Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Ruggero Deodato

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: ons apr 26, 2006 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Nu undrar jag om det är någon som har sett mästarens tidiga filmer, och då syftar jag främst på Vacanze sulla Costa Smeralda (1968), Quattro del pater noster, I (1969) och så Waves of Lust (1975) som numera finns på dvd. Men hur är det med de andra filmerna? Kan man få tag på dem någonstans? Verkar vara riktiga små mästerverk...

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 19:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
final_cut skrev:
Nu undrar jag om det är någon som har sett mästarens tidiga filmer, och då syftar jag främst på Vacanze sulla Costa Smeralda (1968), Quattro del pater noster, I (1969) och så Waves of Lust (1975) som numera finns på dvd. Men hur är det med de andra filmerna? Kan man få tag på dem någonstans? Verkar vara riktiga små mästerverk...

Waves of lust är verkligen ett mästerverk! Otroligt skön rulle, med lite spänning och en hel del sleaze. Finns ju på Raro DVD i fin version

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 19:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
NIN skrev:
Waves of lust är verkligen ett mästerverk! Otroligt skön rulle, med lite spänning och en hel del sleaze. Finns ju på Raro DVD i fin version

japp, waves of lust är fantastisk, mycket förbisedd och underskattad deodato-rulle. sleazigt terror-stuk på en båt ute till havs, kan det bli bättre?

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Ja, det är sånt jag söker efter just nu. Deodato har ju blivit synonymt med Cannibal Holocaust, men jag känner att han är mer än bara en regissör av kannibalfilmer. Undrar varför han aldrig köpt en biljett till Hollywood.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Jag måste säga att jag var väldigt besviken på Waves of Lust, tyckte den var seg och händelselös, med oengagerad sleaze. Av alla Dedodato-filmer jag sett förutom Holocaust måste jag säga att Live Like a Cop, Die Like a Man och The Washing Machine har varit mest underhållande. Kanske framför allt den förstnämnda som är en rafflande krimi med lövtunn story men riktigt hårda tag. 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 21:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Tyckte Waves Of Lust var en helt okej film. Inte det bästa jag sett men klart köpvärt.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
"Waves of Lust" är OK, men absolut inte fantastisk i mina ögon. Den känns tyvärr lite för lam, trött och ointressant för mig. Gillar ändå filmer till havs, och därav växer den något. Men en film som "Knife in the Water" är överlägsen, angående liknande miljö och tema.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 26, 2006 23:26 Svara med citat
Så ingen som har sett de filmer han gjorde innan Waves Of Lust? Den ena handlar om en man som hittar ett skatt just som han bestämt sig för att ta sitt liv, den andra är en västern om en grupp som misstänkts vara rånare, hamnar i finkan men lyckas fly...bara för att få en grupp banditer efter sig som tror att de har bytet, när de i själva verket aldrig rånat någonting. Kan vara nåt att hålla ögonen öppna efter!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 01:17 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Nån som sett Gungala, the Naked Panther eller Zenabel? Lätt dom Deodato-rullarna jag är mest nyfiken på för tillfället.

InläggPostat: tor apr 27, 2006 09:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
[quote="final_cut"]Så ingen som har sett de filmer han gjorde innan Waves Of Lust? quote]

Sorry!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag kan förstå att man tycker att waves of lust är lite tam och mjäkig, men den har något visst som jag har fastnat för. dynamiken mellan snyggingarna john steiner och al cliver är helt lysande!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Peter Neal skrev:
jag kan förstå att man tycker att waves of lust är lite tam och mjäkig, men den har något visst som jag har fastnat för. dynamiken mellan snyggingarna john steiner och al cliver är helt lysande!

Håller helt med broder!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 27, 2006 11:53 Svara med citat
Då är vi tre :D

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Bazzoni skrev:
Jag måste säga att jag var väldigt besviken på Waves of Lust, tyckte den var seg och händelselös, med oengagerad sleaze. Av alla Dedodato-filmer jag sett förutom Holocaust måste jag säga att Live Like a Cop, Die Like a Man och The Washing Machine har varit mest underhållande. Kanske framför allt den förstnämnda som är en rafflande krimi med lövtunn story men riktigt hårda tag. 8)

HUr är The Washing Machine? Har sett trailer. Är den köpvärd?

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 12:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Spietato skrev:
Bazzoni skrev:

Det var länge sedan jag såg den, men jag tycker absolut att du ska kolla upp den, sleazy, bisarr, förvirrande och stundtals våldsam. Fint foto också har jag för mig. Vad mer kan man begära egentligen? 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 14:29 Svara med citat
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:

Det var länge sedan jag såg den, men jag tycker absolut att du ska kolla upp den, sleazy, bisarr, förvirrande och stundtals våldsam. Fint foto också har jag för mig. Vad mer kan man begära egentligen? 8)

Några djur som stryker med kanske? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 19:23 Svara med citat
NIN skrev:
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:

Några djur som stryker med kanske? :wink:

hähä. tror tyvärr inte det var något sådant. möjligen nån jycke. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 19:27 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör feb 18, 2006 11:00Inlägg: 516Ort: Helsingborg
Fan, jag önskar verkligen att Atlantis Interceptors kunde komma ut i en bra och ordentlig utgåva! Det var nog en tjugo år sedan jag såg den senast.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 23, 2006 22:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Mycket bra film!!
Har den på ripp från vhs och den åker på titt som tätt :D
Definitivt en av hans bästa!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 24, 2006 14:25 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Såg precis Waves of Lust, och visst var det en riktigt trevlig liten film (kan någon ogilla en film där John Steiner dricker J&B ur Silvia Dionisios navel?). Blev ändå lite besviken på grund av för högt ställda förväntningar, hade gärna sett lite mer dynamik och psykologisk terror mellan karaktärerna, samt lite mindre poänglöst sleazande. En solklar 3:a dock, Deodato är ett proffs.

InläggPostat: ons maj 24, 2006 15:32 Svara med citat
nej, en atlantis interceptors dvd vore sannerligen inte fel! känns som det börjar bli dags nu.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 25, 2006 04:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:
Bazzoni skrev:

Hehe, blir fasiken till att kolla upp den då :) Är det en tvättmasin som mördar folk eller vad i helvete? :lol:

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 25, 2006 11:06 Svara med citat
Spietato skrev:
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:
Bazzoni skrev:

Hehe, blir fasiken till att kolla upp den då :) Är det en tvättmasin som mördar folk eller vad i helvete? :lol:

hehe. nejdå. inget sånt som tur är. den handlar om ett mord där offret hittas styckad i tvättmaskinen.

Bild

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 25, 2006 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Nån här som sett Dial:Help?
En riktigt flummig skräckis om en telefon som ringer upp och dödar folk.
Har en svensk x-rental med titeln "Dödlig Linje", ellet nått liknande.

Peter Neal skrev:
nej, en atlantis interceptors dvd vore sannerligen inte fel! känns som det börjar bli dags nu.

Underbar film, den borde absolut släppas på dvd, då skulle jag bli ordentligt glad. :)

InläggPostat: tor maj 25, 2006 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:

hehe. nejdå. inget sånt som tur är. den handlar om ett mord där offret hittas styckad i tvättmaskinen.

De hade väl varit festligt om de handla om en tvättmaskin som mörda folk juu :D :D :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
105 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori