Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Ert första möte med eurocult?

InläggPostat: tor jun 09, 2005 04:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön apr 24, 2005 14:53Inlägg: 231
Bröderna Dal och professor Drövel. Det kallar jag eurocult det!

Senast redigerad av palance lör jun 11, 2005 03:14, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 09, 2005 10:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån feb 09, 2004 22:37Inlägg: 22Ort: Sandnes, Norway
Jeg startet på en måte med Melody Line i 1996 når jeg var 10 år. Har sikkert brukt et helt døgn av livet mitt på å kikke i de katalogene. Spesielt på Lucio Fulci sine filmer. Det var noe med det navnet som fenget meg. House by the Cemetery, The Beyond, Zombie Flesheaters og Staden med Levande Döda. Men på den tiden fikk jeg ikke lov til å kjøpe slike filmer av foreldrene mine. Det var ikke før et par år siden Nerd of Horror minnet meg på dem igjen ved sitt evige snakk om The Beyond. Takk forresten :D

InläggPostat: fre jun 17, 2005 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
Någon i mitten på åttiotalet fastande jag benhårt för den här typen av film. Hade en polare vars storebror beställde en massa rullar från UK och USA som hans lillebrorsa lite hemligt lånade ut till mig (jag lånade bara kasseten och lät fodralet stå kvar i den strikt sorterade videohyllan).

Kommer i håg att jag gillade Fulcis filmer men aldrig fattde vad som var så bra med Argentos (tycker än i dag att Argento är ruggigt överskattad).

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 03, 2021 22:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2567
Var när jag hyrde el. på annat sätt såg
filmer som Suspiria, Beyond, House
by the Cemetery
, Return of the Evil
Dead
, Inferno på 80-talet. :ymparty:

Särskilt Beyond frälste mig, där o då. ^:)^

Ja, den såg jag före House by the Cemetery,
så det var den som i huvudsak var själva kata-
lysatorn.

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 18:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6900Ort: Stockholm Norra
Fan, man önskar nästan att man började lite tidigare (Om man ändå var tonåring typ i mitten på 80-talet! :shock: Eller att man iallafall var född i slutet på 70-talet och kunde hitta nån obskyr videobutik säg 1993-94 ) Alla de här minnen man läser om (Melody line-katalogerna etc låter verkligen sjukt nostalgiskt) :cry:

Men för mig var det (om ni nu inte läst om mig i Presentations-tråden? :wink: ) när jag som 15-åring var ute på landet med morsan och några bekanta. En dag åkte vi in till en liten butik i Ängelholm (CD & Vi) som hade skivor och filmer. Handlade på mig dels en HK-rulle (In the line of duty med Michelle Yeoh & Cynthia Rothrock) samt en italiensk rysare (helt ovan vid det :shock: ) som råkade heta Phenomena, tänk "1 för 59, 2 för 99". Bägge var av märket Prisma video och just sistnämnda var tyvärr klippt.

Men det var något helt nytt jag inte skådat tidigare. Jag var väl inte helt "fast" för inte så långt senare var jag helt inne på östasiatisk skräck men visst satt den lite i minnet och så småningom började jag ta mig an tex Fulcis filmer på ett eller annat sätt (vis scifimässan eller diverse svenska butiker)

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2567
Phenomena tyckte jag var väldigt speciell o
hårdrocken* i filmen var ju definitivt nå't nytt
(o se'n kom ju Opera, med liknande stuk, för
o inte surra om Demons). :ymparty:

*) O jag hade ju var't en Maiden-entusiast, som
bl.a hade plattan Powerslave - med just låten
"Flash of the Blade" - i min ägo. Ja, så, den var
man ju redan bekant med.

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 25, 2021 13:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
JA, Melody line senare Movie Line kommer alltid leva kvar i minnet som Sverige's solklart grymmaste film butik.

Så kul med VIPCO's Strong Uncut version på VHS och ännu grymmare med överfeta Japanska Laserdiscar med Caniibal Ferox och Holocaust och liknande i det hemliga rummet. 8)

Ja där hat man i princip vuxit upp i den butiken ända sedna dom öppnade 1983 har man sprungit där 100-tals ggr genom året tills de la ner för något år sedan.

Bara det att dom hade kundkorgar till sina filmköp likt en ICA butik är fan KULT.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
57 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori