Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Alien 2: On Earth

InläggPostat: fre okt 15, 2010 09:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Den har jag sett för något år sedan, riktigt tufft med ett Blu-Ray-släpp :ymparty:

InläggPostat: fre okt 15, 2010 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Vi som inte har Blu-ray får väl hoppas på ett bra släpp på dvd också. För denna film vill jag verkligen se!

InläggPostat: lör okt 16, 2010 09:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Helt ok film. Hoppas också att den släpps på dvd då jag inte har nån bluray spelare ännu (ska skaffa i jul är planen).

InläggPostat: lör okt 16, 2010 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Finns ju blåstrålespelare billigt o köpa, har jag uppfattat det som.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 16, 2010 13:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Dock inga som är regionsfria.
Det här hör dock inte till diskussionen om filmen, så vi lämnar det där.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 16, 2010 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Denna utgåvan är regionsfri. Mitt tips är att köpa BD versionen och skaffa en spelare. Varit med om folk som skippa DVD och köpte VHS istället, ingen av dom har inte blivit tvungen att köpa om filmerna på DVD när dom insåg bildskillnaden.

Den ska komma i mitten av november och bolaget påstår att dom har massa jävligt intressanta filmer som ska komma nästa år.

InläggPostat: tis okt 19, 2010 07:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Ja precis, den här utgåvan kommer att vara regionsfri.

Tveksamt om ML ens kommer syssla med DVD-utgåvor?
Känns som ett väldigt nischat kvalitetsföretag det här... man sa ju länge att Code Red var skräckfilmens svar på Criterion, bara hoppas att Midnight Legacy blir det istället.
:ymparty:

Jag hoppas att man kan förhandsboka BD'n långt innan mitten av november?

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 24, 2010 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Det är ju ärkebootlegaren Bill Knight som ligger bakom Midnight (numera Legacy). Känns kul och lite lustigt att han för första gången kommer att släppa ett fullt lagligt filmsläpp. Jag antar att han verkligen köpt rättigheter den här gången.

Han har ju varit kungen på den gråa marknaden inom vårt filmområde sen jag vet inte hur länge - och även om han gjort stora stålar på alla sina pirat-vhs:er och dvd-r, så kanske han gottgör för det nu genom att pumpa fram obskyra och länge efterlängtade titlar på BD (vi får se om han slopar DVD-formatet helt och hållet... det borde han göra om han vill sticka ut).

Det är iaf kul att han börjar satsa större. Han sitter på enorm kunskap när det gäller obskyra italienska och spanska filmer, och brukar ha koll på exakt vilka versioner som gäller om man vill se en film så komplett som möjligt. Han har dessutom väldigt intressant smak, så om han fortsätter efter Alien 2: Sulla terra, så tror jag att vi kan vänta oss att han hinner först med att släppa några riktigt tunga och efterlängtade titlar som inte ens sett dagens ljus på dvd...

Jag slår till med en gissning, och säger "Night of the devils" på Bluray år 2011 eller 2012. Hoppas kan man ju alltid.

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 31, 2010 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Ja, night of the devils är nog inte omöjligt och det vore helt underbart.

InläggPostat: ons nov 03, 2010 12:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Tack för infon om Bill Knight, Pisano! :)

Jag ser verkligen fram emot denna release och första recensionen som snart dyker upp på Digital Bits!

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 05, 2010 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Här är Blu-Ray

Bild

InläggPostat: fre nov 05, 2010 14:30 Svara med citat
Längtar längtar längtar.

Den enda detalj som går att ifrågasätta (filmen kommer LÄTT vara värd det höga priset..) är att bolaget tyvärr tvingades till att använda vanliga blu-ray förpackningar istället för de apsnygga röda. Deras största återförsäljare (Amazon?) tyckte att det inte gick att sälja röda... "the risk of consumers being confused into thinking they are HD-DVD cases is a risk not worth taking", sa de. Fast oavsett hur "tråkiga" de blå standardförpackningarna är så kommer den apsnygga slipsleeve som syns på föregående sida alltid ingå.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 19, 2011 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Fick hem BD:n i posten igår, trots att releasedatumet är satt till sent i Mars :)

Kollade på den, och vad kan jag säga... klockrent släpp. Blev skraj först när de inledande scenerna visades, men det är ju stock footage som är menat att se risigt ut i filmen. När filmens "egna" scener drar igång strax därefter så är det grandiosa för hela slanten. Otroligt läcker, knivskarp bild. Ljudet är inte av riktigt samma kaliber, men heller inget jag kan klaga på. Inte hade man vågat hoppas på att det skulle vara så här bra.

Nu gäller det bara att släppet säljer så till den grad att Midnight legacy kan fortsätta leverera såna här guldkorn.

Det är så sjukt häftigt att ALIEN 2: SULLA TERRA var den första italienska kultfilmen jag fick uppleva på Blu-ray sen jag skaffade hemmabio. Det hade jag inte trott ens för ett år sedan.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 19, 2011 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8420Ort: Borås, Sweden
Fan vad gött! Vart köpte du den?

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 19, 2011 20:31 Svara med citat
Köpte direkt av Bill på Midnight. http://www.midnight1.com

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 19, 2011 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8420Ort: Borås, Sweden
Kanske är blind, men ser inget om priset där??

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 19, 2011 20:41 Svara med citat
Nej, det verkar som de har tagit bort försäljningslänken som låg uppe där ett kort tag, för $32 + frakt från USA. Nu finns den att förhandsboka på Amazon, med nedsatt pris men med releasedatum 2011-03-22.

http://www.amazon.com/Alien-Midnight-Le ... 926&sr=8-1

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 19, 2011 22:17 Svara med citat
Ah, kostar ju bara 194:- där. Tack!

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 20, 2011 00:23 Svara med citat
Låter hur bra som helst. Jag hade tyvärr aldrig råd att beställa filmen när första upplagan släpptes (som nu borde vara slutsåld).

Släpps dock igen nu med sänkt pris, både på DVD och BD den 22 mars. Precis som Pisano säger.

Om man vill slippa tullrisken, samt såklart stötta en sjysst butik, så finns den också att boka på Diabolikdvd:

http://diabolikdvd.com/category/Blu~Ray/Alien-2:-On-Earth-(Alien-2:-sulla-terra)-(All-Region-Blu~Ray).html

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 20, 2011 12:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Schysst med tipsen, tack! :ymparty:

Har sett fram emot att få se den läääänge nu.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 21, 2011 16:24 Svara med citat
Ja, köp den sen i mars, sjukt nöjd med utgåvan!

InläggPostat: lör jan 29, 2011 21:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Hopplös film, vansinnigt bra släpp.

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 02, 2011 00:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: lör dec 11, 2010 13:46Inlägg: 174
Har den här filmen något att göra med Alienfilmerna?
Aldrig hört talas om förut... :?

InläggPostat: ons feb 02, 2011 00:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
http://www.imdb.com/title/tt0078749/

Nej, de har väl egentligen bara använt sig av titeln för att dra in lite extra stålar.

InläggPostat: ons feb 02, 2011 02:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jan 31, 2011 23:47Inlägg: 8
Denna var riktigt sopig! :lol:

Såg den på video för en herrans många år sen.

Men smaken är väl som baken, som dom säger. :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 5
103 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori