Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mountain of the cannibal god.

InläggPostat: fre maj 13, 2005 19:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Nej, de svinen har ju betar och grejer.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 15, 2005 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Mountain of the Cannibal God är inget jag vill se igen. Ser då hellre Eaten Alive igen :shock:

Vette tusan om jag kommer införskaffa fler renodlade kannibalfilmer... utöver CH och Ferox... :|

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 15, 2005 15:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Det finns typ 5-6 som är värda att köpa, inte fler enligt mig.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 15, 2005 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
mamoulian skrev:
Mountain of the Cannibal God är inget jag vill se igen. Ser då hellre Eaten Alive igen :shock:

Vette tusan om jag kommer införskaffa fler renodlade kannibalfilmer... utöver CH och Ferox... :|

Mountain of the Cannibal God är för mig en väldigt underhållande "Indiana Jones" matiné med lagomt omotiverade nakenscener och allehanda obsceniteter så som sedvanliga kastreringar, djurslakt och onanisekvenser...

Altså en perfekt Söndagsfilm för oss över 12 år.

:wink:

InläggPostat: ons maj 25, 2005 09:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Almost Human skrev:
mamoulian skrev:

Mountain of the Cannibal God är för mig en väldigt underhållande "Indiana Jones" matiné med lagomt omotiverade nakenscener och allehanda obsceniteter så som sedvanliga kastreringar, djurslakt och onanisekvenser...

Altså en perfekt Söndagsfilm för oss över 12 år.

:wink:

Tyvärr är det någon störning i mig som gör att jag inte jublar åt kastrering och tidelag, men alla kan vi inte vara friska... :wink:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 27, 2005 10:25 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Jag tyckte Mountain var mycket bra....överaskande bra faktiskt.
Och scenen med grisen tycker jag var helfestlig.

Filmen fick mig att komma ihåg en gammal Monty Python sketch. John Cleese och grabbarna är ute i en tropisk regnskog och hugger sig fram. Plötsligt stannar John Cleese gänget och pekar ut nånting.... Terry Giliam tror först att det är birminghams tegelfabrik han pekar på, sen på ett litet berg, sen på ett jättestort berg som John Cleese berättar att det är nån sorts legendariskt berg dyrkat av infödingarna.

Sen sitter dom och äter middag i en resturang mitt i djungeln. En av servitörerna börjar stirra in i djungeln. Kameran zoomar in hans ansikte och han blir svettigare och svettigare. Sen fryser man bilden och en röst berättar att censuren har gått in här, i original-versionen var det fullt med ultravåld, tånaglar som drogs ut i slow-motion och vid ett tillfälle ser man "allting, men jag har en kompis som säger att det bara är hans spjut. "

Kan det vara så att Python-gänget syftade på denhär filmen? :shock:
Eller bara kannibalfilmer i synnerlighet....

InläggPostat: tor okt 27, 2005 10:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Är det EC's utgåva av Mountain of the cannibal god - Collector's edition (uncut) (Import) och Eaten Alive (Import) som dom har för 99kr på Discshop? Sugen på att se vad det är för rullar :)

EDIT: Nevermind, såg att så var fallet :)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 27, 2005 11:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Heta titlar dem :D
har dem själv, se bara till att det är den remastrade Eaten du köper och inte den andre utgåvan dom hade innan 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 27, 2005 12:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
Sutter Cane skrev:
Jag tyckte Mountain var mycket bra....överaskande bra faktiskt.
Och scenen med grisen tycker jag var helfestlig.

Filmen fick mig att komma ihåg en gammal Monty Python sketch. John Cleese och grabbarna är ute i en tropisk regnskog och hugger sig fram. Plötsligt stannar John Cleese gänget och pekar ut nånting.... Terry Giliam tror först att det är birminghams tegelfabrik han pekar på, sen på ett litet berg, sen på ett jättestort berg som John Cleese berättar att det är nån sorts legendariskt berg dyrkat av infödingarna.

Sen sitter dom och äter middag i en resturang mitt i djungeln. En av servitörerna börjar stirra in i djungeln. Kameran zoomar in hans ansikte och han blir svettigare och svettigare. Sen fryser man bilden och en röst berättar att censuren har gått in här, i original-versionen var det fullt med ultravåld, tånaglar som drogs ut i slow-motion och vid ett tillfälle ser man "allting, men jag har en kompis som säger att det bara är hans spjut. "

Kan det vara så att Python-gänget syftade på denhär filmen? :shock:
Eller bara kannibalfilmer i synnerlighet....

shit, det där har jag nåt svagt minne av.. kan inte säga vad de syftar på men kul låter det.. :)
vore fan på tiden att monty python gick i repris igen..

InläggPostat: mån okt 31, 2005 23:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Nu har jag inte direkt orkat läsa igenom tråden så ursäkta men....Vilken DVD-utgåva är bäst?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 09:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Alexander skrev:
Nu har jag inte direkt orkat läsa igenom tråden så ursäkta men....Vilken DVD-utgåva är bäst?

DVDcompare säger:

Citera:
The Anchor Bay Region 0 US release contains the longest available cut of the film and has additional extra features

InläggPostat: tis nov 01, 2005 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag har den senaste EC släppet som är remastrad och där är de scener med som är med i AB släppet så det kan väl inte vara någon större skillnad på dem filmerna.
Den innehåller grisscenen och hon som pelar på sig och ler glatt och kastreringscenen.

Sen är den ju billig på discshop med så slå till, you naughty boy you :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 14:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Alexander skrev:

Personligen anser jag att det är EC GAMLA släpp som inte innehåller dessa pajasscener som dom lagt till i den nyare släppet och AB släppet.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 14:43 Svara med citat
Jag håller med NIN där och säger mot mig själv :? :P
Det gamla släppet från EC är nog bäst därför att man slipper de nya pinsamma scenerna och jag fördrar den gamla versionen med framför denna men trots det så har man bara den nya :?
Man är knäpp alltså :x

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 15:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
lizzardking skrev:
Jag håller med NIN där och säger mot mig själv :? :P
Det gamla släppet från EC är nog bäst därför att man slipper de nya pinsamma scenerna och jag fördrar den gamla versionen med framför denna men trots det så har man bara den nya :?
Man är knäpp alltså :x

det bör kanske tilläggas att kastreringsscenen är med även i ec:s gamla utgåva, vilket (kalla mig sjuk om ni vill) jag tycker e ett givet inslag i en kannibalfilm.. alltid lika smärtsamt att titta på..

InläggPostat: tis nov 01, 2005 15:52 Svara med citat
Det är ett givet inslag precis som deras taskiga peruker :P

Fast jag klarar mig utan gris och masturbationsscenen, eller :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
lizzardking skrev:
Fast jag klarar mig utan gris och masturbationsscenen, eller :wink:

Precis, två saker som aldrig varit med i filmen innan och som har inget där att göra IMO.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 18:33 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Av de kannibalfilmer jag sett så skulle jag placera dom såhär:

Cannibal Holoucast
Mountain of the Cannibal God
Jungle Holoucast
Cannibal Ferox
Emanuelle and the Last Cannibals
Eaten alive
Cannibal Apocalypse

InläggPostat: tis nov 01, 2005 18:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Haha, tror det får bli ECs gamla eller Anchor bays, kan va kul att se de nya "pajasscenerna" :lol:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 01, 2005 19:26 Svara med citat
Alexander skrev:
Haha, tror det får bli ECs gamla eller Anchor bays, kan va kul att se de nya "pajasscenerna" :lol:

vill du se pajasscenerna så får du köpa den senaste EC-släppet, det gamla har inte dem 8)

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 23, 2005 01:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Jag har brentwoods släpp(som är rippad från diamond), den saknar kastreringen samt pajasscenerna och kanske nått till, vad kan man få tag på den gamla ec utgåvan som är "oklippt" och innehåller kasteringscenen(vilket jag tycker är ett normalt inslag i en kannibalfilm, kalla mig sjuk om ni vill), men inklippta scener med folk som knullar djur är bara för mycket, genomperverst, håller med nin fulltständigt. Och sen vill jag inte ha dom heller för att dom inte tillhör filmen från början. Förövrigt är detta en mycket bra film som alla borde se.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 23, 2005 12:07 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
EC gamla DVD saknar tydligen 45 sek av Andress avklädning jämfört med Grekisk VHS, enl vad jag läst.

personligen har jag VFP (holland) som är både klippt i våld o handling. (jämfört den mot EC nya DVD)
har även en dansk VHS som tydligen är klippt i våld, men jag har ännu ej jämfört den mot ECs nya DVD än

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 23, 2005 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
vaultkeeper skrev:
Jag har brentwoods släpp(som är rippad från diamond), den saknar kastreringen samt pajasscenerna och kanske nått till, vad kan man få tag på den gamla ec utgåvan som är "oklippt" och innehåller kasteringscenen(vilket jag tycker är ett normalt inslag i en kannibalfilm, kalla mig sjuk om ni vill), men inklippta scener med folk som knullar djur är bara för mycket, genomperverst, håller med nin fulltständigt. Och sen vill jag inte ha dom heller för att dom inte tillhör filmen från början. Förövrigt är detta en mycket bra film som alla borde se.

Det är inte hardcore pigfucking direkt, eftersom Regissörens första tanke var att inkludera scenerna men att dom av en eller annan anledning (Producenternas åsikter osv) föll bort vid biografpremiären. Personligen tycker jag att scenerna bidrar med en härligt skruvad feeling...

InläggPostat: fre dec 23, 2005 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Almost Human skrev:
vaultkeeper skrev:

Det är inte hardcore pigfucking direkt, eftersom Regissörens första tanke var att inkludera scenerna men att dom av en eller annan anledning (Producenternas åsikter osv) föll bort vid biografpremiären. Personligen tycker jag att scenerna bidrar med en härligt skruvad feeling...

Ja, tusan. Helt plötsligt så ballar de ur, hela stammen. Närbilder på muffonanoi och grisknull, man tappar hakan.
Grymt bra film!

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 23, 2005 19:35 Svara med citat
Andress tål ju att tittas på både en eller två gånger :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
134 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: