Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mountain of the cannibal god.

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
InläggPostat: tis dec 30, 2003 23:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fick den och ett par filmer till idag, bland annat eaten Alive.
Den remastrade versionen från EC Entertainment var en fröjd för ögat och ett par scener har tillkommit, bla en grafisk onaniscen och en bizarr våldtäkt på en ätande gris. Filmen är i mitt tycke riktigt intressant och framförallt underhållande så in i h-vete!

Klart att den har några smärre fel, men man får då skratta åt exempelvis Stavy keach "Halkolycka" och ett par mindre lyckat genomförda skrämsel effekter.

Blod och naket är det då gott om, och givetvis en mängd scener med djur som råkar illa ut på ett eller annat sätt. Allt som en "bra" film bör innehålla.

REKOMENDERAS!!!

InläggPostat: ons dec 31, 2003 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Har den utgåvan i hyllan, men det har inte blivit att kika på den än. Filmen är som sagt spännande och underhållande. Efter Holocaust och Ferox, så placeras sig Mountain på en tredje plats på min kanniballista. :wink:

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 31, 2003 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
... och dessutom är Ursula Andress med och visar kroppen. :)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 31, 2003 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Pungent Stench skrev:
Har den utgåvan i hyllan, men det har inte blivit att kika på den än. Filmen är som sagt spännande och underhållande. Efter Holocaust och Ferox, så placeras sig Mountain på en tredje plats på min kanniballista. :wink:

Jag har samma lista, och Deep river savages på 4:e plats! :)

InläggPostat: ons dec 31, 2003 15:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
>Jag har samma lista, och Deep river savages på 4:e plats

Fattar inte att ni inte ens nämner Deodato´s "Ultimo Mondo Cannibale/Jungle Holocaust". Den piskar ALLA kannibalfilmer (utom C Holocaust)!!! Den lyckas t.o.m. förmedla lite äkta skräckkänsla, speciellt i början av filmen.

InläggPostat: ons dec 31, 2003 15:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
1. Cannibal Holocaust
2. Mountain Of The Cannibal God
3. Ultimo Mondo Cannibale
4. Cannibal Ferox
5. Eaten Alive
6. Emanuelle And The Last Cannibals
7. The Man From Deep River

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 31, 2003 15:26 Svara med citat
hNb skrev:
>Jag har samma lista, och Deep river savages på 4:e plats

Fattar inte att ni inte ens nämner Deodato´s "Ultimo Mondo Cannibale/Jungle Holocaust". Den piskar ALLA kannibalfilmer (utom C Holocaust)!!! Den lyckas t.o.m. förmedla lite äkta skräckkänsla, speciellt i början av filmen.

Kan bero på att jag ännu inte lyckats se den... Men det kommer jag att göra och då får vi se om jag omfördelar min lista! :)

Har hört mycket gott om den, så den kommer att bli en hög prioritet framöver!

InläggPostat: ons dec 31, 2003 15:37 Svara med citat
Kannibal listan just nu:

1: Cannibal Holocaust (Mästerverket)
2: Cannibal Ferox (Umberto lyckas få till det)
3: Mountain Of The Cannibal God (Underhållande djungel action)
4: Deep river savages (Mycket bra)
5: Amazonia (sevärd)
6: Emanuelle and the last cannibals (Mer softcore än kannibaler, tyvärr)
7: Eaten Alive (Inte riktigt vad man kunde förvänta sig)

Runners up:

Zombie Holocaust (Mysigt zombie/Kannibal raffel)
Cannibal Apocalypse (Smittsamma kannibaler)

InläggPostat: sön jan 25, 2004 00:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
aww, varför läste jag inte om den här tråden innan jag gjorde min senaste beställning? min kannibalsamling är ju så liten och den här filmen verkar ju lagom uinderhållande för att inkludera den, är deta Sergio Martinos enda kannibalfilm eller?

InläggPostat: sön jan 25, 2004 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
1. Cannibal Holocaust
2. The Man From Deep River
3. Jungle Holocaust
4. Mountain Of The Cannibal God
6. Eaten Alive
5. Cannibal Ferox

Så ser min lista ut, har förvisso inte sett några av dem på många år nu så det skulle säkert bli lite ändringar om jag såg om dem.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2004 12:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån nov 03, 2003 11:45Inlägg: 251Ort: KGA - Wermland
Är det bara jag som tycker att det är skitdåligt ljud på EC´s MOTCG utgåva? Låter som en dålig MP3 komprimering ungefär... har aldrig hört om någon annan som har klagat vilket jag tycker är konstigt.

InläggPostat: sön jan 25, 2004 13:30 Svara med citat
Har du remastern??? Har inte sett den tidigare utgåvan, men ljudet är då rätt okej på remastern! Man får juh ha i tanken att den har närmare 30 år på nacken...

InläggPostat: sön jan 25, 2004 19:58 Svara med citat
Nej, jag har den första utgåvan... men det låter inte som att det är en gammal film, utan "digitalt frasigt" framförallt i diskanten.

InläggPostat: sön jan 25, 2004 20:10 Svara med citat
Aha, njae tror nog att det problemet är åtgärdat på re-mastern! Som för övrigt innehåller ett par scener som inte finns i den första utgåvan!

SPOILERVARNING!!!

Grisvåldtäkten och den utförliga onaniscenen

InläggPostat: mån jan 26, 2004 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
gah, jag måste köpa den här filmen! :D

verkar ju ge den ordern "squeel like a pig" en helt ny mening.. :shock: :wink:

InläggPostat: mån jan 26, 2004 14:18 Svara med citat
Se bara till att du köper EC:s remaster eller AnchorBays version.... då får du avnjuta dom scenerna iaf! :D

InläggPostat: tis jan 27, 2004 14:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
metmask skrev:
gah, jag måste köpa den här filmen! :D

verkar ju ge den ordern "squeel like a pig" en helt ny mening.. :shock: :wink:

haha fy fan metmask dagens garv! nu kænner jag mig hemsk hehe man kan ju inte hålla på å våldta grisar, æven om det låter så sjukt så att man garvar *slår mig sjælv*

Har den i samlingen men måste køpa en reg fri dvd med pal60 først så jag får se den i færg.. tråkigt att se en gris grå då kan man tro att det ær en bebis elefant :lol: ne nu børjar det urarta, kan inte komma ifrån det metmask skrev haha, bra att man har lagom sjuk humor.. sæger det återigen stackars gris.

InläggPostat: tis jan 27, 2004 18:33 Svara med citat
Jag tror att grisen gillade det! :wink: Han såg då så lugn och fin ut! :lol:

InläggPostat: ons jan 28, 2004 08:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
ne fy fan, undra hur man ska kunna komma igenom den scenen utan att må riktigt pyton. har aldrig svårt før grafisk kannibal middag mm. men nær dom børjar våldta grisar så ær det ju inte riktigt något som jag vill veta av. bættre om dom hade en cgi gris :lol:

InläggPostat: ons jan 28, 2004 08:10 Svara med citat
hehehe

den scenen är inte speciellt lång och utdragen!

InläggPostat: ons jan 28, 2004 10:10 Svara med citat
DeRossi: Ok tur e væl det, sånt dær går øver grænsen enligt mig. Men det e ju knappast nåt å gøra nåt åt nu :?

InläggPostat: tor feb 05, 2004 12:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Ahhh, Nu vart jag så sugen på denna rulle. När man fått reda på att Ec's nya version innehåller allt godis att man snart beställer den!

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 05, 2004 15:22 Svara med citat
Den är ett måste i samlingen!!! :wink:

InläggPostat: tor feb 05, 2004 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Men man vill gärna ha en eng sub på den.. Har läst att ljudet ska vara ganska dåligt.

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 05, 2004 22:03 Svara med citat
Ljudet är skapligt, man hör då vad dom säger! Tror att det var problem med den första utgåvan... Den inga subs men t.o.m jag som är halv-döv hörde vartenda ord som sades! :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 6
134 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori