Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Nightmare City: bra?

Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
InläggPostat: fre jan 20, 2006 08:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
En klart underhållande film, minns att jag log för mig själv rätt ofta när jag beskådade det gamla Invest-släppet för ett antal år sedan.

Skiljer det sig något på DVD-utgåvorna eller kvittar det vilket släpp man införskaffar?

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 08:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Som vanligt (nå ja) så brukar ECs släpp vara lågbudgetsläppet. Och håller lägre standard. Det är dock det enda jag har sett så vi låter experterna tala.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 10:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Jag tillhör väl de som gillar den för att den är dålig. Skådisarna är rent usla, mutantsminket löjligt (fattar inte poängen med det över huvud taget), klyschorna är många och slutet kändes framkrystat. Men det är inte många döda punkter utan underhållande rakt igenom. Lenzi kan regissera bra actionrökare.
(BTW: Är det spwe-bekantingen José Canalejas som spelar forskaren, alltså den förste mutanten som kliver av planet? Tycker att det ser ut som honom, men på imdb listas ingen som forskaren.)

InläggPostat: fre jan 20, 2006 10:20 Svara med citat
Citera:
Men det är inte många döda punkter utan underhållande rakt igenom. Lenzi kan regissera bra actionrökare.

Där för anser just jag att det är en bra film :D

InläggPostat: fre jan 20, 2006 10:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
He he... Jo, men jag tycker inte att det är en bra film. Att jag skrattar åt den och tycker att den är underhållande gör inte att jag tycker den är bra. Den kunde ha blivit en riktigt skrämmande film, men är mest löjlig.

InläggPostat: fre jan 20, 2006 10:42 Svara med citat
persson skrev:
He he... Jo, men jag tycker inte att det är en bra film. Att jag skrattar åt den och tycker att den är underhållande gör inte att jag tycker den är bra. Den kunde ha blivit en riktigt skrämmande film, men är mest löjlig.

Det var en snubbe en gång på dvdforum som vägrade tro mig. Han ansåg att jag (utan att veta det) missförstod allt och gillade filmen för att den ar dålig, men jag försökte förklara att så var det inte. Men han ansåg att jag inte visste vad jag talade om :)

Det som tilltalar mig med den är att det är så otroligt mycket skaparglädje och glöd i den! Den har iofs en liten budget och stundtals tveksamma skådisar, men det är bara smådetaljer i en väldigt skön helhet! :)

InläggPostat: fre jan 20, 2006 10:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Jag har med bara Ec släppet, helt oklippt och desutom har den svensk text, är ganska nöjd med den faktiskt, mycket bra film.

InläggPostat: fre jan 20, 2006 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Någon som har något omdöme om de andra släppen?

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jun 11, 2005 19:06Inlägg: 358
Nightmare City är en av de bäsa filmerna som någonsin gjorts.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 15:49 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
Både AnchorBay UK o EC spelar hela hela musiken under svartbild

Däremot Italian Shock har jag ett minne av (om jag inte minns fel) den kapar av musiken i förtid?

Visserligen ett par år sedan jag såg IS...

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 15:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
har inget minne av att italian shock dvdn saknar musik där men det kanske stämmer. annars är den värd att inhandla bara för den ovanligt långa intervjun (drygt 50 minuter!) med umberto lenzi.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 16:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jag älskar denna filmen och har sett den många gånger men jag blir irriterad när folk kallar mutanterna för zombies! men shit jag borde nog se om denna ikväll. av någon an ledning älskar jag när allt bryter lös på sjukhuset och när dom gömmer sig på bensinmacken.

jag har länge velat se en zombiefilm där dom inte bara barrikerar in sig på ett ställe utan tvingas gå från plats till plats och försöka fly från staden. och jag tror detta är d et närmsta jag kommit fast med mutanted ;)

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Underbar film, fast slutet suger.

InläggPostat: fre jan 20, 2006 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag har det engelska AB-släppet men ej hunnit se den än, är det på denna som det är så lång Lenzi-stund?

Annars är väl filmen varken mer eller mindre, tycker själv att den är underhållande men ingen av italio-favvisarna 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 19:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
den är bra :twisted:

InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Jag tror det är dax att plocka ut den ur hyllan igen. Har bara sett den en gång och minns inte så mycket av den. Det jag minns är att min IS utgåva fryser bilden någon gång i mitten av filmen och att jag var tvungen att spola förbi för att komma vidare. :(

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:21 Svara med citat
Min Italian Shock fungerade väldigt bra, så det kanske bara var nån felpressning som du råkade få tag på?

InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:30 Svara med citat
Som sagt filmen har ett högt underhållningsvärde och de var nu många år sedan jag såg den. Nästa gång jag ser den blir när jag införskaffat den på DVD.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 20:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag tycker den ligger i toppen när det gäller riktigt härligt italienskt tokmangel. skräpig, energisk och förbannat skön rulle, en riktig action-stänkare som aldrig blir tråkig.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Peter Neal skrev:
jag tycker den ligger i toppen när det gäller riktigt härligt italienskt tokmangel. skräpig, energisk och förbannat skön rulle, en riktig action-stänkare som aldrig blir tråkig.

Instämmer, härligt nervig hela tiden. Jag ser den när jag vill ha underhållning, inte när jag söker mer obehaglig/skrämmande stämning.

På min EC-utgåva höjdes dock volymen enormt i ett parti så man snabbt fick sänka. Detta kanske är ett bekant problem eller så har jag bara otur med exemplaret. Jag har inte orkat läsa hela tråden.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 20, 2006 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön jul 03, 2005 18:12Inlägg: 117Ort: Göteborg
Japp då har man sett den en andra gång och jag måste säga att det är en höjdar rulle :D

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 21, 2006 00:23 Svara med citat
Ang att det fryser på IS, så verkar det bero på vilken tillverkare man har på sin spelare. Den fryser iaf på vissa Pioneer, Philips o Denver.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 21, 2006 02:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör jan 21, 2006 01:55Inlägg: 1
Hugo Stiglitz är den bäste skägghjälten.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 13:37 Svara med citat
Covern på IS som finns på
http://www.xploitedcinema.com/dvds/dvds.asp?title=1074

Är den "svår", alltså sällsynt? mer värde än den andra omslaget menar jag?

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 26, 2006 16:53 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jan 25, 2006 18:21Inlägg: 14
Har länge själv villja se filmen, hoppas den är bra nu när man har inhandlat den på nätet.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 8 av 10
230 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori