Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Vem är mästarnas mästare?

InläggPostat: fre jul 22, 2005 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Etter å ha sett en god del Mario Bava filmer i det siste, så må jeg bytte svar til Mario Bava

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 22, 2005 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
min favoritgenre är utan tvekan zombierullar, finns inget som får mig att gå igång som ett hav av growlande zombies och en stackars ensam hand som sticker upp ur kaoset till en härlig 80-tals-synthslinga..

mitt svar är därför självklart: FULCI är mästaren!!!
visst har han gjort mkt skit men vilken regissör har inte det?

InläggPostat: fre jul 22, 2005 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
The New York Ripper skrev:
Etter å ha sett en god del Mario Bava filmer i det siste, så må jeg bytte svar til Mario Bava

Visst var Bava bra och stilbildande, men jag är ändå mer fascinerad av Fulcis och Argentos verk.

InläggPostat: fre jul 22, 2005 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
för övrigt borde väl denna tråd flyttas till rubriken "polls å quiz"...

eller passar den bättre här eftersom det bara är italienare som nomineras kanske?

InläggPostat: fre jul 22, 2005 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Almost Human skrev:

Visst var Bava bra och stilbildande, men jag är ändå mer fascinerad av Fulcis och Argentos verk.

Ja, det er hver sin smak. Selv holder jeg Fulci nederst på stigen, Argento på andre og Bava på første. Selv om Argento har tre 10/10 filmer så synes jeg Bava holder et generelt høyt nivå på filmene sine, noe som selvsagt er bra. Har kun sett 4 filmer av Argento, og 5 av Fulci, mens jeg har sett 9 filmer av Bava, så det er mulig at de er like stabile.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Almost Human skrev:

Ja, det er hver sin smak. Selv holder jeg Fulci nederst på stigen, Argento på andre og Bava på første. Selv om Argento har tre 10/10 filmer så synes jeg Bava holder et generelt høyt nivå på filmene sine, noe som selvsagt er bra. Har kun sett 4 filmer av Argento, og 5 av Fulci, mens jeg har sett 9 filmer av Bava, så det er mulig at de er like stabile.

Jag får skaffa mer Bava. Vilken anser du vara bäst av de du sett?

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 10:57 Svara med citat
Blood and Black Lace er den beste jeg har sett av han, men den må du sannsynligvis ut på Ebay for å få tak i, og der går den ofte for helt utrolige priser. Nest beste er Black Sunday, men den har du, ser jeg. 5 Dolls for an August Moon, Whip and the Body og Kill Baby, Kill! er noen andre favoritter. Har til gode å få sett Lisa and the Devil, House of Exorcism (Alternativt kutt av Lisa...), Planet of the Vampires og The Girl Who Knew Too Much. Lisa and the Devil blir regnet blant hans beste. Men alt du finner av han er verdt å sjekke ut :wink: Men de første jeg ville sjekket ut er Blood and Black Lace (om du vil ut på Ebay for den, AB kommer sannsynligvis til å gi den ut neste år) Whip and the Body og 5 Dolls for an August Moon :)

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Tackar. Lisa and the Devil gillar jag skarpt, liksom Black Sunday, så fler ska kollas upp.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:09 Svara med citat
Du anbefaler et innkjøp av Lisa and the Devil? Vet dog ikke om man skal velge Raro eller Image utgaven

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:15 Svara med citat
Ja, jag rekommenderar "Lisa and the Devil". Jag har Image-utgåvan och är nöjd. Raro kanske har den omklippta versionen med, men jag är endast intresserad av originalversionen.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:18 Svara med citat
Image har også gitt ut en double feature med både Lisa... og House..., men tror jeg kommer til å kjøpe Raro. Eksklusive featuretter, istedetfor audio commentary som 2-discen til Image har. Kan jo være interessant å få sett House of Exorcism og, eller hva?

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:25 Svara med citat
Ja, köp Raros och berätta om "House of Exorcism" är sevärd. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:30 Svara med citat
Raro it is :wink: Men det må vente en stund, har et veddemål med foreldrene mine, jeg veddet på at jeg ikke kom til å kjøpe film på en måned, men når den måneden er slutt... :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:47 Svara med citat
Lycka till med vadet, och köp desto mer film därefter. :D

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 23, 2005 12:00 Svara med citat
Hedulven skrev:
Lycka till med vadet, och köp desto mer film därefter. :D

Mer film skal det bli! Man kan ikke gi seg på hundre :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 24, 2005 01:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jun 12, 2005 01:13Inlägg: 841Ort: Karlskrona
Då jag i första hans gillar amerikansk skräck och knappt har sett mer än en till två filmer per regissör i denna tråd så var det svårt att välja. Jag röstar alltså inte på någon :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 25, 2005 14:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Utan att tveka det minsta : Fulci

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 25, 2005 16:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Kalan skrev:
Då jag i första hans gillar amerikansk skräck och knappt har sett mer än en till två filmer per regissör i denna tråd så var det svårt att välja. Jag röstar alltså inte på någon :lol:

Du har en del att lära, med andra ord. Det fixar nog gubbarna här i en handvänning.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 31, 2020 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 1149
Självklart Fulci, se'n har vi ju naturligtvis Bava Sr. o Argento..men,
jag börjar nog så sakteliga tycka att även Franco ska vara med här,
på ett hörn. :ymparty:

InläggPostat: ons sep 02, 2020 09:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 362Ort: Västerås
Lucio Fulci, utan tvekan

https://10000years.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/TenThousandyrs/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
45 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd