Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Rats nights of terror, övertyga mig.

InläggPostat: fre sep 29, 2006 12:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Köpte vipcos för en 10:a av en polare men har inte betalat ännu. Vet inte hur utgåvan är men den är ju lätt värd 10 eller 0 kroner! Hehe! Filmen i sig är härlig men sköna karaktärer, musik, postapo. känsla och fantastiskt slut!!!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 29, 2006 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Lite bilder från Vipcos utgåva

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 29, 2006 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Tackar. Tror den ser bättre ut än LD'n men får jämföra sen på söndag.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ojojoj, det var en rejäl skillnad på Vipco DVD'n och gamla japan LD'n. Vipcon har skarpare bild och mycket ljusare. Dock undrar jag om den skall vara så ljus? Verkar som LD'n har "blå" filter för nattscenerna så frågan är vad som är rätt. Är det en ny Blue Underground Sadomania tabbe, eller ska den vara så?

DVD'n först och LD'n sen

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Någon som har Anchor Bay DVD'n eller Japanska DVD'n så vi kan jämföra?

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Kan inte svara på vilket som är rätt eller inte men djäklar vad det blåa filtrer dödar kontrasterna.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 19:59 Svara med citat
En sak är iaf säker, den japanska är MKT mörkare än Vipcon.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ungefär sådär visade min förra proj alla filmer emot slutet när
den blå LCD-panelen la av. O jäklars va de suger o se på film så.
Jag föredrar helt klart den ljusare utav de där två.

InläggPostat: sön okt 01, 2006 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Hur står sig då AB`s mot dem två släppen ?

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 22:23 Svara med citat
lizzardking skrev:
Hur står sig då AB`s mot dem två släppen ?

Ja, det jag undrar med. Den och Japanska skulle jag vilja se. Iaf någon mer har blåfilter på eller om det är felaktigt med det.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 22:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
fan vad rolig den är den där bilden med snubben med råttisfejan! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 01, 2006 23:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
NIN skrev:
Någon som har Anchor Bay DVD'n eller Japanska DVD'n så vi kan jämföra?

Anchor Bay:
Bild
Bild
Bild

InläggPostat: mån okt 02, 2006 04:05 Svara med citat
Cozzi, tackar!! Ser ut som det inte ska vara blåfilter på.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 04:55 Svara med citat
Mystiken tätnar. Det verkar som den gamla Uk VHS'n, från 80-talet, hade samma mörka och blåakitga bild. Detta är ju mycket intressant :P

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Också intressant att Vipco enligt mig har bättre bild än Anchor Bay just vad det gäller ljus o kontrast medans Anchor Bay har rätt AR. Sen säger ju inte dessa screenshots allt om hur de olika utgåvorna skulle se ut på min dvd o tv. Kvarstår gör ju också den japanska! Acnhor Bays R0:a har mer extramaterial, i form utav en intervju med Bruno, än både Beam Entertainment (Japan) och Vipco (England)! Alla ska vara olippta men den Japanska har tydligen ca 7 sek. optisk censurering i en naken scen.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 09:54 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Tycker det ser ut som Vipcon möjligtvis lider av EE och boostad kontrast.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 13:36 Svara med citat
Sant. Jag vill se Japanska. AB's är kanske värd att köpa bara för intervjun, nån som vet om den är något att ha?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
smulan skrev:
Sant. Jag vill se Japanska. AB's är kanske värd att köpa bara för intervjun, nån som vet om den är något att ha?

Jadå, Bruno är kul att titta/lyssna på.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 13:55 Svara med citat
smulan skrev:
Sen säger ju inte dessa screenshots allt om hur de olika utgåvorna skulle se ut på min dvd o tv.

HELT klart. T ex så säger inte screenshots något om ljudet alls. Det säger inte något om vilken version som har mest problem med MPEG compression artifacts. T ex mitt ninja mission screenshot test mellan Japanska LDn och Svenska DVD visar inte att DVD lider rejält av att allt ligger bara på 2,8 GB och det är fullt med compression artifacts.
Man kan även missa ghosting också, även om vi lyckades få med sånt på Mutilator testet.

Det som jag tycker är mest intressant med detta är inte vilken som har den snyggaste bilden just nu, utan att två äldre släpp från 80-talet har blåfiltrade nattscener och dom nya har inte.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 13:59 Svara med citat
Det är som sagt mycket intressant det där med blåfiltret...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 14:03 Svara med citat
smulan skrev:
Det är som sagt mycket intressant det där med blåfiltret...

Ja, det kan mycket väl vara fel. MEN, det kan också stämma, speciellt eftersom japan alltid varit kännt för att ha "rätt" version på deras släpp. Och dessa släpp ligger mycket närmare biopremiären också. Så Japanska DVD'n vore kul att se.
Så antigen är det så att det inte ska vara blåfilter eller så är det en kollektiv miss a la Sadomania.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 14:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
cozzi skrev:
Bild
HahHAHAHHAHAH :lol: , denna måste jag se!

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 16:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Verkar som att det är ett ganska värt Vipco släpp. Den finns på Akademibokhandeln här i stan så man kanske ska gå och köpa den nån dag :)

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 16:49 Svara med citat
10 kr som jag köpte den för är den klart värd! Vet inte hur mycket dom tar men den är bra för att vara vipco!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
smulan skrev:
10 kr som jag köpte den för är den klart värd! Vet inte hur mycket dom tar men den är bra för att vara vipco!

Har för mig att det är kring hundringen. Har inte sett den men det är den nog värd :)

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 02, 2006 17:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
smulan skrev:

Samma intervju finns på Hell Of The Living Dead med, den oxå från AB.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
83 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori