Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Ti piace Hitchcock? / Do you like Hitchcock? (2005)

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
InläggPostat: fre jan 28, 2005 10:36 Svara med citat
Får väl passa på att vidarebefodra lite screenshots från Argentos nya som jag hittade på ett forum:

Bild

Bild

Bild

Bild

Går dom inte att se så finns dom i den här tråden och en sida framåt:

http://www.darkdreams.org/vbulletin/showthread.php?t=4984&page=7&pp=10

Finns några fler bilder där också.

InläggPostat: fre jan 28, 2005 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Varför hänvisningen till Hitchcock? Är det en hyllning eller har de kopierat scener från hans filmer? Förstår inte :shock:

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 11:03 Svara med citat
Lindvall skrev:
Varför hänvisningen till Hitchcock? Är det en hyllning eller har de kopierat scener från hans filmer? Förstår inte :shock:

Vad är problemet? Varför hette en av hans tidigare filmer Sleepless/Nonhosonno när just sömnlöshet var extremt oviktigt (närapå bortglömt) för handlingen? :) Du får väl vänta och se filmen helt enkelt :)

Först hörde jag att det var en tv-serie (med långfilmslånga avsnitt) som hette Do you like Hitchcock och att Argentos film var en del i serien. Men nu har jag ingen aning, och givetvis bryr jag mig inte - även om jag är lite nyfiken :)

InläggPostat: fre jan 28, 2005 11:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Argento säger följande om filmen:

Citera:
HITCHCOCK is set in the city because it’s a homage not just to early cinema and Alfred Hitchcock but German expressionism, Robert Weine and THE CABINET OF DR. CALIGARI, F.W. Murnau and NOSFERATU, THE GOLEM, Fritz Lang of course, Russian movies during the Stalin era, Peter Lorre etc. TWO EVIL EYES was my tribute to Edgar Allan Poe and now it’s Hitchcock’s turn. This film is my valentine to all the movies, directors and stars I’ve loved throughout the years”.

Mer att läsa här:

http://www.darkdreams.org/ti_piace_hitchcock.html

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 12:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Mhmm... Aja, är ett stort Hitchcock-fan och hoppades därför på ett trevligt samband :D

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 12:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Snygga screenshots var det i alla fall...

InläggPostat: fre jan 28, 2005 12:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Väldigt fina bilder var det i alla fall...

InläggPostat: fre jan 28, 2005 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Giallo skrev:
Väldigt fina bilder var det i alla fall...

kolla vad lika vi är!!! :D :wink:

De Rossi skrev:
Snygga screenshots var det i alla fall...

InläggPostat: fre jan 28, 2005 16:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Hehe. Man skulle kunna tro att vi känner varandra....

InläggPostat: fre jan 28, 2005 16:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Vad pratar vi om!?? En ny film av Argento? Seriöst??

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 19:19 Svara med citat
Det är en teve film enl imdb

InläggPostat: fre jan 28, 2005 19:21 Svara med citat
Giallo skrev:
Det är en teve film enl imdb

Jepp, har hört rykten om att det kommer fler filmer i en serie - thrillers av italienska regissörer. Skitkul :D

InläggPostat: fre jan 28, 2005 19:35 Svara med citat
Fred, har du en fot inne på något tv-bolag? Ta nu och lobba för att den ska sändas i SVT eller någon annan lämplig kanal (Typ 4:an eller 5:an). Det är på tiden att vi blir bortskämda med lite topp-underhållning! :)

InläggPostat: fre jan 28, 2005 19:38 Svara med citat
De Rossi skrev:
Fred, har du en fot inne på något tv-bolag? Ta nu och lobba för att den ska sändas i SVT eller någon annan lämplig kanal (Typ 4:an eller 5:an). Det är på tiden att vi blir bortskämda med lite topp-underhållning! :)

Hehe, nä, tyvärr har jag ännu inte nån större fot inne på nån tv-kanal! Men vi får väl se till att lobba för att detta tv-projekt ska visas i svensk tv! :)

InläggPostat: fre jan 28, 2005 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 451
Ja, Argento på svt vore något, då ryker champagne-korken. Enda jag sett av honom på svt är The Bird with the Crystal Plumage för sisådär 5 år sedan på en höft.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 19:56 Svara med citat
Fenrisulven skrev:
Ja, Argento på svt vore något, då ryker champagne-korken. Enda jag sett av honom på svt är The Bird with the Crystal Plumage för sisådär 5 år sedan på en höft.
Det är nog inte mer än 3 år sedan den gick på SVT.

InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Hum jag vill nog påstå att det var klart mindre än 3 år. Var det inte förra året eller året innan den gick?

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 451
Jo, sant, men jag såg den innan repriseringen där, menade den gången. Tror det var ca 5 år sedan. Ej i andra "fasen" då den visades ;)

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Vi får kontakta SVT så vi får detta ur världen. :wink:

Men jag vill minnas den sändes runt kanske 2001 (senast) första gången. Kanske minns helt fel.

Edit: 2002 tycks det ha varit, där ser man hur minnet är numera. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
De Rossi skrev:
Fenrisulven skrev:
Det är nog inte mer än 3 år sedan den gick på SVT.

Såg Four Flies... på Kanal5 för ett antal år sedan (det är ju inte SVT, men ändå...)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:34 Svara med citat
Men nog om tv...är det inte roligt att Argento så snart efter Card Player är på gång med ännu en film? Tycker det är skitskoj! Jag tillhör ju en av dom få som gillade Card Player så jag tror ännu mera på den här faktiskt. Stillbilderna visade återigen en mer retro-känsla över fotot, så jag är nyfiken på vad det blir för nåt.

InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:47 Svara med citat
Jag gillade också Card Player och tycker det här är mycket intressant (speciellt efter att ha läst intervjun med Argento). Varje nytt Alster av honom är störtintressant för mig.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:49 Svara med citat
Hedulven skrev:
Jag gillade också Card Player och tycker det här är mycket intressant (speciellt efter att ha läst intervjun med Argento). Varje nytt Alster av honom är störtintressant för mig.

Vilken intervju?

InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:53 Svara med citat
fredzilla skrev:
Hedulven skrev:

Vilken intervju?

Jag länkade längre upp i tråden, men här är den: http://www.darkdreams.org/ti_piace_hitchcock.html

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 28, 2005 20:58 Svara med citat
Hedulven skrev:
fredzilla skrev:
Hedulven skrev:

Vilken intervju?

Jag länkade längre upp i tråden, men här är den: [url]
http://www.darkdreams.org/ti_piace_hitchcock.html[/url]

Ah, även genier kan vara blinda ;)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 9
213 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd