Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Ruggero Deodato

InläggPostat: lör maj 27, 2006 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
AndiOne skrev:
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:

Hehe, blir fasiken till att kolla upp den då :) Är det en tvättmasin som mördar folk eller vad i helvete? :lol:

hehe. nejdå. inget sånt som tur är. den handlar om ett mord där offret hittas styckad i tvättmaskinen.

De hade väl varit festligt om de handla om en tvättmaskin som mörda folk juu :D :D :D

Hahahhahahaahahah

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 27, 2006 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
tilapia skrev:
Såg precis Waves of Lust, och visst var det en riktigt trevlig liten film (kan någon ogilla en film där John Steiner dricker J&B ur Silvia Dionisios navel?). Blev ändå lite besviken på grund av för högt ställda förväntningar, hade gärna sett lite mer dynamik och psykologisk terror mellan karaktärerna, samt lite mindre poänglöst sleazande. En solklar 3:a dock, Deodato är ett proffs.

Precis, håller med tilapia till 100%. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 28, 2006 00:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:
Bazzoni skrev:
Jag måste säga att jag var väldigt besviken på Waves of Lust, tyckte den var seg och händelselös, med oengagerad sleaze. Av alla Dedodato-filmer jag sett förutom Holocaust måste jag säga att Live Like a Cop, Die Like a Man och The Washing Machine har varit mest underhållande. Kanske framför allt den förstnämnda som är en rafflande krimi med lövtunn story men riktigt hårda tag. 8)

HUr är The Washing Machine? Har sett trailer. Är den köpvärd?

Det var länge sedan jag såg den, men jag tycker absolut att du ska kolla upp den, sleazy, bisarr, förvirrande och stundtals våldsam. Fint foto också har jag för mig. Vad mer kan man begära egentligen? 8)

Hehe, blir fasiken till att kolla upp den då :) Är det en tvättmasin som mördar folk eller vad i helvete? :lol:

hehe. nejdå. inget sånt som tur är. den handlar om ett mord där offret hittas styckad i tvättmaskinen.

Bild

Bild

Såg ju mysig ut iallafall.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 28, 2006 12:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Jag har rätt stora förväntningar på hans nya film. Anledningen är att han vet att Cannibal Holocaust är hans ultimata mästerverk och om han ska göra en del 2 så måste den vara riktigt bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 30, 2006 08:25 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor mar 24, 2005 18:49Inlägg: 79
Det är direkt kriminellt att INTE fixa Atlantis Interceptors på DVD. En av de filmer jag minns bäst från 80-talet. Frågan är bara om den kommer att vara lika bra som man minns den. Allt för många filmer har förlorat sin magi när man sett om dem i vuxen ålder. The Legacy var ett sådant exempel, om någon sett eller minns den gamla mysrysaren med Sam Elliot och Katherine Ross...

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 30, 2006 09:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Atlantis Interceptors har INTE förlorat någonting utan snarare ökat sitt underhållningsvärde IMO :D
Jag älskade den förr och den är fanimej ännu bättre nu :P

The Legacy kommer jag ihåg men ej vågat se om för den tror jag inte funkar i dag :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 18, 2006 12:47 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Nu har jag sett Atlantis Interceptors....och jag förstår inte riktigt varför ni hyllar den. Visst är det en bra film men jag skulle inte kunna ge den ett högre betyg än 6/10.
Jag rankar samtliga filmer i SS:s postapokalyps-box högre.

InläggPostat: sön jun 18, 2006 23:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Skulle tro det är strul med rättigheter lr master. Bolagen vet folk vill se denna på DVD, så det är knappasr deras fel

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 19, 2006 10:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Happy Hamster skrev:
Nån här som sett Dial:Help?
En riktigt flummig skräckis om en telefon som ringer upp och dödar folk.
Har en svensk x-rental med titeln "Dödlig Linje", ellet nått liknande.

Peter Neal skrev:
nej, en atlantis interceptors dvd vore sannerligen inte fel! känns som det börjar bli dags nu.

Underbar film, den borde absolut släppas på dvd, då skulle jag bli ordentligt glad. :)

Ja Dial: Help är ju fruktansvärt bisarr. Rätt kul liten sak. Minns den som sevärd, men inget mer.

Atlantis Interceptors bör komma på en riktigt fin dvd. Köpte mig bootlegen som finns på ebay för jag har haft ett enormt sug att se om den de senaste 2 åren.

InläggPostat: mån aug 21, 2006 17:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Bazzoni skrev:
Av alla Dedodato-filmer jag sett förutom Holocaust måste jag säga att Live Like a Cop, Die Like a Man och The Washing Machine har varit mest underhållande. Kanske framför allt den förstnämnda som är en rafflande krimi med lövtunn story men riktigt hårda tag. 8)

Talar vi om hårda tag i samma andra som Cannibal Holocaust eller är det mer hårda tag som i skjortor dränkta i ketchup? :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
final_cut skrev:
Bazzoni skrev:
Av alla Dedodato-filmer jag sett förutom Holocaust måste jag säga att Live Like a Cop, Die Like a Man och The Washing Machine har varit mest underhållande. Kanske framför allt den förstnämnda som är en rafflande krimi med lövtunn story men riktigt hårda tag. 8)

Talar vi om hårda tag i samma andra som Cannibal Holocaust eller är det mer hårda tag som i skjortor dränkta i ketchup? :wink:

öh. Live Like a Cop, Die Like a Man är ingen gore-film. Och ingen ketchuprulle heller. Rikligt med "onödigt" övervåld från iskalla typer på heta bågar. 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 20:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Hehe jag bara älskar den svenska titeln! Iallfall är detta en rulle jag måste se. Köpte ett par euro-crime (Contraband, Almost Human m.m. är väl euro-crime?) rullar för ett tag sen men sålde dom nästan direkt. Jag har tänkt mycket på dom på sistone och ångrar nu att jag sålde dom, vet inte varför faktist... denna ligger på min inköps-lista tillsammans med Almost Human m.m... Har altså inte sett denna!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 21:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Italiensk-crime film är mer som spagge-westerns men i 70-tals miljö!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 23:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Ok spaghetti-western finns det en hel del mycket bra så jag kan nog gilla detta! :wink:

Jag gillade som sagt speciellt Almost Human väldigt mycket men av nån anledning som jag inte kommer ihåg så sålde jag den. Det är väl italiensk euro-crime?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 23:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
smulan skrev:
Ok spaghetti-western finns det en hel del mycket bra så jag kan nog gilla detta! :wink:

Jag gillade som sagt speciellt Almost Human väldigt mycket men av nån anledning som jag inte kommer ihåg så sålde jag den. Det är väl italiensk euro-crime?

Jepp, en av de bästa i genren! 8) Fast Umberto Lenzis Roma a Mano Armata är min favorit!

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 23:49 Svara med citat
Bra! Hur är Live lika a man om man jämnför med Almost Human? Samma känsla? Mer snutrulle? Jag måste kolla upp va den handlar om! Har bara hört att den ska vara bra!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 21, 2006 23:51 Svara med citat
smulan skrev:
Bra! Hur är Live lika a man om man jämnför med Almost Human? Samma känsla? Mer snutrulle? Jag måste kolla upp va den handlar om! Har bara hört att den ska vara bra!

AH är mer terror film, Live är mer speed action men sagt försök att få tag i Roma a Mano Armata , du blir inte besviken!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 22, 2006 00:00 Svara med citat
Ok! Det va det jag trodde - Almost Human är väldigt mycket terror! Inte så mycket action på det gamla hederliga sättet. Jag ska kolla upp!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 22, 2006 00:05 Svara med citat
smulan skrev:
Ok! Det va det jag trodde - Almost Human är väldigt mycket terror! Inte så mycket action på det gamla hederliga sättet. Jag ska kolla upp!

Jag skrev en recension på AH här på forumet ( viewtopic.php?t=1014&start=0 ). bortkasta inte filmer pga deras genre! Det är det värsta du kan göra! :|

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 22, 2006 00:23 Svara med citat
AndiOne skrev:
Bazzoni skrev:
Spietato skrev:

De hade väl varit festligt om de handla om en tvättmaskin som mörda folk juu :D :D :D

Jepp i din columbine -skalle, det är faktiskt en triller (giallo). en bra sådan!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 22, 2006 00:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Har faktikst inte tagit upp Gialli träsket ordentligt än.
Bara sett några guldrullar som Tenebre och NY Ripper o lite så,

Men fick ju hem Argento-boxen idag.
Så ska ta tag i det tänkte ja.

:D

Men vore ju faktiskt rätt intresant med en tvättmaskinsmördare, som dödar allt inom räckvidden för dess strömsladd. ;)

InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
smulan skrev:

live like a man känns mer genomsyrad av svart humor, nästan lite cartoon-aktig. någon beskrev den som en brutal italiensk version av starsky & hutch och det är ganska träffande faktiskt. extremt bra film i min mening, en klockren 10:a! motorcykel-jakten i början hör lätt till en av mina absoluta favorit-öppningar i en film någonsin.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 15:51 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Nån som sett Lone Runner? Nåt att ha? Finns den på DVD än eller?

InläggPostat: sön nov 05, 2006 09:18 Svara med citat
Såg den för massa år sedan. Hade en grekisk VHS. Har för mig jag tyckte den var okej.

InläggPostat: ons feb 21, 2007 03:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Såg nyss Deodato's Dial Help, lätt en av de konstigaste och roligaste filmerna jag sett på länge, handlar just om en telefon som går omkring och mördar folk :lol:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 5
105 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori