Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  The Church / La Chiesa (1989)

InläggPostat: sön aug 01, 2004 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jul 26, 2004 09:13Inlägg: 167
Føler jeg må sjekke ut mer av Soavi. Har kun sett "Dellamorte Dellamore", og den var jo helt enormt.

InläggPostat: sön aug 01, 2004 16:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Schnaas skrev:
Hedulven skrev:
mamoulian skrev:
Det är intressant hur Soavi inspirerats av Polanski i scenen där Tomas Arana sår djävulens avkomma i Barbara Cupisti.

Precis, jag reagerade på detta. Mycket lik scenen i Polanskis kända film. Tyckte t.o.m att musiken var likartad.

Cool scen tycker jag, får ta och köpa/se Polanskis film och jämnföra.

ROSEMARY'S BABY är värd att ses!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 17:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
mamoulian skrev:
Schnaas skrev:
Hedulven skrev:
mamoulian skrev:
Det är intressant hur Soavi inspirerats av Polanski i scenen där Tomas Arana sår djävulens avkomma i Barbara Cupisti.

Precis, jag reagerade på detta. Mycket lik scenen i Polanskis kända film. Tyckte t.o.m att musiken var likartad.

Cool scen tycker jag, får ta och köpa/se Polanskis film och jämnföra.

ROSEMARY'S BABY är värd att ses!

Jo det är den nog..

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 01, 2004 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Rosemary's Baby är t.o.m. ett mästarverk.

Offline Profil
InläggPostat: sön nov 28, 2004 17:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tillbaka till THE CHURCH:

Något som plågat mig sedan jag köpte ABs version är hur löjliga karaktärerna låter på det engelska 5.1-ljudet.

För tio år sedan fick jag tag i en vhs-bootleg med italienska (utan engelska text) och alla rösterna lät så koola och grymma jämfört med tramset på ABs engelska spår.

Har länge funderat på att byta ut den mot Cecchi Goris LA CHIESA med italiensk dts bara för att återuppleva stämningen utan pipiga och mesiga röster...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön nov 28, 2004 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
mamoulian skrev:

Något som plågat mig sedan jag köpte ABs version är hur löjliga karaktärerna låter på det engelska 5.1-ljudet.

För tio år sedan fick jag tag i en vhs-bootleg med italienska (utan engelska text) och alla rösterna lät så koola och grymma jämfört med tramset på ABs engelska spår.

Har länge funderat på att byta ut den mot Cecchi Goris LA CHIESA med italiensk dts bara för att återuppleva stämningen utan pipiga och mesiga röster...

Jo, jag störde mig något enormt på den usla dubbningen jag med. Tråkigt att AB inte kan lägga in det Italienska ljudspåret och texta det på engelska.

InläggPostat: sön nov 28, 2004 21:56 Svara med citat
Bhoot skrev:
mamoulian skrev:

Jo, jag störde mig något enormt på den usla dubbningen jag med. Tråkigt att AB inte kan lägga in det Italienska ljudspåret och texta det på engelska.

Ja, det kanske kan bli tjatigt...men även ljudspåren har ju med rättigheter att göra. Det kanske t o m så är att den italienska ägaren inte ville licensiera ut det italienska ljudspåret, utan behöll det för en italiensk release. Så AB kanske köpte rättigheterna för The Church med engelskt ljudspår för den amerikanska marknaden. Ibland är det inte så mycket att göra helt enkelt för distributören.

InläggPostat: mån nov 29, 2004 06:21 Svara med citat
fredzilla skrev:
Bhoot skrev:
mamoulian skrev:

Ja, det kanske kan bli tjatigt...men även ljudspåren har ju med rättigheter att göra. Det kanske t o m så är att den italienska ägaren inte ville licensiera ut det italienska ljudspåret, utan behöll det för en italiensk release. Så AB kanske köpte rättigheterna för The Church med engelskt ljudspår för den amerikanska marknaden. Ibland är det inte så mycket att göra helt enkelt för distributören.

Jo det är klart. Det här med rättigheter är ju mer eller mindre halva jobbet när det gåller film... Problemet är ju att många dubbar blir töntiga helt enkelt - ta t ex Jennifer Corvinos (Connellys) italienska röst ... uuuh... :)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 29, 2004 10:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Ska vi snacka dålig dubbning så leder väl House by the Cemetery och Burial Ground. Man vill ju döda ungjävlarna i dessa filmer. skulle gärna se om dessa filmer med italienskt ljudspår..

InläggPostat: mån nov 29, 2004 15:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Bhoot skrev:
Ska vi snacka dålig dubbning så leder väl House by the Cemetery och Burial Ground. Man vill ju döda ungjävlarna i dessa filmer. skulle gärna se om dessa filmer med italienskt ljudspår..

nej, Zombie 90 leder och vinner, men den kanske är för ful för att få vara med? ett mästerverk är den i vilket fall.

det finns ingen release på the church som har både italienskt ljudspår och engelska subs?

InläggPostat: mån nov 29, 2004 15:39 Svara med citat
Bhoot skrev:

dom har ju för fan aschyst dubbning! Sådant gillar jag!

InläggPostat: mån nov 29, 2004 15:50 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Jag har nyligen köpt AB:s utgåva av The Church men inte sett den ännu. Tänker dock inte detta med dubbningen hindra mig från att avnjuta denna film inom en snar framtid. 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån nov 29, 2004 15:54 Svara med citat
ola skrev:
Jag har nyligen köpt AB:s utgåva av The Church men inte sett den ännu. Tänker dock inte detta med dubbningen hindra mig från att avnjuta denna film inom en snar framtid. 8)

Det är inte säkert att dubbningen känns konstigt om man inte hört det italienska spåret. Antar att du inte gjort det?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån nov 29, 2004 15:56 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
mamoulian skrev:
ola skrev:

Det är inte säkert att dubbningen känns konstigt om man inte hört det italienska spåret. Antar att du inte gjort det?

Nix, det har jag inte. Brukar inte störa mig alltför mycket på dubbningar på Eurohorror heller.

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 01, 2004 23:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Dubben på The Church hör väl inte till dom bästa, men nog överlever man den. Det finns betydligt sämre dubbningar (Och då tänker jag inte enbart på Zombie 90 och Premutos). :wink:

InläggPostat: tor dec 02, 2004 00:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
Bhoot skrev:

Jag också, jag hatar dryga ungjävlar :twisted:

InläggPostat: tor okt 26, 2006 16:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ska bli spännande att se om den här filmen.
Har inte sett den på några år o nu har ja beställt den för den nästan var gratis när ja endå skulle ha en annan film från deepdiscount :)

InläggPostat: fre mar 06, 2009 23:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Finns det nå't BRA släpp med italiensk org.dubbning & engelsk text? Hur är BU's släpp?

Har AB's "Dario Argento Collection" släpp bara - som ni säkert vet så är det bara eng.dubb på den. :(

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 07, 2009 00:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Har själv BUs utmärkta släpp av The Church, men jag minns inte i skrivande stund hur det var med audio o text o så..

Ska kolla upp det..

EDIT:

Jo, den har bara eng. audio.

Denna då, Phanta? :wink:

"R2 Italy - (Cecchi Gori)
Extras: Theatrical trailer
Cast & crew
Biographies
Subtitles: Italian
Aspect Ratio: 1.85:1
Picture Format: Anamorphic
TV System: PAL
Soundtrack(s): Italian DTS 5.1
Italian Dolby Digital 5.1
English Dolby Digital 5.1
Case type: Amaray (Keep) Case
"

(från Rewind DVD Compare)

(Har Cecchi Goris släpp av The Sect [La setta].
Den har oxå både it. o eng. audio :-bd )

(PS.
The Church är den som är riktiga "Demons 3". :wink:
Det, eftersom Sect även gått under titeln Demons 4)
Det är så att det manus (av Dardano Sacchetti) som sedermera
blev första Demons & Demons 2 även hade inslag
som gav idéer till Church o Sect) :-B

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 07, 2009 01:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12094Ort: Skåneland
Det var en riktigt bra film.
Såg den för någon månad sedan.

InläggPostat: sön mar 08, 2009 12:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Citera:
"R2 Italy - (Cecchi Gori)
Extras: Theatrical trailer
Cast & crew
Biographies
Subtitles: Italian
Aspect Ratio: 1.85:1
Picture Format: Anamorphic
TV System: PAL
Soundtrack(s): Italian DTS 5.1
Italian Dolby Digital 5.1
English Dolby Digital 5.1
Case type: Amaray (Keep) Case"

(från Rewind DVD Compare)

Men den har ju inte eng. text? Kan inte italienska vet du... :wink:

Men tackar för svaret - bra tips ang The Sect! ^:)^

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 08, 2009 13:07 Svara med citat
Såg den här filmen första gången -94 på vhs med italienska utan subs. Men det hindrade inte mig ändå. Det går att förstå det mesta runtikring filmen ändå... Annars titta varannan gång med de olika spåren :razz:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 08, 2009 13:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
phantasmagoria skrev:
Men den har ju inte eng. text? Kan inte italienska vet du... :wink:

Jo, såg det se'n men är säker på att det är en toppenutgåva i övrigt.
Det är ju även Cecchi Goris släpp av The Sect. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 08, 2009 13:14 Svara med citat
Så det finns inga släpp alls, av vare sig The Church eller The Sect, med italienskt dubb & engelsk text?? :cry:

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 08, 2009 13:16 Svara med citat
Inte vad undertecknad känner till, men det kunde ju var't värre. :wink:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
81 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori