Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Rats nights of terror, övertyga mig.

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: ons jan 14, 2004 16:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
övertyga mig om att jag bör köpa detta missfoster av Mattei!
den verkar fenomenalt dålig.. men jag är ändå inte helt såld, kan den verkligen vara så underbar?
i en intervju jag läste med Fragasso verkar han iaf betrakta filmen som ganska bra och att den blev dålig pga budgetens limitationer, han verkar även ganska stolt över specielleffekterna han gjorde och påpekade att skådisarna gjorde väldigt bra insatser (ngt jag tvivlar lite på..).

så, övertyga mig om att detta är eurotrash så charmigt dålig att man bör ha den i sin sammling. :D

InläggPostat: ons jan 14, 2004 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Njae, jag föredrar nog Hell of the living dead framför Rats. Men filmen är småskoj, och den är lagomt cheezy! :lol:

Men något blodbad är den tyvärr inte, gillar man inte taskig dubbning, si så där skådespelarprestationer och allmänt lågbudget så bör man nog undvika den. Men är man av den uppfattningen att det är kul så är det här nog en höjdpunkt.

Senast redigerad av Inglorious Bastard ons jan 14, 2004 17:35, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: ons jan 14, 2004 17:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag har haft den här på dvd ett par månader nu men faktiskt inte kollat på den ännu av en rad olika anledningar. men jag är peppad, jag vet att jag kommer att älska den!

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2004 17:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Filmen bör definitivt ses, mer finns inte att tillägga :)

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2004 17:39 Svara med citat
Den MÅSTE ses. Det är Bruno Mattei och Claudio Fragasso...fler anledningar behövs inte :D

InläggPostat: ons jan 14, 2004 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Okej film om man gillar post apocalypse, men förvänta dig inget blodbad. Det är riktigt dåligt med blod och effekterna som finns är riktigt dåligt gjorda.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 15, 2004 02:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
ok, såg den precis. helt okej film, aningen småseg emellanåt men det vägs upp av det fantastiska slutet, orgel-soundtracket och att personerna i filmen har stenhårda namn som lucifer och video. klagar man på "dåliga effekter" jämför man nog med fel filmer, känns inte riktigt rättvist, man får helt enkelt ta det för vad det är. en gammal italiensk lågbudget-grej, dessutom med galningen mattei bakom rodret. man får precis det man bör förvänta sig. uppskattar man dom italienska postapokalyptiska filmerna är rats gjuten, vipco dvdn är billig som stryk nu (går att utan några problem hitta för runt 70-80 spänn) och är helt okej faktiskt.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 17, 2004 22:02 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör okt 18, 2003 15:23Inlägg: 95Ort: Kalmar
Rats är underhållning från början till slut, och slutet i sig är värt pengarna :)

InläggPostat: tis jan 27, 2004 08:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
Måste bara fråga om det ær Zombie 3 vi pratar om hær som heter alldeles før många namn (bla. the nights of terror)? om det nu ær den så tyckte jag att det va den coolaste zombie filmen jag sett på mycket længe. Ungen till nymfoman morsan ær riktigt vidrig.

InläggPostat: tis jan 27, 2004 08:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
jonaz skrev:
Måste bara fråga om det ær Zombie 3 vi pratar om hær som heter alldeles før många namn (bla. the nights of terror)? om det nu ær den så tyckte jag att det va den coolaste zombie filmen jag sett på mycket længe. Ungen till nymfoman morsan ær riktigt vidrig.

Nope, här snackar vi Bruno Matteis mästerverk Rats, Nights of terror och inte Andrea Bianchis Burial Ground aka zombie 3 aka Nights of terror. :wink:

Italiensk film har en tendens att ha många olika namn, ibland (ofta) är detta rätt så förvirrande!

InläggPostat: tis jan 27, 2004 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 26, 2004 11:07Inlägg: 75Ort: Ulricehamn
Aha ok, jo det ær ju riktigt førvirrande. speciellt nær vissa har samma namn.

InläggPostat: tis jan 27, 2004 11:03 Svara med citat
Japp, välkommen in i filmens fantastiska värld! :D
Gå in på http://www.imdb.com och slå upp nights of terror! Eller någon annan Italiensk film, oftast är dom kända under ett otal namn/klippningar.

InläggPostat: tis jan 27, 2004 11:14 Svara med citat
Ok, ska kollas upp =)

InläggPostat: tis jan 27, 2004 14:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Amando de Ossorios Blind Dead serie har fått en hel drös med olika namn. För att förvirra det ytterligare så är en del av namnen samma som på några andra filmer.

La Noche del terror ciego -71
The Blind Dead
Crypt of the Blind Dead
Mark of the Devil, Part 4: Tombs of the Blind Dead
Night of the Blind Dead
La Noche de la muerta ciega
A Noite do Terror Cego
Tombs of the Blind Dead

El Ataque de los muertos sin ojos -73
Attack of the Blind Dead
Mark of the Devil 5: Return of the Blind Dead
Return of the Blind Dead
Return of the Evil Dead

El Buque maldito -75
The Blind Dead 3
The Ghost Galleon
Ghost Ships of the Blind Dead
Horror of the Zombies
La Noche del buque maldito
Ship of Zombies
Zombie Flesh Eater

La Noche de las gaviotas -75
The Blind Dead 4
Don't Go Out at Night
Night of the Blood Cult
Night of the Death Cult
Night of the Seagulls
Terror Beach

Som vi ser ovan så har 2 filmer döpts till Mark of the Devil.
Precis som ett par andra:
Doña Diabla (1950) aka "Mark of the Devil"
Hexen bis aufs Blut gequält (1970) aka "Mark of the Devil"
Hexen geschändet und zu Tode gequält (1972) aka "Mark of the Devil, Part 2"
Alucarda, la hija de las tinieblas (1978) aka "Mark of the Devil 3"
El Espanto surge de la tumba (1973) aka "Mark of the Devil 4"
La Noche del terror ciego (1971) aka "Mark of the Devil, Part 4: Tombs of the Blind Dead"
Ataque de los muertos sin ojos (1973) aka "Mark of the Devil 5: Return of the Blind Dead"
Mark of the Devil 666: The Moralist (1995) aka "Mark of the Devil 6"
Mark of the Devil Revisited (2002)

Den andra Blind Dead filmen kallas också för Return of the Evil Dead.
Dock så har den inget gemensamt med Evil Dead filmerna.
Trean kallas också för Zombie Fleash Eater. Har inget med Zombie Fleash Eaters att göra.
Fyran har inget med Dennis Weaver och Terror on the Beach att göra. :wink:

Men visst är det rörigt ibland.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 27, 2004 18:35 Svara med citat
Men det är samtidigt lite spännande, man vet aldrig vilken version man får hem i brevlådan! :lol:

InläggPostat: tor feb 12, 2004 00:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Rats är den stupidaste filmen jag har någonsin skådat, fast jag måste erkänna att den var lite underhållande. 4/10. 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 12, 2004 08:37 Svara med citat
Underhållande men dum, det var ën bra beskrivning! :)

InläggPostat: ons sep 27, 2006 03:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Såg den faktiskt för första gången inatt. Varför vet jag inte, haft den på LD länge. Iaf, otroligt dum film men väldigt underhållande.
Läste att Anchor Bay's DVD är väldigt mörk, stämmer detta?

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 06:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5271Ort: Sölvesborg
Hur är vipcos?

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 12:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Helt ok faktiskt! Jag är nöjd med släppet (mer än vad jag kan säga om filmen).

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Zamien, Har du DVD i datorn så du kan lägga upp några screenshots från Vipco'n??

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 27, 2006 17:51 Svara med citat
tillsammans med den utsökta bronx warriors 2 dvdn är rats nog ett av dom bättre vipco släppen.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 29, 2006 03:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor sep 14, 2006 21:34Inlägg: 253Ort: Gbg
Övertyga ????

Den finns ju.. Behöver du mer skäl är du ta mig fan inte samlare.. 8)

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Averno
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 29, 2006 10:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Jag ska försöka komma ihåg att lägga upp skärmdumpar i helgen.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 29, 2006 12:36 Svara med citat
Kanon. Då ser jag om jag behöver byta upp mig eller inte.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
83 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori