Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  The Church / La Chiesa (1989)

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: mån dec 08, 2003 15:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
den här filmen låg på min "ska köpa"-lista, sen blev jag tveksam då någon sa att den var tämligen blodfattig och fakiskt inte alsl särskitl bra.
kan leta upp tråden om ni känner för det. :wink:

nåväl, ni som har sett den här, är det något man ska ha i samlingen? isf ska man ha den för att den är bra eller bara för statusen? :P

saker som talar för den är ju:
Michele Soavi är ansvarig
Musiken ska vara bra
Det är zombies
Den är italiensk

är den tuff och våldsam nog för att ägas eller bara för den som känner sig tvungen att äga alla zombiefilmer som har gjorts?

mvh

InläggPostat: mån dec 08, 2003 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Tycker att den är sådär och kommer förmodligen inte att köpa den på dvd. Gillade The Sect lite mer, även om jag inte riktigt fastnade för den heller. Kanske gillar de mer nu, det var trots allt ganska många år sedan jag såg dem på vhs.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 08, 2003 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag tycker att the Church är riktigt bra, inte i klass med mästerverket Dellamorte Dellamore men nästan! :wink:

Filmen innehåller väl inte direkt zombies utan är mer åt demons hållet, altså demoner och allt vad det innebär. Ett par riktigt snygga och blodiga specialeffekter innehåller den dessutom.

Men gillade man inte Demons så ska man nog hoppa över den här...

Min Soavi topplista ser nog ut så här:
1: Dellamorte Dellamore
2: The Church
3: Stagefright
4: The Sect

InläggPostat: mån dec 08, 2003 16:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag avskyr Demons, men gillar The Church.:)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 08, 2003 17:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Håller oxå The Curch som mer underhållande och bättre än Demons, men jag tycker ändå att Demons är en bra film! (Betydligt bättre än del 2).

InläggPostat: mån dec 08, 2003 20:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Ja, jag gillar Church jäkligt mkt. Visst, det är ingen blodig film men har en jäkligt skön stämning och snyggt foto/regi.
Enligt mig är den bättre än Dellamorte Dellamore och Sect.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 09, 2003 10:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Själv har jag sett Church ett par gånger. Den fastnar inte riktigt.
Är nog dags igen. Missförstå mig inte. Jag gillar den.
Den är bättre än The Sect. Det är bara det att minnet tunnas ut så snabbt.
Men jag ska se den igen.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 09, 2003 16:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
låter som om den kanske borde komma upp på listen igen, men det får isf bli i vår för nu är det dags att börja spara igen. känner hur självdisciplinen ligger på 0, det måste bli ändring på det här.. :?

hur är effekterna i filmen då? skådisarna?

InläggPostat: tis dec 09, 2003 18:22 Svara med citat
ett par av effekterna är mycket bra (Då tänker jag på spetsningen och borren i magen sekvenserna), annars är dom helt godkända. Skådespelarna är väl som dom brukar, lagomt dubbade och så där som dom bör vara i den här typen av film! :wink:

InläggPostat: ons dec 10, 2003 16:14 Svara med citat
De Rossi skrev:
ett par av effekterna är mycket bra (Då tänker jag på spetsningen och borren i magen sekvenserna), annars är dom helt godkända.

vilken spoiler! :shock:
nåväl, den var väl inte allför farlig.. du sa ju inte vilka som råkade utför den, och om jag köper filmen i vår har jag förhoppninsvis glömt detta :wink:

zombierna/demonerna då, är de snygga, fula, kusliga, skrattretande, häftiga, töntiga eller bara där? :)

är det bara anchorbay som släppt filmen och är deras släpp bra?

InläggPostat: ons dec 10, 2003 17:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Vad jag vet så är det bara Anchor Bay släppet som gäller. Jag har Japanska LD'n men den är inte speciellt bra.

Sedan så är denna filmen mer en stämningsfilm enligt mig.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 11, 2003 20:21 Svara med citat
Metmask: Sorry!!! Tänkte inte på att alla inte sett den! :wink:

Jag tycker att filmens demoner är lagomt otäcka och trovärdiga... Mestadels är det något osynligt väsen som ställer til det!

Och specialeffekterna är juh i sedvanlig Sergio Stivaletti stil, klart godkända mao.

Anchor bays dsic är godkänd, men det är snålt med extra material tyvärr! Den italienska discen och den tyska har jag tyvärr ingen koll på! Men får du dom till ett hyfsat pris så kanske dom är värda att kolla upp!

InläggPostat: fre jul 09, 2004 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Vart hittar man The Church och The Sect för ett bra pris? Jag har inte sett någon av dessa så jag är väldigt nyfiken!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 09, 2004 17:20 Svara med citat
Anchor Bays The Church finns billigt på Pacific, The Sect bör du nog ha den Italienska utgåvan på.... Vart den finns billigt har jag ingen koll på tyvärr!

InläggPostat: lör jul 10, 2004 06:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Jag har själv ABs THE CHURCH, men skulle nog hellre vilja ha den italienska CGs LA CHIESA.

Gillar inte riktigt engelskan på CHURCH och minns från en gammal VHS att italienskan var mycket mer effektfull och trovärdig än ett par av huvudrollsinnehavarnas engelska.

Annars är det bästa med CHURCH/CHIESA den mysiga stämningen med fantastisk musik och foto.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 11, 2004 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
the chruch tycker jag är en kanon bra film, med bra stämning, schyst vålöd och bra musik! Absolut ett måste i samlingen

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:04 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön jan 25, 2004 13:04Inlägg: 296
Jag skulle nog hålla mig ifrån chuch. Ser inte den som en film man ser mer en 1 gång. Stämmning visst, men den är helt blodfattig och ganska trist.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:18 Svara med citat
newbadboy skrev:
Jag skulle nog hålla mig ifrån chuch. Ser inte den som en film man ser mer en 1 gång. Stämmning visst, men den är helt blodfattig och ganska trist.

Tja, jag har allt sett den 7-8 gånger och den håller än tycker jag. En mkt bra film, 7 av 10

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 12, 2004 21:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
NIN skrev:
newbadboy skrev:

Tja, jag har allt sett den 7-8 gånger och den håller än tycker jag. En mkt bra film, 7 av 10

Instämmer! En mycket bra film.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 12, 2004 22:05 Svara med citat
Måste nog ta och införskaffa The Sect snart..... Också en fin film att slappna av till efter en hård arbetsdag!

InläggPostat: tis jul 13, 2004 08:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Cool film! Men inte lika bra som Stagefright! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 10:24 Svara med citat
kniven skrev:
Cool film! Men inte lika bra som Stagefright! 8)

Hmmm, de är två är ju helt olika. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 13:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag gillar stämmningen i The Church. Riktigt bra film med en del bra gore effekter... Kan klart rekomendera denna film!!

InläggPostat: tis jul 13, 2004 16:35 Svara med citat
The Church är riktigt bra! Men vi får inte glömma bort hans dokumentär Dario Argentos World Of Horror... Också den en höjdare! :D

InläggPostat: tis jul 20, 2004 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
De Rossi skrev:
Anchor Bays The Church finns billigt på Pacific, The Sect bör du nog ha den Italienska utgåvan på.... Vart den finns billigt har jag ingen koll på tyvärr!

Men La Setta finns väll på flera stållen i La Svezia? Jag slår vad om att jag har sett den på någon svensk köpsida...

www.strangethings.nu
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
81 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori