Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Mountain of the cannibal god.

InläggPostat: tis dec 28, 2004 10:34 Svara med citat
EddieGein skrev:
grisvåldtäkten är ju rolig ju....
man kan ju inte låta bli att skratta.

ja jag menar, den ser ju så äkta ut.. :P 8)

InläggPostat: tis dec 28, 2004 11:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
NIN: Eftersom materialet finns och det av en eller annan anledning inte fick plats i filmen till en början, men om det var regissörens intention att det skulle vara med... Är det då fel att man släpper en sådan version när exempelvis censurklimatet förändrats?

Jag personligen tycker att det funkar!

InläggPostat: tis dec 28, 2004 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
jo som i Exorcisten... när slynan springer ner som en spindel för trappan var väl inte med i orginalklippet!? men sedan kom det väl med på en directors cut 100´år senare och det kan man vara glad för, otroligt snygg scene.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2004 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
De Rossi skrev:
NIN: Eftersom materialet finns och det av en eller annan anledning inte fick plats i filmen till en början, men om det var regissörens intention att det skulle vara med... Är det då fel att man släpper en sådan version när exempelvis censurklimatet förändrats?

Jag personligen tycker att det funkar!

Det finns alltid massa timmar med scener som inte kommer med p g a tiden eller att dom inte funkar. Som du säkert förstår så var det knappast så att Martino inte fick ha med dessa scener p g a något bolag som klaga, utan det pass helt enkelt inte. Sedan att kanske AB eller någon undra om han hade något extra att bjuda på, eller att han bara tyckte det var en kul grej efteråt tycker jag inte håller. Lite som Star Wars.

Men det är trotts allt Martino som lagt till det (sägs det, kan aldrig vara helt hundra), så det är ju helt okej att ha den. Själv anser jag den är lika fel som Star wars SE och E.T. SE mm

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2004 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
NIN skrev:
Det finns alltid massa timmar med scener som inte kommer med p g a tiden eller att dom inte funkar. Som du säkert förstår så var det knappast så att Martino inte fick ha med dessa scener p g a något bolag som klaga, utan det pass helt enkelt inte. Sedan att kanske AB eller någon undra om han hade något extra att bjuda på, eller att han bara tyckte det var en kul grej efteråt tycker jag inte håller. Lite som Star Wars.

Men det är trotts allt Martino som lagt till det (sägs det, kan aldrig vara helt hundra), så det är ju helt okej att ha den. Själv anser jag den är lika fel som Star wars SE och E.T. SE mm

Jag förstår ditt resonemang och håller till viss del med.

InläggPostat: tor maj 12, 2005 21:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
idd:
Här är mitt svamliga resonemang.

http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2308
Enligt DVDcompare så finns det en dir cut och en annan från EC. Det stämmer som du säger att det står nåt om kastreringen på dir cuten och jag kan intyga att den finns med; jag har den.
Eftersom de har skrivit längst ned på sidan att
Citera:
R0 Holland - (EC) - No cuts
R0 Holland - (EC) - No cuts

så borde den enligt mina alla kalkyleringar inte vara några problem med en vanliga oklippta tycker jag... Annars har de varit hemskt klantiga.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 12, 2005 21:39 Svara med citat
Citera:
hur många härliga scener missar jag?
har hört om "kastrations-scenen" som tydligen bara finns i dir cut utgåvan, men kan nån göra en jämförelse?

(kan tilläggas att jag inte sett någon version av filmen än)

Det du missar:
En onaniscen med närbild av en "muff". :wink:
En "grisvåldtäkt". :shock:

Kastrations-scenen tror jag ska vara med i bägge... Kan dock inte kolla upp det då jag bara har DC:n.

InläggPostat: tor maj 12, 2005 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Almost Human skrev:
Citera:
hur många härliga scener missar jag?
har hört om "kastrations-scenen" som tydligen bara finns i dir cut utgåvan, men kan nån göra en jämförelse?

(kan tilläggas att jag inte sett någon version av filmen än)

En "grisvåldtäkt". :shock:

Vad kinky. :shock: :shock: :shock:

InläggPostat: tor maj 12, 2005 21:47 Svara med citat
Jag tror att grisen var med på det, den ser ganska lugn och fridfull när kannibalen grenslar den... :oops:

InläggPostat: tor maj 12, 2005 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Vilken kille. :)

Bild

InläggPostat: tor maj 12, 2005 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
fan oxå!

där får man för att man alltför lättvindligt köper "uncut" stämpeln..
får väl lära mig å kolla upp sånt här bättre i fortsättningen helt enkelt..

jaja, widescreen-utgåvan har ju iaf ett sjukt mkt snyggare omslag.. alltid nåt.. (fett bitter) :(

(tror för övrigt knappast en tidelagsscen skulle va äkta även om annan djurtortyr brukar vara det..)

InläggPostat: tor maj 12, 2005 22:05 Svara med citat
idd skrev:
fan oxå!

där får man för att man alltför lättvindligt köper "uncut" stämpeln..
får väl lära mig å kolla upp sånt här bättre i fortsättningen helt enkelt..

jaja, widescreen-utgåvan har ju iaf ett sjukt mkt snyggare omslag.. alltid nåt.. (fett bitter) :(

(tror för övrigt knappast en tidelagsscen skulle va äkta även om annan djurtortyr brukar vara det..)

Gris-scenen är väldigt fejkad.... Så du behöver inte oroa dig för grisen!!!

InläggPostat: fre maj 13, 2005 02:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Första EC släppet var den vanliga oklippta versionen, right?
Nya är den förlängda versionen?

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 06:59 Svara med citat
NIN skrev:
Första EC släppet var den vanliga oklippta versionen, right?
Nya är den förlängda versionen?

Jepp, det stämmer!

InläggPostat: fre maj 13, 2005 11:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Grisjöket är det roligaste jag har sett i filmens historia. :lol:
Dock så tycker jag att onaniscenen är lite att ta i. Jag menar, närbild och en finger "i"

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 11:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
lite off topic förvisso men visst har ec gjort så här med flera filmer?
t.ex. a blade in the dark finns väl både som oklippt och dir cut utgåvor hos ec.. ere fler som man borde veta om innan man gör bort sig mer?

InläggPostat: fre maj 13, 2005 11:37 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön jan 25, 2004 13:04Inlägg: 296
Jäävlar... vad fan är det för monstergris.... äckligt tycker jag...

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 12:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
newbadboy skrev:
Jäävlar... vad fan är det för monstergris.... äckligt tycker jag...

Ja jag fattar inte vad man får ut av att se något sådant i en film. Men jag gillar ju sjuka skräckfilmer själv, som massa tycker är konstigt. Så jag ska inte klaga. :)

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 12:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Så den här filmen är köpvärd? Har alltid trott motsatsen... :|

InläggPostat: fre maj 13, 2005 14:07 Svara med citat
Den är enligt mig bra mycket bättre än Ferox och Eaten Alive. Den når inte upp till Cannibal och Jungle Holocaust men nästan.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Inte bättre än Ferox, vad säger du människa!?

InläggPostat: fre maj 13, 2005 14:18 Svara med citat
Det tycker jag absolut att den är, bra mycket bättre dessutom. Ferox kommer på en glad tredjeplats vad gäller spagetthikannibalfilmer. Men då har jag inte sett Man From Deep River än, som verkar hyggligt bra.

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Nä Mens lurar dig. Den absolut inte lika bra som Ferox. Mountain of cannibal god kommer på en fjärdeplats i min kanniballista efter Holocaust, Ferox och Eaten Alive.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 17:31 Svara med citat
idd skrev:
lite off topic förvisso men visst har ec gjort så här med flera filmer?
t.ex. a blade in the dark finns väl både som oklippt och dir cut utgåvor hos ec.. ere fler som man borde veta om innan man gör bort sig mer?

A Blade in the Dark finns i två släpp, ett tidigt som är den korta versionen och en senare som är den längre versionen. Jag föredrar den korta.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 13, 2005 19:08 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Är grisen av samma art som i Hannibal? :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
134 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori