Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Alien 2: On Earth

InläggPostat: ons apr 05, 2006 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
När ni ändå snackar om inofficiella uppföljare till olika filmer så kan jag passa på att höra om Bruno Mattei's Terminator 2 är värd att se och om den finns på dvd?

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 05, 2006 22:14 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
Dem där italienarna har fanimej gjort innoficiella uppföjare på allt! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 07:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Goatlord skrev:
Alexander skrev:
lizzardking skrev:
Alexander skrev:
en film du och jag skulel kunna mysa till kanske? 8) :wink:

Blodig o go :D

Definitivt skulle vi kunna det :lol:

jag tänder på blod :wink:

Ingen annan VHS utgåva som är bra? Ska det vara VTC på denna?

Svenska Hemvideosläppet ska det vara:
Bild ;)

När jag var liten så tyckte jag att det här verkade vara världens hemskaste och äckligaste film, bara efter att ha sett omslaget. Oj oj, vad världen var liten då. :)

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 12:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Tycker fortfarande att det är ett jävligt tungt omslag 8)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 14:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Klockrent! :P

InläggPostat: tor apr 06, 2006 16:05 Svara med citat
plutten skrev:
När ni ändå snackar om inofficiella uppföljare till olika filmer så kan jag passa på att höra om Bruno Mattei's Terminator 2 är värd att se och om den finns på dvd?

Finns inte på nån laglig dvd vad jag vet. Annars en ganska kul Aliens-rip, nästan scen för scen stundtals, och med en Terminator inslängd på slutet. Men det är Aliens som är den stora inspirationskällan :)

InläggPostat: tor apr 06, 2006 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Har Monstret - Alien 2 framför mig nu på vhs från Midnight Video, dock ska denna ha annan början än det svenska släppet och det står annan regissör på den och att den ska vara gjord ´86 :lol:

Ordagrant för er detta:

Alien 2 (Uncut) aka Alien 2: Sulla Terra
1986 - Dir: Ciro Ippolito

Återkommer efter att jag sett denna :D

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 06, 2006 19:00 Svara med citat
Ciro Ippolito är regissören. dock är den ju från 1980.

InläggPostat: tor apr 06, 2006 19:02 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:
Ciro Ippolito är regissören. dock är den ju från 1980.

En man med koll :D
Precis vad jag alltid misstänkt :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 07, 2006 09:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor jun 10, 2004 18:35Inlägg: 169Ort: värmland, karlstad
jag vill se den där intalienska Predator kopian som Fred berättade om, som ska helt o hållet vara scen för scen ripoff.:)

InläggPostat: fre apr 07, 2006 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Jag är jättesugen på att se nån av dessa filmer. Ingen som vet var man kan få tag på dom? :)

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 07, 2006 18:41 Svara med citat
söka reda på x-rentals eller kopior.

InläggPostat: fre apr 07, 2006 20:11 Svara med citat
Har sett c:a halva nu och efter en väldigt seg inledning så har det nu börjat ske kuliga saker för det kära gänget i grottorna :D
Det förekommer en jävligt skön huvudkapningsscen som fred nämnde innan som bara den är värd att se filmen för annars :D

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 10, 2006 20:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5273Ort: Sölvesborg
Ska bli riktigt mysigt att se denna nu i helgen, laddade ner den nyss(vhs rip).
En rolig sak är att den är gjord flera år innan Aliens(den "riktiga" Alien 2").

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 10, 2006 20:07 Svara med citat
lizzardking skrev:
Har sett c:a halva nu och efter en väldigt seg inledning så har det nu börjat ske kuliga saker för det kära gänget i grottorna :D
Det förekommer en jävligt skön huvudkapningsscen som fred nämnde innan som bara den är värd att se filmen för annars :D

Så vad tyckte du om hela filmen då? :) Inledning är ju ganska uttdragen, men scenen på stranden med barnet är väldigt bisarrt och livar upp den delen av filmen i alla fall!

InläggPostat: ons maj 10, 2006 22:34 Svara med citat
Ja, hela grottsekvensen var helt jävla underbar :P
Sen blev den lite dryg i stan men polisbilen som är på omslaget är jävligt tung när den dyker upp. fråga mig inte varför.
Jag bara tycker det :lol:

Strandscenen skrämde skiten ur mig liten parvel och det är just den scenen som har påmint mig om filmen alla dessa år och som fortfarande gjorde så att jag var på min vakt när den kom :oops:
Inte lika effektiv nu men jävligt brutal :D

I helhet en skön film som bör komma på ett bra släpp!
Jag ger den 3 corvetter av 5 :P

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 11, 2006 12:12 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons maj 26, 2004 15:54Inlägg: 136
Mattei är ju den riktiga rip kungen enligt min mening..
Själv äger jag det Italienska vhs släppet av Matteis T2
Känner någon till om det finns nått engeskspråkigt släpp?

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 11, 2006 12:15 Svara med citat
själv har jag Matteis "Shocking Dark" på japan vhs. Osanolik ripp på Aliens (och lite Terminator på slutet) och en mycket underhållande sådan. Han är sanslös karln.

InläggPostat: tor maj 11, 2006 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
M3 skrev:
Själv äger jag det Italienska vhs släppet av Matteis T2
Känner någon till om det finns nått engeskspråkigt släpp?

Den japanska rentalen har engelskdubbning. Nu hann ju Erik före, fast han nämnde aldrig något om ljudet så.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 11, 2006 12:49 Svara med citat
yeah. den är oklippt och widescreen likaså.

InläggPostat: tor maj 11, 2006 16:27 Svara med citat
..ehh vid närmare koll såg jag att jag vist hade den med, fast på midnight´s bootleg vhs då! får nog ta och kika på den ikväll..

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 11, 2006 16:40 Svara med citat
Ah, den vill jag se :D :D

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 15:58 Svara med citat
Kanske inte den bästa Mattei rullen! Mycke spring i underjordiska gångar..

Lite roligt var det när imdb förhands snackade om T3 och länkade till Matteis T2 http://us.imdb.com/title/tt0098321/news

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 12, 2006 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
M3 skrev:

Lite roligt var det när imdb förhands snackade om T3 och länkade till Matteis T2 http://us.imdb.com/title/tt0098321/news

Alien2- on the Earth? Du måste skämta med mig aprilo?

InläggPostat: fre maj 12, 2006 18:08 Svara med citat
Bhoot skrev:
M3 skrev:

Alien2- on the Earth? Du måste skämta med mig aprilo?

Vadå? Han skriver ju om Matteis Terminator 2...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 5
103 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 21 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori