Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  The Church / La Chiesa (1989)

InläggPostat: tis jul 20, 2004 13:13 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Adam Gäfvert skrev:
De Rossi skrev:
Anchor Bays The Church finns billigt på Pacific, The Sect bör du nog ha den Italienska utgåvan på.... Vart den finns billigt har jag ingen koll på tyvärr!

Men La Setta finns väll på flera stållen i La Svezia? Jag slår vad om att jag har sett den på någon svensk köpsida...

FilmChock har den.

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 24, 2004 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Xploitedcinema lär väl ha den också??!

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 24, 2004 11:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Ja, fast det är ju ingen svensk butik.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag har bara sett Dellamorte Dellamore hittills av Soavi, och den fann jag magnifik. Måste införskaffa fler av hans alster; har varit nyfiken på The Church ett tag. Jag tar en chans och skaffar den. :)

Synd att Soavi nästan lade ner aktiviteten som regissör efter Dellamorte Dellamore (om jag inte har helt fel). Den mannen uppvisade ju klar talang.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Stage fright är också kanon.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Stage Fright är en regelrätt slasher eller? Nyfiken på den med. Vissa säger att den är rak och inte bjuder på några större överraskningar (vilken slasher gör det? :wink:), och att den har klara influenser från Halloween, men det passar mig utmärkt.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Adam Gäfvert skrev:
Stage fright är också kanon.

Dessutom har den ett riktigt bra soundtrack!

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 27, 2004 22:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 449
Beställt church nu, varit nyfiken länge nu. Är den bara hälften så bra som Dellamorte Dellamore är jag nöjd.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 28, 2004 18:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Fenrisulven skrev:
Beställt church nu, varit nyfiken länge nu. Är den bara hälften så bra som Dellamorte Dellamore är jag nöjd.

Den är förjävligt bra tycker jag! Och då har jag inte sett Dellamorte Dellamore

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 28, 2004 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Vad jag kommer ihåg så var The Church helt ok. Snyggt foto, bra musik och grymt skön stämning.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 28, 2004 19:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Dellamorte Dellamore är verkligen en trevlig film. Spännande, rolig och snygg. The church har jag bara sett lite snuttar av. Låg nog som extramaterial på någon Argento dvd ( tror jag ).

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 29, 2004 09:28 Svara med citat
Om man inte vet något om DD innan man ser så blir den extra bra!

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 29, 2004 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
DD är en av mina absoluta favoritfilmer. Rakt igenom en helt underbar rulle!

InläggPostat: tor jul 29, 2004 22:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 449
Ja då har man sett the church med, helt klart sevärd, har en del guldscener, stämmningen bra. Märks han är "lärjunge" till mäster Argento. Inte lika bra som DD dock. I DD har Michele Soavi blommat ut och i the chuch ser man tendenser till vad som komma skulle.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 11:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Är det i The church som geten är med i ? Eller är det La setta ?

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 11:36 Svara med citat
Nu har jag då äntligen sett The Church och fann den helt OK, även om den inte når upp till Dellamorte Dellamore. Skön surrealistisk stämning och några riktiga godbitar till scener. Mycket bättre än Demons. Nu vill jag då också se Stagefright och The Sect. Gillar Soavis stil så här långt. :D

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 11:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
The sect är något sämre än the church, men helt ok. Stagefright är lysande tycker jag...

InläggPostat: sön aug 01, 2004 11:47 Svara med citat
Hedulven skrev:
Nu har jag då äntligen sett The Church och fann den helt OK, även om den inte når upp till Dellamorte Dellamore. Skön surrealistisk stämning och några riktiga godbitar till scener. Mycket bättre än Demons. Nu vill jag då också se Stagefright och The Sect. Gillar Soavis stil så här långt. :D

Fast Demons har Lamberto Bava gjort.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 11:58 Svara med citat
Ja, men jag har för mig att det nämnts att The Church skulle vara någon typ av del i denna serie, eller har jag helt fel? Någon skrev på IMDB: " I also understand that "The Church" is somehow meant to be a sequel to "Demons"." Bara gjorde jämförelsen för att det handlar om demoner i bägge filmer i alla fall. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Hedulven skrev:
Ja, men jag har för mig att det nämnts att The Church skulle vara någon typ av del i denna serie, eller har jag helt fel? Någon skrev på IMDB: " I also understand that "The Church" is somehow meant to be a sequel to "Demons"." Bara gjorde jämförelsen för att det handlar om demoner i bägge filmer i alla fall. :wink:

Japp, den gick också under namnet Demons 3.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 12:04 Svara med citat
Där ser man. The Church står dock väl på egna ben. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 12:09 Svara med citat
Hedulven skrev:
Där ser man. The Church står dock väl på egna ben. :)

Visst gör den de, och tacka fan för det.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är intressant hur Soavi inspirerats av Polanski i scenen där Tomas Arana sår djävulens avkomma i Barbara Cupisti.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 12:34 Svara med citat
mamoulian skrev:
Det är intressant hur Soavi inspirerats av Polanski i scenen där Tomas Arana sår djävulens avkomma i Barbara Cupisti.

Precis, jag reagerade på detta. Mycket lik scenen i Polanskis kända film. Tyckte t.o.m att musiken var likartad.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 14:41 Svara med citat
Hedulven skrev:
mamoulian skrev:

Precis, jag reagerade på detta. Mycket lik scenen i Polanskis kända film. Tyckte t.o.m att musiken var likartad.

Cool scen tycker jag, får ta och köpa/se Polanskis film och jämnföra.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
81 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori