Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mountain of the cannibal god.

InläggPostat: tor feb 05, 2004 22:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Bild
Remastern.

Bild
Första utgåvan.

Bild
Den beryktade "pigrape" scenen.

InläggPostat: lör feb 07, 2004 10:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Ohh fy fan. :?

Men då beställer man nog den snarast!

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 08, 2004 03:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Ogillar att dom slängt med dom scenerna. Så den versionen är inget för mig alls.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 08, 2004 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
VARFÖR??

MAN vill ju ha en helt komplett version?

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 08, 2004 16:02 Svara med citat
Schnaas: för att de scenerna var inte med i filmen från början, dom klipptes antagligen bort av tidskäl.

själv bryr jag mig inte speciellt, men jag tror det är så NIN resonerar och jag instämmer delvis.

InläggPostat: sön feb 08, 2004 16:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag vill inte se en så "komplett" version som möjligt, jag vill se en version som ser ut så som det var tänkt från början. att lägga till ett antal minuter av gammalt skåpsmaterial behöver verkligen inte tillföra något till filmen i sig och är inte kompletterande ifall dom inte SKA vara där. jag har ingen aning om hur fallet är med just mountain of the cannibal god men det finns självklart en anledning till att dom här scenerna inte har funnits med innan. glöm inte att det är stor skillnad på klipp och censurklipp.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 08, 2004 18:45 Svara med citat
Kunde inte sagt det bättre själv.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 08, 2004 19:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Just därför! För att dessa scener har ALDRIG varit med i filmen innan.
Hur kul vore det om dom slängde in 30 min extra smörja i Suspiria som man valde bort när man klippte ihop filmen för drygt 30 år sedan?

Så detta handlar bara om ett försäljningsknep, "oseda scener!". Själva verker så skulle det stå "scener du INTE skulle se".

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 09, 2004 08:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Håller med NIN till viss del. I det här fallet är det väl vad jag förstår scener som regissören ville ha med från början men av vissa förklarliga anledningar inte fick/kunde ta med. En sorts directors cut mao.

Scenerna tillför inte direkt mycket (Förutom lite djurplågeri och onani) men samtidigt så förstör dom inget heller.

InläggPostat: mån feb 09, 2004 10:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
måste tillägga att just dom här scenerna skulle jag gärna vilja se. dock skulle jag inte gråta om dom inte var med om jag nu skulle köpa den filmen någongång (sitter och trycker på en väldigt gammal men väldigt fin vhs-kopia som får duga ett tag till!).

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 13, 2004 17:53 Svara med citat
discshop säljer den och lite andra rullar billigt nu. 89 spänn får man punda ut för "mountain", blir att köpa snart...

InläggPostat: lör mar 13, 2004 18:49 Svara med citat
Den är klart värd 89:-! :D

InläggPostat: sön mar 14, 2004 00:17 Svara med citat
tur det:) Annars hade den väl inte varit något vidare värst...

InläggPostat: sön mar 14, 2004 12:31 Svara med citat
Mountain Of The Cannibal God är ett måste i samlingen, den är förbannat underskattad och man får ett par goda skratt samtidigt som man levereras ett härligt djungeläventyr. :)

InläggPostat: tor mar 18, 2004 20:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Hmmm gillar inte Mountain så mycket men min lista skulle nog se ut så här:
1. Cannibal Holocaust
2. Cannibal Ferox
3. Eaten Alive
4 Mountain of the cannibal god
5. Cannibal the musical! (om man får ta med den) :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 18, 2004 20:50 Svara med citat
Inte en chans att du får ta med Cannibal the musical.. den är såpass dålig att jag skulle inte ta emot mutor för att se den igen...

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 08:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Hehe nä jag kan inte påstå att jag gillar Troma så mycket :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 08:44 Svara med citat
Skriver gärna under på det! :wink:

InläggPostat: fre mar 19, 2004 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Troma filmer är ju bland det sämsta som gjorts.... Fattar inte hur dom ens får fortsätta filma.... Dom är ju rätt kul ibland... men i längden blir det alldelses för mycket...

InläggPostat: fre mar 19, 2004 09:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
Troma är tok för tokets skull, tappar helt sin mening då, göra kitsch "rolig" skräck, värdelöst och fåningt, spelar ingen roll om det är Troma eller nå andra tomtar som gör det.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Borkabrygga skrev:
Troma är tok för tokets skull, tappar helt sin mening då, göra kitsch "rolig" skräck, värdelöst och fåningt, spelar ingen roll om det är Troma eller nå andra tomtar som gör det.

Lysande sagt!!

InläggPostat: fre mar 19, 2004 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
Giallo, det verkar som du och jag parkerar i samma garage :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2004 10:14 Svara med citat
Även om Troma vill väl, så lyckas dom sällan med mer än att locka till ett par skratt... Och i vissa fall gråt. :cry:

Nä, jag föredrar kannibalfilmerna som producerades i och av Italienarna. Även om jag har sett Cannibal The Musical så räknar jag den som komedi och ingenting annat. (Grabbarna Stone och Parker har haft bättre stunder: South Park och Basketball).

Kannibal genren är väl inte för alla, men den tillhör mina favoriter förutom giallo och zombiefilmerna.

Italien är (var) ett underbart filmland!

8)

InläggPostat: fre mar 19, 2004 11:07 Svara med citat
Japp.. Det gör vi... Fast jag har inget körkort... Men jag kan parkera där iaf...

InläggPostat: fre mar 19, 2004 12:03 Svara med citat
woho! fick hem mountain i tisdags, hade tänkt att avnjuta rullen ikväll.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 6
134 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori