Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Nattvakten

InläggPostat: lör jun 04, 2005 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre jun 03, 2005 14:54Inlägg: 242Ort: Sverige,Skåne,Lund
Nån som har sett den danska filmen Nattvakten? vad tyckte du om den, ja tyckte den va rätt ok själv.

InläggPostat: lör jun 04, 2005 20:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jo, jag gillar den, men kompisen blev förskräckt när han såg att den var på danska och gav nästan upp direkt. Den amerikanska är inte i samma klass IMO.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 04, 2005 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre jun 03, 2005 14:54Inlägg: 242Ort: Sverige,Skåne,Lund
Hedulven skrev:
Jo, jag gillar den, men kompisen blev förskräckt när han såg att den var på danska och gav nästan upp direkt. Den amerikanska är inte i samma klass IMO.

Ja den är okej fast den är på Danska ja blev j*vligt överraskad.

InläggPostat: lör jun 04, 2005 23:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag tycker den danske är mycket bättre än den amerikanska. Danskarna kan göra bra filmer...

InläggPostat: sön jun 05, 2005 01:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Nattvakten är en skitbra film helt enkelt. Det är en stämning i filmen som det nästan går att ta på. Mycket höga betyg för det.
Det var längesen jag såg den nu men jag tror att jag spelade in den på video en gång. Det bandet borde ligga och skräpa någonstans. :?

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 05, 2005 09:00 Svara med citat
Giallo skrev:
Jag tycker den danske är mycket bättre än den amerikanska. Danskarna kan göra bra filmer...

Ja dom kan ju om dom bara vill.

InläggPostat: sön jun 05, 2005 13:32 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor mar 24, 2005 18:49Inlägg: 79
Toppfilm. Finns egentligen inget negativ alls att säga om den. Scenerna i bårhuset är härligt gåshudsframkallande. Och Kim Bodnia är suverän som vanligt.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 05, 2005 14:04 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Jag gissar att det rör sig om "Nattevagten" från 1994? Är säkert en höjdare, Danmark är ju hur sjysst som helst.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 05, 2005 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Jag har bara sett den amerikanska och den tyckte jag var brutalt spännande.. Och de flesta säger ju att den danska är bättre så...

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 05, 2005 20:54 Svara med citat
Mikael skrev:
Jag gissar att det rör sig om "Nattevagten" från 1994? Är säkert en höjdare, Danmark är ju hur sjysst som helst.

ja exakt

InläggPostat: sön jun 05, 2005 21:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån maj 09, 2005 08:12Inlägg: 379Ort: De Smålänska Skogarna ( Nässjö )
Den danska är ju bättre men USA versionen är ju inte fy skam heller med Ewan McGregor i huvudrollen innan han gjorde dom kassa Star Wars rullarna.

I´ve come here to kick ass and chew bubblegum , and i am all out of bubblegum!

RUTGER HAUER RULES !!

Fulci is God!!

Fuck the system , cause the system sucks!!! - "Hypocrisy"
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 07, 2005 13:38 Svara med citat
Splitintwo skrev:
Den danska är ju bättre men USA versionen är ju inte fy skam heller med Ewan McGregor i huvudrollen innan han gjorde dom kassa Star Wars rullarna.

nä kanske de, har inte sett USA-versionen själv! :jason:

InläggPostat: sön nov 23, 2014 02:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Sorry för trådbumpningen! Meeen;
har underbara Nattevagten på dansk BD svensk text?

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 25, 2014 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Är det någon film som är värd att 9-års bumpa så är det absolut Nattvakten. :)

Fortfarande en av de allra bästa skandinaviska filmerna. 8)

InläggPostat: sön dec 07, 2014 21:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Fasen den hade jag glömt bort helt. Sjukt bra film, den måste jag ju nästan försöka införskaffa.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
15 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori