Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Nightmare City: bra?

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Nästa
InläggPostat: lör maj 22, 2004 19:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag trodde att du skulle skriva: dom är aldeles för fula för att vara zombies! :wink: :lol:

InläggPostat: lör maj 22, 2004 21:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Ja det skulle inte vara fel placerat.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 22, 2004 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
De Rossi skrev:
Jag trodde att du skulle skriva: dom är aldeles för fula för att vara zombies! :wink: :lol:

Det är de också.. hehe

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 22, 2004 22:55 Svara med citat
Schnaas skrev:
De Rossi skrev:
Är nog böjd att hålla med Gokudo, men läser man på omslagen på vhs:er och dvd:s så marknadsförs den juh som en Zombiefilm!

Det är sant, men de är alldeles för intiligenta för att vara zombies..

Om Umberto alltid har sagt att det inte är zombies så är det ju han som har rätt! Han blir nästan irriterad över detta zombifierande av hans film! Umberto har rätt i det här fallet :)

InläggPostat: lör maj 22, 2004 23:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Om det är någon som har rätt så är det nog Lenzi själv.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 10:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Adam Gäfvert skrev:
Jo visst den är underhållande men trots att den är det så tycker jag inte om filmen och mycket beror på slutet.

Se House In The Edge Of The Park och sedan kan du diskutera dåliga slut! :wink:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 10:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
gokudo: Jag tycker nog att de är i samma liga. Jag avskyr Nightmare City fast jag gett den ett par chanser till efter Fredzillas hjärtliga engagemang och diktande. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 10:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jo, du har rätt här.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 10:45 Svara med citat
Vän av ordning skrev:
gokudo: Jag tycker nog att de är i samma liga. Jag avskyr Nightmare City fast jag gett den ett par chanser till efter Fredzillas hjärtliga engagemang och diktande. :)

Men som sagt var, observera att Vän av ordning har köpt in Colin Nutley-filmer till sitt jobb, så det säger väl mycket om hans smak ;)

InläggPostat: sön maj 23, 2004 10:48 Svara med citat
Fasen, det visste inte jag. Fy på dig Vän! :D

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
fredzilla skrev:
Vän av ordning skrev:

Men som sagt var, observera att Vän av ordning har köpt in Colin Nutley-filmer till sitt jobb, så det säger väl mycket om hans smak ;)

Skönt att ni tror på den coverstoryn iaf. ;)

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 07:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Ingen bra film....

InläggPostat: tis maj 25, 2004 13:08 Svara med citat
Tror det här diskutionen kan hålla på i en evighet.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 14:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det verkar så...

InläggPostat: sön okt 23, 2005 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Med facit i hand så gjorde den inte det!

InläggPostat: mån okt 24, 2005 09:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör nov 22, 2003 17:56Inlägg: 215
Ledsen att jag drog igång detta långa tradiga missfoster till tråd. Nightmare City är inte helt poänglös som trash men långt ifrån Lenzis bästa.

Sen är det väl allom bekant att zombierna i filmen är just zombies. Varför skulle den annars heta L’Invasion des zombies på fransk video och Grossangriff der Zombies på tysk DVD? Nä, just det.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
fast Lenzi själv hävdar bestämt själv motsatsen att dem inte är det :shock:
det kanske är resten av världen som har fel då :wink:

enligt han är dem strålningskadade mutanter 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 10:12 Svara med citat
Tardi skrev:
Ledsen att jag drog igång detta långa tradiga missfoster till tråd. Nightmare City är inte helt poänglös som trash men långt ifrån Lenzis bästa.

Sen är det väl allom bekant att zombierna i filmen är just zombies. Varför skulle den annars heta L’Invasion des zombies på fransk video och Grossangriff der Zombies på tysk DVD? Nä, just det.

Som om distributörerna aldrig hittar på saker själv ;) Vi vet ju att myrorna i Them egentligen är Spindlar ;)

Det finns lika många zombies i Nightmare City som det finns i 28 dagar senare - dvs inga alls.

InläggPostat: mån okt 24, 2005 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Nightmare City är riktigt underhållande, jag satt med ett leende på läpparna mest hela tiden. Full fart från början till slut. Visst är den tafflig men ack så skojig. :)

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 10:28 Svara med citat
Hedulven skrev:
Nightmare City är riktigt underhållande, jag satt med ett leende på läpparna mest hela tiden. Full fart från början till slut. Visst är den tafflig men ack så skojig. :)

Håller med! Den är absolut inte perfekt när det gäller effekter, vissa skådisar, fotot osv osv - men det är 100 % underhållning.

InläggPostat: mån okt 24, 2005 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
fredzilla skrev:
Hedulven skrev:

Håller med! Den är absolut inte perfekt när det gäller effekter, vissa skådisar, fotot osv osv - men det är 100 % underhållning.

Nightmare City är en av de mest självklara Lenzi-rullarna överhuvudtaget!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 12:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
min favoritscen är den när gräsklipparen kommer helt själv och klipper för fullt :shock:
helt lysande scen eller när "zombierna" kör bil :shock: igen :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 13:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör nov 22, 2003 17:56Inlägg: 215
Givetvis är det zombies. Videodistributörer kan inte ha fel och härmed avslutas debatten.

mamoulian skrev:

Har du sett Milano odia, From Corleone to Brooklyn, Kriminal, Spasmo, Napoli violenta och Lenzis andra höjdare? Betydligt självklarare filmer än fredzillas älskade mardrömsstad.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tardi skrev:
Givetvis är det zombies. Videodistributörer kan inte ha fel och härmed avslutas debatten.

mamoulian skrev:

Har du sett Milano odia, From Corleone to Brooklyn, Kriminal, Spasmo, Napoli violenta och Lenzis andra höjdare? Betydligt självklarare filmer än fredzillas älskade mardrömsstad.

Utöver Nightmare City räcker det med Eyeball, Ferox, Hitcher, Ghosthouse, Odia och Orchids -- gialli, kannibal, trash, crime och rysare! Behövs knappast fler väl? Det blir inte mycket mer än att bara mjölka samma kossa när den sinat (om man nu har lust med det...) :wink: Jo, jag har ju sett ODIA och tror inte att några andra eurocrime rullar eller liknande skulle komma upp i samma nivå, så varför fortsätta?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Almost Human skrev:
Med facit i hand så gjorde den inte det!

Vad har du gjort!! Let sleeping corpses lie för bövelen. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 10
230 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori