Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Evil Ed

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
InläggPostat: sön dec 21, 2003 11:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre okt 17, 2003 14:44Inlägg: 215Ort: Stockholm (lite utanför)
Konstig att ingen har skrivit någon inlägg om den än, å lite synd med tycker jag.

Vist är det B-känsla över hela filmen å inte så mycket röd sås som man skulle kunna önska sig. Men den är ju trots allt Mad in Sweden så man måste ju ha lite patriotkänsla över film å se den, å gäran ha den 8)

Gillar verkligen den å tycker det är synd att den är så underskattad.
Skulle gärna se ”losing limbs” filmerna på bio i Sverige :wink:

Tycker att handlingen är rätt skojig, är ju trots allt inte så himla lätt att hitta på en story till en splatterfilm. Men någon den verkligen har är det ruggigt skojiga film repliker som krossar dom flesta andra svenska filmer :twisted:

Ska ta å ta hem den på DVD snart, min gamla VHS duger inte längre :twisted:

InläggPostat: sön dec 21, 2003 12:47 Svara med citat
Dom ska ha all respekt för att ha gjort en sån här film i Sverige, men problemet för min del är att jag tycker det är ENORMT tråkig...jag lider verkligen när jag ska se igenom den, eftersom den verkar vara typ 4 timmar lång ;)

Men annars väldigt ambitiös och snygg.

InläggPostat: sön dec 21, 2003 13:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Filmen finns visserligen i min dvd hylla, men jag tycker nog lite som Fred i fallet. Den är seg & dom kunde gott ha gått hela vägen (Mer blod och splatter) när det gäller effekterna. Den är väl sevärd, inte mer.

InläggPostat: sön dec 21, 2003 13:15 Svara med citat
Den känns som, och är faktiskt, en utfylld och utdragen kortfilm. Den hade varit bättre som kortfilm faktiskt.

InläggPostat: sön dec 21, 2003 13:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Håller med, dessutom hade jag hellre sett "Losing Limbs"(eller vad dom nu heter) i sin helhet... :lol: "Wasa" var juh filmens stora behållning, och att han dessutom har spelat trummor med Pontus och Amerikanarna är juh bara det värd minst en medalj.

Men det är ett beundransvärt försök att få Svensson att få upp ögonen för genren! Även om det inte vart så lyckat som man hade hoppats!

InläggPostat: sön dec 21, 2003 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Tycker också att den är för tråkig och seg, men den duger att kolla på lite då och då.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 21, 2003 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
Jag gillar referenserna till Evil Dead och andra filmerna, särskilt namnen på alla karaktärerna också.
Handlingen är faktiskt bra tycker jag, synd att inte filmen blev bättre bara.
Dialogen är ju bitvis riktigt bra den också och Fyllkings biroll känns jävligt klockren faktiskt.
det är för lite hårt sprutande våld och lite för lång för sitt eget bästa.

fungerar som underhållning och är väl en rätt ok film på det hela taget, som fred sa ska grababrna ha mkt creds för att de fick filmen gjord öht.

Loose Limbs heter filmserien och jag skulle minsann också kunna tänka mig att se dem på bio. :D

"where´s my beaver rape scene?!" :shock: :D

InläggPostat: sön dec 21, 2003 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Måste säga att jag gillar Evil Ed rätt mkt faktiskt. Visst, den är ingen höjdare men klart bra enligt mig. Sedan så var det coolt att sen den på Sveriges största biograf! 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 22, 2003 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
"I just chop of your arm" :twisted:

InläggPostat: ons feb 04, 2004 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag tycker dock den är rolig. Och fylking piskar arlse

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 05, 2004 16:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
jag tycker att den är väldigt seg. Men den har ändå många klockrena repliker. Inte så mycket blod som man hade hoppats på.
Men att det är en "seriöst" producerad splatter film från sverige gör den rätt intresant faktiskt :)

InläggPostat: tor feb 05, 2004 21:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Egentligen enda andledningen till att jag köpte den för 20 kronor var att den var svensk.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 06, 2004 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre jan 23, 2004 16:10Inlägg: 479
Är det nån som vett hur denna gick utomlands??

InläggPostat: lör feb 07, 2004 15:27 Svara med citat
Tror inte den gick så jävla bra.

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 07, 2004 15:47 Svara med citat
Den gick faktiskt ganska bra, såldes till en hel del länder.
De som producerade den är ju främst effekt-människor, så det kanske förklarar att de inte satsade på att göra fler filmer.

InläggPostat: lör feb 07, 2004 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Hmm är det inte dom som ligger bakom den här nya svenska splatter rullen då?? kommer inte ihåg vad den heter ens hehe

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 07, 2004 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
Sorry fanns visst redan tråd om den.

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 18, 2004 21:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Och den 7:e maj kommer Evil Ed upp på biograf Zita i Stockholm!

InläggPostat: sön apr 18, 2004 21:57 Svara med citat
nice, första gången jag såg Evil Ed va faktiskt på bio (va någon filmfestival)

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 21, 2004 10:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Evil Ed är en rolig film... Synd bara att reg ettan är klippt...

InläggPostat: ons apr 21, 2004 19:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Haha! Så ironiskt.

InläggPostat: tor apr 22, 2004 06:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Vad är ironiskt?

InläggPostat: tor apr 22, 2004 07:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Att klippa i Evil Ed, när filmen i sig är en satir över censuren.

InläggPostat: tor apr 22, 2004 10:17 Svara med citat
Det är väldigt ironiskt. Det står not rated på omslaget, men filmen är klippt. Hela slutet är borta kan man säga.... Hela scenen när Ed blir skjuten i småbitar är borta.... Inte kul...

InläggPostat: tor apr 22, 2004 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Det suger ju, den scenen är ju bäst.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 9
206 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori