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Följande info är släppt om den kommande BU utgåvan av House by the Cemetery

Extras:
• Meet the Boyles – Interviews with Stars Catriona MacColl and Paolo Malco
• Children of the Night – Interviews with Stars Giovanni Frezza and Silvia Collatina
• Tales of Laura Gittleson – Interview with Star Dagmar Lassander
• My Time With Terror – Interview with Star Carlo De Mejo
• A Haunted House Story – Interviews with Co-Writers Dardano Sacchetti and Elisa Briganti
• To Build a Better Death Trap – Interviews with Cinematographer Sergio Salvati, Special Make-Up Effects Artists Giannetto De Rossi & Maurizio Trani, Special Effects Artist Gino De Rossi, and Actor Giovanni De Nava
• Deleted Scene
• Theatrical Trailers
• TV Spot
• Poster & Still Gallery

Video Specs: 2.35:1 1080p
Running Times: 86 minutes
Audio Specs: DTS-HD Mono
Languages: English, Italian
Optional Subtitles: English SDH, French, Spanish
Region Code: All

Suggested Retail Price: $29.98 (Blu-Ray), $19.98 (DVD)
Street Date: September 27th, 2011

InläggPostat: fre jun 17, 2011 15:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Verkar vara en underbar utgåva!
Snart måste man nog köpa en blu-ray och en full hd teve.

InläggPostat: lör jun 18, 2011 12:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Bild

En anledning till... :wink:

InläggPostat: lör jun 18, 2011 12:35 Svara med citat
SNÄLLA låt den vara Regionfri!!!

InläggPostat: lör jun 18, 2011 12:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Helt klart ännu en anledning... :x
Jag älskar den där filmen, kan se hur många gånger som helst...

InläggPostat: lör jun 18, 2011 22:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ojojoj! Undras om BU tänker släppa Beyond också? Annars får jag köpa Arrow´s. Men tycker det känns tråkigt om många av utgåvorna är felaktiga och man ska behöva skicka tillbaka och krångla.

InläggPostat: lör jun 18, 2011 23:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Alltså, jag håller med Giallo om Zombi 2, kan se den hur många gånger som helst. En av få filmer som jag tycker håller lika bra idag som när jag såg den första gången en gång i tiden.

Infon om Blue Undergrounds släpp gör mig närmast extatisk. Vilket jäkla släpp det verkar bli. Och ja, vi får verkligen hoppas att de inte gör som med Django - regionskodar den. Det vore en stor miss från deras sida.

The boat can leave now, tell the crew.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 19, 2011 08:16 Svara med citat
Fulci´s Zombie, Beyond och COTLD tål att ses om och om igen! House by The Cemetary är nästan lika vass den med, så det är underbart att kunna se dom på BD!

InläggPostat: sön jun 19, 2011 08:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ojojojoj, HBTC och Zombie på bd med en massa extra i blue underground's regi, kan det bli så mycket bättre!? :ymparty:
Diggar omslaget till Zombie. \m/

InläggPostat: sön jun 19, 2011 10:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
En stor miss, enligt mig, är att efter 14 år av DVD inte lärt sig att köpa regionsfria spelare. :wink:

InläggPostat: sön jun 19, 2011 12:48 Svara med citat
Tråkigt att det är sånt lösljigt överpris på regionsfri spelare bara, tekniken är inte dyrare men ändå ska det fläskas på priser.

InläggPostat: sön jun 19, 2011 13:15 Svara med citat
Jag fick min blu-ray i present så.....
Men som redan påpekats så är priserna så tilltagna att man drar sig lite för det (iaf i dagsläget)

InläggPostat: sön jun 19, 2011 13:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Jag var hemma hos Rudnert igår så vi såg på City of the Living Dead på Blue Underground Blu-Ray så det var kul att se om den på ett bättre format :)

InläggPostat: sön jun 19, 2011 15:22 Svara med citat
Ska ta o uppgradera mina Fulci filmer till blu-ray under hösten.....

InläggPostat: sön jun 19, 2011 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ozzy skrev:
Tråkigt att det är sånt lösljigt överpris på regionsfri spelare bara, tekniken är inte dyrare men ändå ska det fläskas på priser.

Faktiskt väldigt underligt varför det inte finns så mycket regionsfria spelare, dessutom till bättre priser. Det är väl betydligt mer avancerat att göra en bluray-spelare regionsfri då man moddar spelarna med ett chip, men det tog väl inte alltför lång tid innan det fanns massor med regionsfria DVD-spelare?

InläggPostat: sön jun 19, 2011 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Severin skrev:
Bild

En anledning till... :wink:

:ymparty: ^:)^ \:D/ \m/

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 19, 2011 23:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
NIN skrev:
En stor miss, enligt mig, är att efter 14 år av DVD inte lärt sig att köpa regionsfria spelare. :wink:

Jojo, men nu snackar vi blu-ray M ;) Tycker att det finns för få riktigt intressanta regionskodade A-BD släpp för att jag känner att jag skulle importera hem en dyr regionsfri högkvalitets-spelare eller skicka iväg min egen för moddning, iaf som läget är nu. Därför hoppas jag och tror att BU följer strömmen och släpper Fulci-utgåvorna som Region All. De skulle tappa vansinnigt många köpare om de släpper den som region A, det är iaf vad jag tror.

Men jag ser din poäng. Köpte en regionsfri dvd-spelare samma år som jag köpte min första dvd-film, men det var både enkelt och billigt att skaffa en sån redan då - utan att tumma på kvalitet.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2011 08:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8223Ort: Borås, Sweden
Det går ju att köpa regionsfri blu-ray-spelare på netonnet nu (slut i lager just nu) även om det är dyrt. Jag köpte en regionsfri från dvddirect för många år sedan och tack vara det så har jag kunnat köpa alla filmer jag vill ha utan att behöva tänka på region. Jag ska lätt Köpa Zombie när den släpps. Håller helt med om att man kan se den filmen hur många gånger som helst och även om jag redanhar 25th Anniversary Special Edition från Shriek Show så måste jag äga denna Fulci film på blu-ray.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2011 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Verkligen fantastiska nyheter. Gissar på att BU kör reg all på dessa, dom har ju gjort det på flera andra av deras släpp också. Ser nästan mest fram mot intervjun med Giovanni Frezza :D

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 20, 2011 20:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
jolli skrev:
Det går ju att köpa regionsfri blu-ray-spelare på netonnet nu (slut i lager just nu) även om det är dyrt. Jag köpte en regionsfri från dvddirect för många år sedan och tack vara det så har jag kunnat köpa alla filmer jag vill ha utan att behöva tänka på region.

Nu har jag inget behov av en bluray-spelare eftersom jag fortfarande har tjock-tv, men jag hoppade till lite när jag läste om att det fanns en spelare på netonnet. Blev dock väldigt besviken när jag såg priset eftersom det blir mycket billigare genom dvddirect. Gick faktiskt precis in på deras sida och upptäckte att de har en Panasonic-spelare för 1995kr. När jag skaffar en platt-tv kanske det blir att skrota mina idéer om att bygga en HTPC och istället köpa en sådan! :O

Men, som de flesta redan sagt så hoppas jag att de släpper den som region all. Allt annat hade bara varit dumt från deras sida.

Är avundsjuk på er som har bluray, det måste vara en riktigt fin upplevelse att se Beyond, NY Ripper, House by the Cemetery och Zombie Flesh Eaters (och SÅÅÅ mycket annat) i högupplöst format.

InläggPostat: mån jun 20, 2011 21:15 Svara med citat
Det lär nog inte dröja innan BU annonserar ut Beyond på blu-ray också, förhoppningsvis tio gånger bättre än alla tidigare utgåvor :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 21, 2011 16:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
BU äger inte rättigheterna till Beyond, vad jag vet. Men rykten går att Grindhouse jobbar på en bluray version av den.

InläggPostat: tis jun 21, 2011 20:33 Svara med citat
Åh, okej. Får hoppas att det inte dröjer fem år, som med allt annat Grindhouse tar sig an då...

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 64 av 66
1648 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori